hij is verliefd op mij maar ik niet op hem. watnu?

Okee, er is dus zo’n jongen waar ik goede vrienden mee was/ben. Maar nu heeft hij toegegeven dat hij verliefd op mij is. Ik zag het dus echt niet aankomen en stond daar echt in shock. Dus ik heb gezegt dat het niet wederzijds was. En toen zei hij dat hij wilde dat we gewoon met elkaar zouden omgaan net als eerst. maar dat vind ik dus echt behoorlijk lastig.
Ik heb nu al 2 dagen niet meer met m gepraat en hij staat oppeens ook ergens anders in de pauze. En af en toe zie ik m wel kijken en soms kijken we elkaar ook aan maar dan kijk ik maar snel weer weg.
Ik vind het gewoon zo’n raar idee en weet echt niet wat ik moet zeggen/doen. Want bij alles wat ik doe ga ik me nu afvragen is dit niet té?
Hebben jullie misschien ook zoiets meegemaakt? of weten jullie wat ik tegen hem kan zeggen? wat dan ook? want ik vind dit dus echt niet leuk…
bedankt alvast!

Ja dat snap ik… dat je dat lastig vind!
helemaal omdat je dus goeie vrienden bent met hem.
maar als je het van zijn kant bekijkt, is hij wel eerlijk geweest om er voor uit te komen, daar heeft ie zeker wel heel veel moed bij elkaar voor moeten verzamelen om je dat te zeggen. ook al wist hij niet of het wel wederzijds was.
dus jou soort van afwijzing is al een teleurstelling. maar als je nu bang er voor wordt ( wat ik snap) en niet zo veel meer met m om gaat , is het voor hem ook nog rotter denk ik. krijgt ie spijt van zijn eerlijkheid ofzo zegmaar.
Ik zou er mischien even met hem over praten, als je dat nog wilt/durft…
en gewoon tegen hem doen zoals je er voor ook deed (proberen) en een beetje kijken hoe hij tegen je doet, en als hij zich verliefd gaat gedragen kan je hem er altijd nog subtiel op aanspreken toch?

wow vrij lange reactie;p!
Succes meis!x

bedankt voor je reactie!
Het is niet zo dat ik als enige hem ontloop, hij doet het ook. Ik denk dat hij me niet goed onder ogen durft te komen?
En natuurlijk is het moedig van hem, maar ik voel me nu al helemaal de bitch van de eeuw door m af te wijzen (wat natuurlijk niet zo is, maar zo voelt het wel) en dan vind ik het zo lullig voor hem…
En als hij mij ontwijkt wil ik het hem ook niet in zn gezicht wrijven door hem wel op te zoeken, maar hij was degene die zei dat we gewoon normaal zouden doen…
ben nogal in de war door dit alles, want ik zag het ook gewoon ECHT NIET aankomen. Hoewel in nu achteraf denk van stom dat ik dat niet eens gemerkt heb…

ja ik snap het wel hoor! van jou kant. ik denk dat ik echt precies hetzelfde zou hebben.
heb ik ook wel is ,als een hele goeie vriend van mij, die ik al vanaf mijn geboorte ken. van die dingen zegt zoals ja zou raar zijn als ik jou zou versieren enzo! dan weet ik ook echt niet wat ik er mee aan moet…
maar ik ben zelf ook afgewezen door iemand die ik dus wel erg leuk vond al een tijd. dus ik weet hoe klote het kan zijn, maar dat ligt natuurlijk niet aan de ander. die kan er nou eenmaal ook niks aan doen haha.
Nouja, mischien toch maar proberen dat voorstel van verder als vrienden aan te nemen… en dan gewoon even kijken hoe het gaat. dan kan je er altijd nog even met hem over praten.
& anders even een tijdje rust ofzo? tot hij weer naar jou komt ofzo iets
moeilijk!
x

ja dat is misschien wel het beste, maar zooooveel makkelijker gezegt dan gedaan…
ik word er echt helemaal gek van, kan niet meer slapen gewoon.

ja lastig…

ik heb zelf niet zo veel ervaring met jongens ;p ja wel met leuk vinden en dat hele gedoe.
maar heb zelf nog geen vriendje gehad xd en me ouders zeggen dat als het voor me 18e niet meer komt, dat het dan nooit meer komt :pensive:.
dus dat is wel klote. nu heb ik echt het gevoel dat ik moet op schieten!
vind hetzelf ook niet leuk, laat staan dat hun dat nog even inwrijven!

Dat is echt niet waar hoor, dat het na je 18e niet meer komt. Er zijn zat mensen die laat beginnen met relaties, je moet vooral niet gaan denken van ik MOET een vriendje want anders kan het niet meer. Dan lukt het juist niet. Laat je ouders lekker kletsen joh:P.
Mijn ouders zijn juist het tegenovergestelde, die zijn echt al helemaal verbaast als ik zelfs maar alleen gewoon met een jongen omga xD.

up

Ik heb precies hetzelfde gehad, echt toen hij het zei was heel me dag verkloot.
Ik heb hem ook ontlopen en kon hem gewoon niet meer aan kijken. Nu is alles weer gewoon tussen ons.
Ik snap je reactie, ik deed precies hetzelfde. Alleen ik ging een tijdje daarna op uitwisselingsproject en hij deed ook mee. Ik werd een beetje ‘gedwongen’ om gewoon in contact met hem te blijven sinds ik in Slowakije zat en verder niet veel mensen had waar ik gewoon Nederlands mee kon praten en die ik al veel langer kende.
Ik denk dat met de tijd het voor jou ook wel beter word. Je moet gewoon de tijd hebben om er even aan te wennen en proberen als je hem aankijkt niet te denken dat hij zei dat hij je leuk vond. Dat maakt het allemaal nogal moeilijk als je wilt praten.Het beste wat werkt is gewoon wachten tot je de gedachte een beetje bent vergeten, meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

Ik snap ook helemaal wat je bedoelt. Ik heb het afgelopen 2 à 3 weken 2x meegemaakt (ik ben normaal helemaal niet ‘populair’ en het is dus ook heel toevallig dat dit nu ineens gebeurt). Alleen zit ik nog heel erg met een ex in mn hoofd. Maar ik heb nu ook dat ik telkens denk ‘o shit hij doet dit alleen maar daarom’ en dat ik ga twijfelen hoe ik moet doen en als ik iets zeg dat ik denk ‘kut nu maak ik het alleen maar erger’ blabla. Maar ik heb vooral heel erg zo’n ontloopneiging, omdat het zo’n awkward situatie is gewoon! Haha sorry hier heb je niet zoveel aan geloof ik :stuck_out_tongue:

Ja, mijn allerbeste vriend werd verliefd op me.
Ik was totaal niet verliefd op hem en na een goed gesprek kon hij ermee overweg.
We zijn samen de stad in gegaan nadat hij bekend had en we hebben samen cappuccinootjes zitten drinken en gekletst over alles.
Na het gesprek was de spanning weg en zijn we als ‘vrienden’ naar huis gegaan.
Nu issie al een paar jaar homo WHAHA!

Ik heb het nu aan een goede vriendin van mij verteld en zij begreep mij gelukkig heel goed. We hebben heel goed kunnen praten en het lucht ook wel op. Zij kent hem namelijk ook goed.
Nu wil zij er morgen met hem een beetje over praten, niet zo in opdracht van mij, maar gewoon vanuit zichzelf. En dan hem over proberen te halen met mij te gaan praten ofzo… kijken of hij dat wil.
Is dit een goed idee denken jullie? of kan ik het nog beter even laten rusten. Maar dan ben ik weer bang dat we elkaar te lang niet zien en uit elkaar groeien :S

Begin anders gewoon met hem op msn te praten,
hoe zijn dag was, wat hij in het weekend gaat doen, blabla.
Als jullie dan geen gespreksstof meer hebben een spelletje spelen via msn,
dat is meestal wel lachen en zo komt de sfeer meestal wel weer terug.
En als ene dan gaat, zeg je, ik zie je morgen wel weer op school.
En dan op school weer praten over je saaie lessen en het spel ofzo,
heb je iig gespreksstof voor dan, is het niet meer zo awkward.
Ofzo.

Die vriendin kan inderdaad wel eens met hem erover praten. Hopelijk komt hij dan naar je toe, want ik denk dat het wel goed is als jullie het er nog eens samen over hebben. Dan weten jullie allebei duidelijk of jullie elkaar best een tijdje wat laten doen zodat hij over zijn gevoelens kan komen of dat jullie net wel met elkaar blijven omgaan zoals vroeger. Want mij lijkt het nu dat jullie allebei niet goed weten wat het beste is en daarom niet naar elkaar toe durven gaan. Of heb ik het verkeerd? Dat kan natuurlijk ook xD

Ff serieus, hij blijft gewoon die zelfde jongen hoor. Denk je er serieus telkens over na als je um ziet? Dat is vaag. Doe gewoon normaal tegen hem, is ook voor hem een heel stuk leuker. Je moet niet met het idee blijven van ‘hij vindt me leuk’, hij weet dat het niet wederzijds is, dus veel gaat er niet gebeuren.

Oww, echt lastige situatie… Naja, het lijkt me moeilijk om vrienden te blijven als de ene verliefd is op de andere, maar het niet wederzijds is. Daarom zou ik een tijdje wat minder contact houden, tot zijn gevoelens voor jou een beetje zijn verminderd en jullie weer kunnen omgaan met elkaar zoals vroeger, normaal dus. Maar idd, eerst eens even met hem over praten.

Hij heeft geen msn dus… xD

up?

UP