Hij is ouder dan ik ...

[i]Ik en mijn vriendje hebben gisteren besloten om een serieuze relatie te beginnen. Voordat er heel veel commentaar komt over mijn leeftijd… leg ik alfast uit dat ik ben opgegroeid met mensen die ouder zijn, en verder zijn gegaan dan ik. Ik ben dan ook volgens heel veel volwassenen geen kind meer, en ik praat mee over hele apparte onderwerpen die je normaal niet zo snel tegenkomt in een jongeren-gesprek, etc… in ieder geval… Ik ben 13, en mijn vriendje is 16 (in februari 17, en ik in mei pas 14). We vinden elkaar al drie jaar superleuk, en we hebben al een keer eerder gehad, maar het is toen vervaagt omdat mijn ouders gescheiden zijn en ik de ene helft van het jaar doorbreng in Nederland en het andere in Brazilie, (al drie jaar doe ik dat) … heel ingewikkeld dus. Maar in ieder geval, ik heb hem dus al een tijd geleden ontmoet. Hij is niet meer van korte relaties en hij let ook totaal niet op waar jongens van mijn leeftijd op letten nu. Hij is nu toe aan een serieuze relatie, en ik ook. In ieder geval heb ik mijn vader verteld hoe oud hij is, en dat ik hem leuk vind. Hij zei er niet echt iets op terug. Hij kende hem al een beetje van de vorige keer dat we met elkaar hadden, maar niet echt van gezicht, gewoon via verhalen die ik thuis vertelde enzo. Nou willen hij en mijn moeder en mijn oom (euh, je oom? Ja mijn oom die speelt een grote rol voor mij in mijn familie) hem hel graag ontmoeten en hem het liefst niet accepteren (tjaa je kleine dochter die opeens zo’n grote stap zet, kan ik me wel voorstellen maar toch snappen ze het helemaal niet…) en zij willen hem gewoon weghebben ofzo… Ik denk dat het leeftijdsverschil een grote invloed zal hebben op onze relatie en ik denk niet dat dit gaat werken. Ik ken hem ook niet supergoed eerlijk gezegt, maar hij is superverliefd op mij, daarom ben ik ook eenb beetje superverliefd op hem, we hebben al gezoend en etc… maar toch… ik zie hem nauwelijks doordat mijn ouders zo superstreng zijn…

Hebben jullie tips voor zo’n leeftijdsverschil en of dat een relatie moeilijker maakt? Hoe ouders hem eerder kunnen accepteren, ik ben gewoon bang… voor weet ik niet wat eigelijk, gewoon bang.

xx please reactiess en commentaar is welkom, wat het ook is, en ook al heb ik er niets aan…

alsnog xxxx[/i]

Je zegt dat je superverliefd op hem bent, omdat hij superverliefd op jou is. Is het misschien niet beter om elkaar eerst beter te leren kennen, voordat jij hem aan je ouders (en oom) voorstelt? Ik denk niet dat 't leeftijdsverschil een grote rol bij jullie gaat spelen, maar het feit dat jullie ‘elkaar nog niet zo goed kennen’ een belangrijkere factor in jullie relatie zal zijn. Dus, leer elkaar eerst nog wat beter kennen, voordat je een serieuze relatie aangaat.

waarom staat dit bij spelletjes?:flushed:
Je bent niet verliefd, als de reden is; hij is verliefd op mij.
Leer elkaar beter kennen en dan zie je vanzelf wel.

dat leeftijdsverschil is best klein hoor. Bovendien is het alleen een probleem als je er zelf mee zit.

Ehh sorry maar op je 13e ben je verre van volwassen, en op je 16e als jongen zijnde ben je ook niet echt volwassen.
Volgens mij vind je hem helemaal niet leuk maar voel je je slechts gevleid over het feit dat hij jou leuk vindt. Dus ik denk inderdaad dat dit niet gaat werken zoals je zelf al aan gaf.

Ik ben het met JustxDreaming eens.
Ik denk dat een serieuze relatie je nog veel te jong voor bent, niet zozeer om het leeftijds verschil, maar hij mag uit, e.d.
Tussen mij en mn vriend zit 7 jaar, (ik ben 16 en hij 23.) Maar dat gaat hartstikke goed we gaan samen uit , gezamelijke vrienden. Maar dan zal ik straks ook merken dat stel dit blijft lang dat ik vroeg zal samenwonen en dat soort dingen.

Plus in jullie leeftijdsverschil zit het gebied van seks. Maar als het voor jou goed voelt gewoon doen. (de relatie houden he haha.)

Verplaatst naar liefde & boys

uuh 13 en 16 is toch een normaal verschil ? :’) Kijk als hij nu 20 was.
Jongens zijn meestal ook geestelijk nog wat jonger dan meisjes dus is het verschil al helemaal niet erg meer.

13 en 16 moet kunnen hoor, ook omdat jij iets volwassener bent. Laat het niet door anderen verpesten!

@Pevensie en Takatukaland,
IK geloof dat ik dit wel geplaatst heb bij liefde&boys, duss…
Nja ik kan het ook fout hebben hoor,

Voor de rest, heel erg bedankt, ik denk wel dat ik er wat aan heb!

Nee, het stond bij spelletjes, anders had ik het toch ook niet hoeven verplaatsen :wink:

Dit. :'D
3 jaar verschil is echt niets, serieus.
Als je je er goed bij voelt, klopt alles gewoon!

Het is mogelijk hoor, jongens worden sowieso iets later volwassen en als jij iets volwassener bent dan past het wel.

-zucht-
hoezo maak van een mug een olifant.

Dat ligt toch compleet aan je persoonlijkheid…
Ik ben 18, mijn vriendje is 16 en wordt in december 17.
Hij is vrij volwassen voor zijn leeftijd en ik ben gewoon redelijk normaal I guess.
1 van zijn beste vriendin is 16 en heeft een vriendinnetje van net 13, maar dat vind ik bij hun toch niet zo kunnen… zij is echt nog heel erg kind, terwijl hij gewoon een normale jongen van 16 is. Bij hun vind ik eerder geestelijk het verschil veel te groot, qua leeftijd is t nog best ok. Dus als jullie geestelijk op 1 lijn liggen, why not :slightly_smiling_face:

Het kan wel, het kan niet.
Het is hoe jij het zelf ziet.
En niet wat anderen er van zeggen.
Moet ik dat nog uitleggen?
:’)