Hij is verliefd op mij maar heeft al een vriendin

Mijn vriendin (d) en die jongen -ik noem hem hier wel T- zijn al een paar maanden samen. T en ik praten veel op whatsapp. Gewoon als vrienden dacht ik. Hij heeft vandaag gezegd dat hij me een beetje leuk vind en dat hij mooi vind etc. Ik weet niet wat een beetje precies inhoud maarja… in elk geval ik wil het wel tegen mijn vriendin zeggen maar ook weer niet omdat 1) ik T heb beloofd het aan niemand te vertellen 2) ik en die vriendin hebben ruzie gehad 3)ik werd door die vriendin en een vriendin van haar beschuldigt. Ik had volgens hen gestolen (niet waar) en ik was aan het proberen haar vriendje af te pakken (ook niet waar). 4)Een vriendin van D had mij bedreigd dat als ik nog een keer met T zou praten me zou weten te vinden. De ruzie is nu over maar ik mag haar nog steeds niet zo daarom wil ik het ook niet vertellen maar wat moet ik ermee? Vertellen is sws geen optie. Ik ben trouwens niet op T!

Ik denk dat je best geen contact meer maakt met T en hem zegt dat hij zich moet focussen op zijn vriendin. Niet meer watsappen en praten met elkaar dus. Ik vind het best rot voor je dat die vriendinnen zo agressief tegen je doen. Zeker dat het goeie vriendinnen zijn?

-weg-

Inderdaad T met rust laten en gewoon geen contact meer zoeken.

Geen contact meer met T. Als je hem toch niet leuk vindt en je vriendschap niet kwijt wil tenminste. Vind je het gek dat mensen denken dat je haar vriendje afpakt als je zoveel contact met hem hebt en hij je zelfs leuk vindt? Dan is het niet zo raar dat het zo overkomt, vind ik.

D was wel een goede vriendin maar nu ook niet meer. Maar ik heb al tegen hem gezegd dat ik niks voor hem voel maar we hebben nu alweer een ‘normaal’ gesprek dus het is nu denk ik niet zo handig meer om te zeggen dat hij moet focussen op zijn vriendin en we zijn 13 dus dat komt misschien wel weer heel volwassen over

T en ik waren al vrienden voor ze met elkaar kregen. Dus ik vind het een beetje raar dat toen D en ik ruzie hadden opeens gingen denken dat ik haar vriendje afpakte terwijl ik toen ook niet opeens overdreven veel met hem ging praten/appen. Ik ging toen zoals altijd met hem om

Die jongen zei dat hij gevoelens voor je heeft en jij hebt die niet. En die jongen is samen met een vriendin van je die je al beschuldigd heeft van haar vriendje af te willen pakken. Dat lijken mij toch vrij duidelijke redenen om even afstand te nemen van die jongen?

Aha zo. Misschien een soort jaloezie omdat je zo goed met hemom gaat. Terechte jaloezie achteraf want hij is jou inderdaad leuk gaan vinden.

Ik zou T. met rust laten en niet meer whatsappen. Ook al is het nu weer normaal volgens jou! Laat een jongen nooit je vriendschap met je vriendin verpesten! Andersom zou jij het ook niet leuk vinden. Think about that!

Ik ga denk ik in tegen al jullie adviezen ik ga wel gewoon met hem whatsappen. De vriendschap tussen die vriendin en mij is toch al redelijk verpest dus dat maakt me dan ook niet meer uit. Nu lijk ik harteloos maar als je de ruzie mee had gemaakt had je geweten waarom. Op school zie ik hem sws elke dag en na school ook wel eens bij de sport vereniging. Dus als ik hem niet whatsapp zie en spreek ik hem sws nog vaak en dan kan ik net zo goed wel gwn met hem whatsappen. ik kan er toch niks aan doen dat hij ook verliefd op mij is. Hij moet dat zelf maar gewoon eerlijk tegen haar zeggen ik ga me er niet mee bemoeien. Dus eigenlijk is het gwn tijdverspilling geweest om te vragen en voor jullie om te antwoorden want ik weet het nu zelf. Maar alsnog bedankt

No offence echt niet, ik snap het ergens wel. Maar waarom vraag je ons advies dan, als je al vanaf het begin wist dat je niets aan je ‘vriendin’ ging vertellen én dat je het contact met T niet zou verbreken?

Mijn laatste advies dat ik zelf ooit kreeg van een goeie vriendin:
Probeer gewoon niemand te kwetsen.

Dus waarom heb je dit topic aangemaakt?

vanaf het begin wist ik het nog niet maar door de reactie ging ik denken wat er zou gebeuren als ik jullie advies op volgde en wat anders en wat ik wou.

Had gewoon even eerder bedacht wat je zelf wil. Want volgens mij wist je het echt al wel.

nee dat wist ik nog niet.

Wow lekker lullig… alsof het internet bijna op is. Dat je advies inwint betekent niet per se dat je het moet opvolgen. Daarnaast was jouw ‘advies’ ‘Hij heeft een vriendin’ niet erg constructief… gezien ze dat al wist en ze ook niet verliefd op hem is. Toen ik je comment las dacht ik eigenlijk dat je de beginpost niet gelezen had. Vraag me af of je dat nu wel hebt gedaan.

OT: ik zou ook niet zomaar een vriendschap met een jongen verbreken omdat mijn ‘vriendin’ denkt dat ik hem van haar af pak. Sorry hoor, maar hij is haar bezit niet. Ik vind het ook redelijk raar dat ze jou zo bedreigen TS. Als ik jou was dan zou ik voor mezelf opkomen tegen die meiden.

Klopt, maar voor mij komt het over alsof ze echt al wist wat ze wilde gaan doen. En ja ik heb de beginpost niet echt gelezen omdat ik de titel even snel zag en ik daar gewoon gestoord van wordt. Zie nu trouwens ook dat er niet staat dat zij op hem is, dus heb het verkeerd gelezen. Maar er komen zoveel topics langs van ‘ik ben verliefd op hem maar hij heeft een vriendin’. Dus is het zo raar dat ik dacht dat het dat was? Daarnaast mag ik mij ook een keer vergissen of niet?

-