Hij is heel afwezig en ziet me niet meer staan

Hi meiden!

(voor dit topic heb ik even een nieuw account aangemaakt ivm bekendheid)

Ik heb jullie advies nodig. Er is een jongen die ik al jaren leuk vind, onze moeders zijn goed bevriend en zo zijn wij ook bevriend geraakt. Ongeveer een jaar nadat ik hem leerde kennen ben ik (vanwege mijn moeders werk) voor een jaar naar de andere kant van nederland verhuisd, hierdoor zag ik hem ook niet meer. Toen ik terug verhuisde naar mijn oude woonplaats was hij naar Amsterdam verhuisd voor zijn studie en zag ik hem alleen nog maar in de zomer en op verjaardagen. Altijd als ik hem zag was er wel chemie, ondanks dat hij altijd zei dat ik ‘toch wel erg jong was’.

Afgelopen zomer zijn we steeds dichter naar elkaar gegroeid, we spraken steeds vaker met zn tweeën af en hadden ook gewoon goede gesprekken. We hadden zelfs het idee om samen op vakantie te gaan omdat we nu allebei een tussenjaar hebben. Hij belde me steeds vaker (wat hij daarvoor nog nooit heeft gedaan) en vroeg constant of ik af wou spreken. Ik hoorde van onze moeders dat hij mij wel zag zitten en dat had ik ook door. Voor de zomer ben ik trouwens 18 geworden (hij is bijna 23), het is net alsof er toen een knop bij hem is omgegaan dat het toen ‘oke’ was. Hij heeft me verder nooit verteld of echt laten merken dat hij me leuk vond, en ik ook niet. Ondanks dat ik hem al jaren leuk vind wil ik wachten totdat we allebei ouder en volwassener zijn omdat ik nu zeker nog niet klaar ben voor een (wat kan zijn) lange relatie. Hierdoor hebben we ook een hele aparte band, er is altijd chemie en we zijn heel close maar er is toch ook een bepaalde afstand.

Het probleem is nu, dat ik hem bijna niet meer spreek. Als ik bij hem thuis kom zie ik hem maar heel even, en daarna trekt hij zich terug en zie ik hem de hele avond niet meer. Hij belt niet meer, stuurt geen berichtjes meer en als ik hem een berichtje stuur reageert hij ook niet. Het is net weer als een paar jaar geleden, terwijl hij nu wel gewoon thuis woont. Maar als ik hem ergens spontaan tegen kom doet hij wel gewoon heel gezellig en normaal. En toen ik hem een paar weken terug tegen kwam tijdens het uitgaan deed hij heel close en hield hij de hele tijd mijn hand vast.

Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken en wat ik ermee aan moet. Het is zo’n leuke jongen en ik had het idee dat we echt gewoon vrienden waren. We hebben ook altijd als er een familielid jarig is dat we met zn tweeën het huis versieren etc. Nou was zijn vader vorige maand jarig en heb ik niets van hem gehoord. Zal ik hem vragen om te helpen met de verjaardag van mijn zus over twee weken of kan ik het beter laten rusten?

Sorry voor het lange en waarschijnlijk vage verhaal haha, hoop dat het nog enigzins duidelijk is

Ah wat jammer dat het zo gelopen is… En moeilijk dit, maar ik voel altijd wel aan jongens wanneer ze me niet meer leuk vinden. Ik denk dat als je merkt dat hij afstandelijker doet en geen interesse meer in je toont je hem maar het beste kunt vergeten. Verdoe je tijd niet aan mensen die het niet waard zijn. Je komt vast nog een heleboel andere leuke jongens tegen wat wel wat wordt :slightly_smiling_face:

Dankjewel voor je reactie! :slightly_smiling_face:
Het punt is dat hij echt van de een op de andere dag is omgeslagen dus ik begrijp het ook niet. En omdat we zo’n verleden en aparte band hebben vind ik het heel moeilijk om hem los te laten. Alhoewel dat idd misschien maar het beste is

Ja ik herken het wel, dat je soms heel close bent met een jongen en het dan uiteindelijk niks wordt omdat hij plotseling afstand lijkt te nemen ofzo. In mijn gevallen is het meestal zo dat diegene dan een ander heeft, maar ik weet niet wat de reden van zijn gedrag is… Je kunt het aan hem vragen, maar ik snap wel dat dat lastig is. Maar dan weet je echt zeker of je nog voor hem moet gaan of hem moet vergeten.

Ja precies. Ik zat er idd al aan te denken om het er gewoon met hem over te hebben, dat ik hem dan gewoon vraag wat er aan de hand is en waarom hij zo afstandelijk is. Alleen ik wil het niet over whatsapp doen (we hebben allebei een hekel aan chatten) dus liever doe ik het face to face, maar ik zie hem nooit meer dus dat is lastig. En ik wil ook niet zo heavy en serieus overkomen van ‘hey ik wil even met je praten’ haha.

up

Ik denk dat hij het misschien heeft opgegeven, hij vond je leuk maar jij wilde niet, dus probeert hij je te vergeten denk ik. Maar dat is lastig als jullie wel steeds appen enzo.
Dus je moet óf voor hem gaan nu, óf hem echt laten rusten.

^ Bedankt voor je reactie, dat is iets waar ik over na ga denken.

Jullie slaan allebei je eigen weg in en die van hem gaat de andere kant op dan de jouwe. Ik heb niet je hele verhaal gelezen, maar de dingen die ik las, laten maar 1 advies naar voren komen: vertel hem dat je het mist en meer contact zou willen. Soms is eerlijk zijn de beste manier om te weten waar je aan toe bent.