Hij is in Australie

Hoi,

Mijn vriend en ik hebben een relatie van 2,5 jaar en hij zit nu al 2 maanden in Australie. Hij zou eigenlijk 8 maanden blijven, nu heeft hij vorige maand gezegd dat hij denkt dat hij (maar) 6 maanden blijft.
Vervolgens belt hij vorige week zaterdag om te zeggen dat hij over een maand terug komt. Hij zou dat stoppen met zijn werk daar en verder reizen.

Ik ging mezelf dus heel erg verheugen om het feit dat hij volgende maand terug zou komen. Maar, nu heeft hij vandaag nog eens gebeld. Hij zat al 12 uur in de bus op weg naar zijn volgende bestemming en zat nu te twijfelen om terug te gaan en daar toch nog 2 maanden te blijven werken. Ik vond dat dus een hele teleurstelling.

Ik wist ook niet precies wat ik nou moest zeggen. " Ja hoor, ik zou gewoon terug gaan en daar nog 2 maanden blijven en vervolgens nog 1 maand reizen" of “Ik denk dat het beter is om gewoon door te reizen”.

Ik wil dolgraag dat hij terug komt, maar ben bang dat hij zijn beslissing van mij laat afhangen en dat wil ik niet. Ik wil niet dat hij terug komt omdat ik hem mis en wil dat hij terug naar huis komt.

Nouja, ik ben nu gewoon teleurgesteld dat ik misschien ipv 1 maand nog 3 maanden moet wachten tot hij terug komt. Bovendien… als hij terug gaat zal ik hem ongeveer 11 weken niet op een webcam oid kunnen zien en soms maar kunnen spreken omdat het een gat is waar de verbinding telkens weg valt.

Wat zouden jullie doen in zo’n situatie??

Hij zei: Wat vind jij
En toen zei ik: Wat denk je dat ik vind?
En toen zei hij: dat weet ik niet
En ik zei: Dat je terug komt natuurlijk.

Toen begon hij te verdedigen waarom hij wel terug zou gaan etc. Dus ik zei zo van: “Weet je wat je nou aan het doen bent? Mij aan het overhalen dat je WEL terug moet gaan. Dus volgens mij weet je wel wat je wilt”

Maar toen wist hij het nog steeds niet. Achjaaaa… misschien morgen meer duidelijkheid.

Mijn broer zit toevallig ook in Australië.
& ik weet wat voor een bedrag hij kwijt is aan daar te komen, onderhouden en terug te komen.

Als ik jou was zou ik maar heel duidelijk zeggen dat je hem graag bij je hebt, maar dat hij daar niet gauw meer komt en dus eerst echt moet genieten van Australië en dan terug moet komen.

Tja, ik zou het aan hem overlaten om te beslissen, maar ik snap wel dat je wilt dat hij terugkomt. Je moet maar zo denken: als jullie relatie daar tegen bestand is, is het waarschijnlijk een goede :wink:

Het enigste hoe hij zich nou voelt is eenzaam en hij vindt dat hij zijn geld verspilt. Dat wil hij nu terug verdienen in die paar maanden dat hij dan gaat werken. Daarna weer reizen en dan terug komen. Ik heb wel gezegd dat hij in die maand dat hij verder reist dan echt moet genieten van zijn reis idd. Maar hij mist mij en Nederland zegt hij. Hij had er ook meer van verwacht dan dat het eigenlijk is.

Eigenlijk heb ik ook niemand om hierover te praten. Mijn vader vind mijn vriend een slechte vriend omdat hij mij hier een paar maanden laat zitten. Mijn moeder mist hem en huilt zelfs daarom (beetje overemotioneel :p) en mijn vriendin begrijpt het volgens mij niet. Zij gaat dan telkens praten over haar eigen vriend en dat het zo erg is als zij hem 3 dagen moet missen. Dus eigenlijk schrijf ik dit ook om het kwijt te kunnen.

Ik weet er gewoon niet zo goed mee om te gaan… denk ik.

Mijn vriendje is een maand geleden vertrokken naar India om daar rond te reizen met een vriend (het was al geregeld voordat we iets kregen). Hij zou eigenlijk een halfjaar gaan, maar dat is nu 4 maanden geworden omdat hij mij veel mist. Ik ga misschien na 4 maanden naar hem toe en dat we dan nog een maand samen reizen… Ik heb toen hij het had over dat hij na 4 maanden terug zou komen hem wel echt gezegd van: als je terugkomt, doe dat dan voor jezelf en niet voor mij. Ik weet namelijk gewoon zeker dat je vriend je het op den duur gaat kwalijk nemen als hij niet heeft kunnen genieten van zijn reis omdat jij wilde dat hij eerder terugkwam. Je moet dus echt de beslissing bij hem neer leggen is mijn advies. Jullie zijn nog jong en het is misschien voor hem wel iets belangrijks toch. Als je gaat pushen ben ik echt bang dat je je relatie kapot maakt. Laat hem vrij en wie weet komt hij dan alsnog eerder en zo niet dan komt het ook echt wel goed als je een goede relatie hebt. Die paar maanden meer overleef je ook ookal mis je hem natuurlijk heel erg :slightly_smiling_face:.

Nouja, je hebt gelijk. En dat weet ik ook wel. Ik heb hem gezegd dat hij het zelf moet weten en hij heeft er voor gekozen om weer terug te gaan werken. Hij zou eerst 8 maanden wegblijven en dat zijn er al 6 geworden, dus wat dat betreft mag ik blij zijn. Dus… nog 4 maanden te gaan :slightly_smiling_face: nouja. eigenlijk 3 en nog 1 of 2 weken. Komt goed. En zo niet,… dan is dat jammer maar dan heb ik hem in iedergeval niet in de weg gezeten.

Bedankt voor de reacties

Shit, dat is wel een lastige situatie!
Je kan niet naar hem toe? Dat je samen nog reist?

Ik vind wel dat je inderdaad gewoon kan zeggen van; natuurlijk mis ik je en heb ik je het liefst weer terug in Nederland! En dat zal hij ook wel begrijpen, lijkt mij?
Maar jij moet inderdaad ook zijn keuze respecteren, en in Australië kom je ook niet elk jaar…

is er al wat meer bekend?

Hij blijft nu dus tot kerstmis daar en gaat daarna nog 1,5 maand verder reizen. Ik heb vanmorgen met hem gepraat via skype (eindelijk wel weer een keer beeld erbij) en hij zegt dat dit iets is wat hij gewoon moet doen en dat ik niet op hem moet gaan zitten wachten. Hij zei: Er zijn nog genoeg andere leuke dingen in het leven. Daa rheeft hij wel gelijk in.