Hij is op mijn vriendin

Heeyy meiden !!

Ik ben verliefd op een jongen R. Hij zit bij mij in de vriendengroep die altijd samen in de pauze zitten en allemaal dingen doen enzo. Ik heb nou al een tijdje zijn msn en we praten elke dag. Hij deed eerst een beetje flirterig, vond ik. Soms praatte we wel letterlijk 5 uur op een dag met elkaar! Maarja hij heeft dus een van zijn grootste geheimen verteld: Hij is verliefd op mijn vriendin L. Hij vroeg meteen of ik hem wou helpen om het met haar te krijgen. Ik heb ja gezegt, ookal vind ik het vervelend dat hij niet op mij is. Het is nu eenmaal zo, en ik wil hem graag helpen om hem gelukkig te maken. Want ik merk echt dat hij helemaal gek op haar is, hij heeft het heel vaak over haar. Maargoed, ik heb dus gezorgt dat hij voortaan met L en mij meefietst naar school. (Behalve dinsdag en woensdag dan fiets ik alleen met R want L heeft dan eerste vrij). Ook heb ik gezorgt dat we al heel vaak met z’n 3e gingen film kijken, afspreken etc. Soms is hij dan heel blij, maar soms zit hij dan ook ineens in een dip. Dan zegt hij dat hij toch al weet dat L niet op hem is. Ik merk dan echt dat hij er mee zit en dat hij verdrietig word. Meestal probeer ik hem dan over te halen dat hij wel goed genoeg is zoals hij is, en als L hem niet wil dat ze iets moois heeft laten gaan en dat het dus haar schuld is niet die van hem. Ik voel me dan zelf ook rot, want ik heb het gevoel dat ik dan heb gefaald. Hij betekend eigenlijk heel veel voor me. Bij R kan ik echt zo veel kwijt, en hij ook bij mij. We weten best veel geheimen van elkaar ik ben ook de enige die het weet dat hij op L is. Maar op school dan lijkt het alsof hij me niet ziet staan. Hij praat wel af en toe tegen me, maar tegen mijn vriendinnen veel meer en dat vind ik maar raar. Dat geeft me ook weer zo’n gevoel dat ik niet goed genoeg ben. En op msn kan hij soms ineens heel bot doen. Hij heeft ooit eens gezegt dat ik raar en druk ben. Eigenlijk kwetst me dat echt heel erg. Hij doet dat ook steeds vaker. Ik word er echt onzeker van. Ik probeer mezelf voor hem te veranderen en ik doe dus ook wat rustiger, maar dan zegt hij weer dat ik te saai ben. Hij zit steeds vaker op me te zeuren en ik vind dat echt heel rot. En dat is ook echt zo raar want op school gedraagt hij zich stoer, maar zodra hij op msn zit praat hij echt over zijn gevoelens. Ik weet niet echt wat ik hier mee moet. Het is nou bijna elke dag dat hij iets lomps zegt. En vooral als hij dat zegt komt het hard aan want ik vind hem echt heel leuk. Elke keer als hij iets lomps zegt dan voel ik me weer rot en denk ik meteen dat het mijn schuld is. Terwijl ik eigenlijk een meisje ben die schijt heeft aan alles en iedereen en die gewoon zichzelf is en die voor niemand veranderd. Maar bij hem is dat anders. Als hij zich rot voelt, dan voel ik me meteen ook rot. En als hij zoiets lomps zegt, dan voel ik me niet goed genoeg. Maar soms kan hij ook ineens super lief doen. Als ik met iets zit dan vraagt hij meteen wat er aan de hand is enzo. Maar soms heb ik ook gewoon het gevoel dat hij alleen aardig tegen me doet zodat hij ik voor hem kan regelen dat hij verkering met L krijgt. Het is zo verwarrend en ik word er gek van!
En het raare is dat ik niet boos op hem kan worden. Wat moet ik hier nou mee? Want ik ben het zat om me elke dag rot te voelen en op school steeds weer jaloers op mijn vriendinnen te worden als ze met hem praten. Moet ik hem nou gewoon vertellen dat hij nogal bot doet de laatste tijd? Of moet ik gewoon niet meer met hem praten? Ik kan hem moeilijk ontwijken want we zitten in dezelfde vriendengroep. Ik weet het echt ff niet meer. En morgen fiets ik alleen met R naar school. Help me please!

Ps. Sorry voor spellingfouten ik ben heel slecht in nederlands :flushed:

niet slecht bedoeld, maar wil je alsjeblieft alinea’s inbouwen want ik probeer het te lezen maar omdat de tekst zo superdoorlopend is maakt dit het een beetje lastig om te lezen.

Ja sorry zal ik de volgende keer doen daar had ik even niet aan gedacht

+1, doordat het zo’n lap tekst is klik ik meteen weer weg

Ik vind wel dat jij tegenover hem echt een goede vriendin bent! Je zet je eigen gevoelens opzij om hem te helpen en hem gelukkig te maken en hij zou dit echt moeten waarderen, want veel mensen kunnen dat toch niet hoor. Ik denk dat je het beste misschien eens met hem moet praten over zijn gedrag. Maar uit ervaring weet ik dat het soms ook kan zijn dat jij je misschien wat teveel aantrekt van wat hij zegt, juist omdat je hem zo leuk vind. Dat je de dingen die hij misschien helemaal niet zo bot bedoelt te serieus opneemt. Ik zou er in ieder geval wel sowieso met hem over praten:)
succes nog!

Ik herken je verhaal echt heel erg. Ik heb de afgelopen maand precies hetzelfde meegemaakt, alleen heb ik dan ook met die jongen gezoend.