Hij is mijn stiefneef ..

Hooi,
Tweede Kerstdag ging ik op bezoek bij mijn familie en zag ik dat de nieuwe vriend van mijn tante wel een errrg leuke zoon heeft. We hebben daar een beetje gekletst en toen ik terugkwam thuis zag ik dat hij me had toegevoegd op facebook en toen zijn we aan de praat geraakt (: Het klikte echt goed tussen ons en ik heb het idee dat hij me ook wel leuk vindt. Nu het probleem: hij is dus mn stiefneef. En hij is 17 en ik 14 maar dat moet opzich wel kunnen, of niet?
Help, haha(:

xx Sophie

Het zou wel kunnen vind ik wat jullie zijn geen bloedverwanten, maar toch lijkt het me nogal awkward. Ik bedoel met familie uitjes etc dan zijn jullie een stelletje en ook “familie”…

Je zei al dat het de vriend van je tante was dus ze zijn niet eens getrouwd. Maar ik zie het probleem eigenlijk niet… Als het je stiefbroer was, was het een ander verhaal geweest

Het kan op zich wel. Ik zou het wel extra overdenken, en alleen iets beginnen als je het echt zeker weet, want het gaat hoe dan ook een hoop awkward situaties opleveren.

dankje voor jullie reacties, ik moet er indd echt nog even goed over nadenken… ben ook wel een beetje bang voor de reacties als ik zeg dat hij mn stiefneef is xd.

Stiefneef klinkt gelijk als familie, vind ik. Ik zou eerder zeggen: het is de zoon van de nieuwe vriend van m’n tante. Maar goed. Denk je trouwens niet een beetje teveel vooruit? Jullie hebben elkaar pas één keer gezien en gepraat op Facebook. Misschien worden jullie wel gewoon bevriend.

Stiefneef klinkt inderdaad meer als familie, ook al is het van de [toekomstige] aangetrouwde kant. Dit kan veel complicaties opleveren voor later. Natuurlijk is het zo dat het in het begin allemaal een beetje nieuw is enzo, ook voor hem. Je moet hem misschien gewoon zien als je neef, dan zal je er anders over denken dan nu.

stiefneef is op geen enkele manier familie. en 14 en 17 vind ik nog wel kunnen.
echter. let wel op met familie. als het uit gaat kan het heel vervelend en awkward worden.

Mijn nicht is ook een hele tijd met onze stiefneef geweest. Dat ging heel goed, ze zijn denk ik twee of drie jaar bij elkaar geweest. Niemand vond het raar, en dat het uitging had ook daar niets mee te maken.