Hij is nog niet klaar voor een nieuwe relatie..

…nadat hij een lange relatie achter de rug heeft.

Een maand geleden heb ik met een jongen gezoend in de discotheek.
Dat was 4 dagen nadat ik hoorde dat mijn bijna-vriendje een ander had.
Ik was al 4 maanden met hem bezig en het was echt bijna officieel een relatie.
Maar nee, in één klap was alles voorbij, ik was er serieus kapot van.
Ik had al geen zin om uit te gaan, maar volgens mijn vriendinnen was het goed voor me.

Oke, ik liet me overhalen en ging mee, ik ontmoette daar de jongen waar het nu om gaat.
Kende hem al wel via school, hij is zo iemand die íedereen kent, een superleuke jongen (:
En van het een kwam het ander, en ineens stonden we te zoenen.
Voor even was ik de andere jongen vergeten die mij zoveel pijn had gedaan.

Toen hij daarna contact zocht via hyves deed ik een beetje afstandelijk.
Het was immers nog maar 4 dagen geleden dat ik hoorde dat mijn bijna-vriendje een ander had.
Een paar weken later liep ik nog steeds met die jongen in m’n hoofd rond en betrapte mezelf erop dat ik dus serieuze gevoelens kreeg voor hem.
Ik stuurde hem een klein berichtje en we hadden even erg leuk contact.
Maar zelf deed de jongen ook nogal voorzichtig, hij was heel moeilijk te peilen.
Hij leek heel geïnteresseerd en meer te willen, maar eigenlijk ook weer niet…
Daarna kwam het hoge woord eruit bij hem; hij had net een lange relatie achter de rug en was eigenlijk nog niet toe aan iets nieuws.

Nu zitten we dus in dezelfde soort situatie, allebei net iets met een ander afgerond wat nog erg kort geleden is.
Ik weet van mezelf ook niet of ik nu wel klaar ben voor een relatie met deze jongen.
Ben die andere jongen nog steeds niet helemaal vergeten, maar deze nieuwe jongen heeft me daar wel bij geholpen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Moet ik hem nu helemaal met rust laten en geen contact meer houden?

Meid, vervelend! ik ken zo een situatie, maar ik zou gewoon proberen om die andere te vergeten die je zo hard heeft laten zitten… het leek allemaal heel mooi maar dat was het dus niet, ik denk dat jij en die jongen uit de discotheek elkaar best goed kunnen helpen… Jullie hoeven toch nog geen relatie te beginnen aangezien jullie beide nog niet helemaal over jullie vorige relaties zijn maar jullie kunnen wel leuke dingen samen gaan doen & wie weet wat daarvan komt toch? Ik zou nog wel contact met hem houden.

Nja in indergeval succes.

Hmm moeilijke situatie…
Je moet vooral niks overhaasten, maak je alleen maar dingen mee kapot…
als het net over is vergeet je iemand sowieso niet zo snel, maar heb je nog gevoelens voor hem?
Nja heel veel succes meid!
x

Ik heb geen gevoelens meer voor hem, dat is inmiddels wel verwaterd.
Maar ik heb het nog steeds niet helemaal verwerkt, heb nog regelmatig zo’n inkakmomentje.

Ik denk inderdaad ook dat ik gewoon contact blijf houden en helemaal níets overhaast.
Gewoon heel vriendschappelijk enzo, dan zie ik vanzelf wel wat eruit voortkomt…

Ik zou contact blijven houden, omdat anders wat jullie nu hebben denk ik gaat verwateren. Als jullie allebei geen relatie willen dan is dat niet zo moeilijk: dan spreken jullie gewoon af om het voor een poosje vriendschappelijk te houden en af en toe gezellig samen iets te doen. Mocht er een tijdstip komen dat een van jullie wel klaar is voor een relatie kun je het er weer met hem over hebben.

Hou contact, maar geen ‘méér-dan-vrienden-contact’. Been there, done that en dat leidt nergens toe. Oke, uitzonderingen daargelaten, maar die zijn er zo weinig.

En ondertussen zou ik ook gewoon verder gaan. Als de tijd daar is dat zowel hij als jij eindelijk klaar zijn kan het altijd nog iets worden. Je moet in ieder geval er niet op wachten en er rekening meehouden. Dat kan namelijk toch nauwelijks.

Dit topic had ik kunnen maken.
Mijn bijna vriend was ook nog niet klaar voor een nieuwe ‘echte’ relatie

Maar als jullie nog kunnen praten, wel door gaan met praten!
Dat helpt echt gigantisch en zo kun je misschien toch nog ooit weer iets opbouwen.

Het enige wat je kunt doen is denk ik wachten,
en heel stom, maar ook een beetje kijken…

Je kunt altijd nog een keuze maken als er dingen veranderen etc.

Zit precies in de zelfde situatie. Erg vervelend. Het meest logische antwoord wat ik nu kan geven is, houdt gewoon contact met elkaar en kijk wat ervan komt, houdt het losjes, en indien jullie er beiden voor klaar zijn kan je een relatie beginnen.