Hij is op mij, ik niet op hem

Heey,

Help me aub! ik ben ten einde raad!

zo zit het:
mijn ouders hebben eens afgesproken met vrienden en hun kinderen waren ook mee: 1 jongen en 1 meisje. Die jongen was dik en heeft een wild karakter, ik ben een rustig type.
Het was een mooie zomerdag en we hebben veel plezier gemaakt.

Toen ze waren vertrokken heb ik hem opgezocht op facebook. Hij heeft me geaccepteerd en een paar dagen later heeft hij het aan-gevraagd aan mij. Ik zei dat ik niet wou, omdat hij te ver woont (eigenlijk was dat een andere reden, de echte reden is omdat hij lelijk is). Maar in de herfstvakantie zal ik hem terug zien (we gaan samen op reis naar Duitsland) hij heeft me al gevraagd via facebook of dat ik z’n vakantielief wil zijn.

Wat moet ik doen?? Help me pls!!

Ehmm… Zeg nee?
Ik neem aan dat je hem toch echt zou moeten afwijzen, anders is het voor hem niet duidelijk. Jongens begrijpen hints niet altijd/zelden.

Meestal ga ik dan negeren, maar dan worden ze boos :cold_sweat:

“Nee sorry, ik heb daar geen behoefte aan.”

Ten eerste vind ik het onbeschoft hoe je over hem praat. Kan best dat hij lelijk en dik is, so what? Alsof jij perfect bent.
Daarnaast is het hartstikke simpel om nee te zeggen, al helemaal op jouw leeftijd aangezien dit nooit een serieuze relatie zou zijn, stel dat jij het wel had gewild. Hij vraagt jou terwijl hij je pas net kent, oftewel hij is ook zo over je heen.

Wat ben jij zielig zeg. Ugh. Hij is lelijk dus je wilt hem niet. Nou, ik hoop oprecht voor je dat mooie jongens je goed zullen behandelen, want ja als je alleen maar op het uiterlijk valt zul je vast geen goede jongen tegenkomen.

Zeg; ik heb geen behoefte aan een relatie/je bent mn type niet/je woont te ver weg/ik vind iemand anders leuk…verzin zelf maar, alleen ik zou niet te hard tegen hem zijn, omdat je hem waarschijnlijk wel vaker gaat zien.

Ik zou iets zeggen als : ‘‘Sorry, ik zie je als een vriend maar ik vind je niet leuk’’

Negeren.

Waarom mentionen dat hij dik is? En lelijk? Het klinkt al gewoon respectloos.
Snap niet dat hij op zo een trut kan vallen, je hoeft anderen niet neer te halen om zelf mooier te zijn.

Verder: Zeg nee, ik heb geen interesse en vergeet het. Dan vergeet hij het ook wel. Wat moet je anders doen? Je wilt hem niet dus dan zeg je dat. Easy as that.