HIJ is té oud

[i]Ik ben een meisje van 15 jaar. Ik heb al enkele maanden contact met een jongen. Ik ken hem van mijn jeugdbeweging. Ons contact begon op kamp. Ik had toen een vriendje maar dat is gedaan nu. Sindsdien sms ik elke dag met hem. We hebben beide gevoelens voor elkaar. We zeggen vaak tegen elkaar dat we elkaar graag zien en dat we elkaar missen. Wanneer ik hem tegenkom dan geven we elkaar af en toe een knuffel en hij neemt mij dan ook steeds vast. We gedragen ons dus eigenlijk als een koppel, maar dit is niet. Dit komt omdat hij 22 jaar is. Wel een redelijk groot verschil dus. Voor ons is het geen probleem, maar ik weet niet hoe ik dit aan mijn ouders kan uitleggen. Ik ben bang dat ze heel kwaad gaan worden en dat ik HEM kwijt ga geraken.

Heeft iemand tips?

Als je hem nou eerst mee neemt naar huis voordat je vertelt hoe oud hij is?

Idd. Wat gezegd wordt. Neem hem mee, stel 'm voor. Je hoeft niet meteen zijn leeftijd te zeggen.

Het probleem is dat mijn ouders weten wie hij is. Ze weten namelijk dat hij zo oud is. Ze weten enkel niet dat ik hem zo goed ken.

Lijkt me dat ze wel de leeftijd willen weten als jij voorstelt hem een keer mee te nemen, en je ze voor het blok zet als je ze niet inlicht over de leeftijd.

Dan kan je dat toch nog steeds doen? Gewoon vertellend at jej een jongen meeneemt maar dat het een verrassing is wie het is. Op dat moment dat ze hem dan zien is de kans klein dat ze boos worden en dat uiten, en als ze wel boos zijn gaat dat waarschijnlijk over als ze merken dat het gewoon een goede ongen is

Dat kan, maar je kan verliefdheid niet tegenhouden.

Ik weet zelf ook dat het raar klinkt. Maar je kan gevoelens niet tegenhouden. Maar ik ben wel zeker dat hij het serieus meent met mij. Want de commentaar dat je daar op krijgt is niet min. Als het niet serieus was heb je dat er niet voor over, denk ik dan toch.

Oei lastige situatie idd! Ik vind 15 en 22 ook “Vreemd”( als is vreemd niet het goede woord) maar het kan en je kan je gevoel niet stoppen. En als het tussen jullie klopt dan is het helemaal prima!

Ik weet niet hoe je het moet aan pakken met je ouder. Misschien als ze in een goede mood zijn praten. Ik zou beginnen tegen 1 ouder tegelijk waarmee je het beste kan praten. En dan gewoon uitleggen hoe het zit. Ze zal zeker schrikken maar als je dit netjes en rustig uitlegt en zegt wat je voor hem voelt en hij voor jou!

Dat was ik van plan. Ik ben enkel bang dat ze dit niet willen begrijpen. Omdat ze het niet vertrouwen als ik een vele ouder vriendje heb.

Dat begrijp ik ook van je ouders, maar als je het uitlegt en hem voorstelt zien hun waarschijnlijk ook in dat hij een lieve jongen is!

:bowing_man:

Heb je dan misschien ook een tip hoe ik er tegen mijn ouders over kan beginnen? of dit subtiel kan aanbrengen zonder dat ze meteen door hebben dat het gaat om mij?

mijn vriendje en ik schelen ook 9 jaar… ik ben 21 (in mei 22) en hij is net afgelopen zondag 30 geworden… Ik denk niet dat mijn ouders er blij mee gaan zijn, maar als jij gelukkig bent gaan ze het uiteindelijk wel accepteren

Maar kunnen mijn ouders onze relatie dan ook niet afkeuren omdat ik nog minderjarig ben? Of kunnen zei hier dan niets tegen doen?

zij zouden wat kunnen doen, maar ik denk niet dat ze dat snel doen, omdat zij hem ook kennen :wink:

Nou ja, kennen is veel gezegd hoor. Ze weten wie hij is. ze hebben hem met andere woorden al eens gezien. Maar echt gesproken ofzo hebben ze nog gedaan met hem. Ze hebben geen band met hem. Als ik over hem zou praten zouden ze enkel een vage link kunnen leggen naar wie hij is. :frowning_face:

Weet je ook, ondanks dat ze hem vaag kennen, hoe ze over hem denken? Bijvoorbeeld dat het een aardige jongen lijkt? Misschien kan je zo eens pools hoogte nemen.

Nee, dat weet ik niet. Daar kunnen ze denk ik ook geen antwoord op geven. Heb je misschien tips hoe ik daar over kan beginnen tegen mijn ouders?

Misschien kan je op je computer als zij achter je lopen eens een foto op facebook aanklikken van hem en kijken of ze er wat van zeggen? Geen idee of dat werkt hoor haha! Of vertel het als jullie met elkaar zijn (je ouders en jij) en vertel dat een vriendin dit heeft. Eens kijken hoe ze reageren? Sorry voor deze slechte tips hoor, ik hoop dat je er iets aan hebt :slightly_smiling_face: