Hij is nooit jaloers

Mijn vriend is nooit jaloers.

Vele van jullie zullen zich nu afvragen wat het probleem is en wat ik nou loop te zeuren, maar ik baal soms dat mijn vriend gewoon nooit jaloers is.
Wanneer ik uit ga, afspreek met jongens waarmee ik bevriend ben of een week op 'party’vakantie ga met vriendinnen, het maakt niet uit.
Hij zegt dat hij me volledig vertrouwt en weet dat ik nooit vreemd zou gaan ofzo, we hebben ook al een relatie van anderhalf jaar en zijn beide hondstrouw.

Maar een ‘gezonde portie jaloezie’ is toch heel goed in een relatie?
Soms heb ik zoiets van: he, je mag wel even laten merken dat je me niet kwijt wilt aan een andere jongen.
Is het vreemd dat ik dit gevoel van begeerdheid mis of stel ik me een beetje aan?

Hij vertrouwt je juist, dat moet je positief zien.

Ik ben dus ook nooit jaloers en mijn ex-vriend vond dat ook niet fijn… Dus nee je stelt je niet aan, meerdere mensen hebben dat!

Ik heb dat ook, mijn vriend ‘pikt’ ook alles, terwijl ik een heel jaloers persoon ben.
Maar mijn ex was ook heel jaloers, en door hem begon ik te denken dat het zo hoort zeg maar, dat je altijd argwaan hebt. Maar bij mijn huidige vriend heb ik gewoon geleerd dat dat juist helemaal niet gezond was…

Jij zou het echt goed kunnen vinden met mijn vriend. Hij wilt ook die gezonde portie van mijn kant. Ik begrijp eigenlijk niet waarom, want hij weet dondersgoed wel dat ik hem niet kwijt wil. Dat zeg ik ook gewoon tegen hem.
Gelukkig is hij niet zo dat hij mij express jaloers wilt maken. Dus bijvoorbeeld naar meisjes fluiten ofzo.

Dit begrijp ik nu ECHT niet aan meisjes… Dus je wilt dat hij toch een beetje jaloers is?
Hoe komt het dat je dat wilt? Omdat het zogezegd een teken is van ‘je graag zien’? Zolang hij niet onverschillig doet zie ik geen probleem.

Ik vind het een beetje hetzelfde als een jongen die zou zeggen: ‘Nou verdorie zeg men vriendin is goed gezind en heel normaal tijdens haar maandstonden, het is toch juist gezond als ze een beetje vervelend doet?’

Het is normaal, simpelweg omdat mensen altijd denken dat ‘‘het gras groener is aan de andere kant’’. Mensen willen gewoon heel vaak juist datgene wat zij niet in hun bezit hebben of wat niet op hen van toepassing is. In plaats van te kijken naar wat goed is aan datgene dat ze hebben kijken ze naar de fouten die er refererend naar hun eigen leven zitten en vergelijken dit met de levens van anderen.
Dit is geen raar probleem, aangezien dit geval in vele variaties voorkomt. Net zoals bijvoorbeeld een meisje dat van haar ouders nooit ergens heen mag omdat ze bezorgd om haar zijn, dit meisje is hier ongelukkig mee en zou liever ouders hebben waarvan ze alles zou mogen. Aan de andere kant hebben we een meisje dat alles van haar ouders mag, wat dan ook, het maakt ze niet uit. Dit meisje geeft aan eens ouders te willen de laten blijken dat ze om haar geven en ze wou juist dat haar ouders haar dingen verboden zodat ze lieten merken dat ze zich ongerust om haar maken.
Waar jij last van hebt is een volkomen normaal fenomeen in de psychologie. Mensen met een jaloerse partner zouden graag een vriend/vriendin hebben die niet jaloers was, en mensen met een partner die het niets lijkt te schelen zoeken hierin argwaan en zouden liever iemand hebben die wel enigszins jaloezie zou laten blijken.
Geniet van je lieve vriend en leg de nadruk op de dingen die (voor jouw idee) wel goed zijn in de relatie. Daar heb je veel meer aan.

Geloof me , je hebt veel liever een jongen die je vertrouwt en je laat gaan naar feestjes dan 1 die constant aan je aan zit geplakt en je niets laat doen.

Ik begrijp jou precies, mijn vriend is ook NOOIT jaloers. Ik zou ook willen dat hij wat jaloerser was, gewoon omdat ik nu het idee heb dat het hem weinig kan schelen. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik kan gewoon niet snappen dat hij niet jaloers is als een andere jongen geïnteresseerd is in mij. Dan denk ik van, ‘kan het je dan niks schelen ofzo?’ Maar hij zegt dat hij mij vertrouwt. Dat is fijn ja, maar het voelt niet altijd prettig. Vooral niet omdat ik zelf jaloerser ben dan goed voor me is.

Misschien kan het hem wél schelen maar wil hij er geen probleem van maken, en vertrouwt hij je heel goed.