Hij is er niet klaar voor.

Hoi dames,

Ik heb 2 weken contact met een jongen (ex-collega) via whatsapp. We bellen elke dag, appen elke dag, hij spreekt mij graag. Heeft hij ook zelf gezegd. Helaas gaat het niet allemaal zo goed. Vandaag heeft hij gezegd dat hij nog niet helemaal klaar is met zijn ex, haar wel helemaal vergeten maar zijn ex heeft dus dingen gedaan waardoor hij het niet makkelijk vind om een nieuwe relatie te beginnen. Zo gezegd hij vertrouwt meisjes niet meer zo snel, na de relatie met zijn ex. Nu weet ik niet wat ik moet doen, elke keer als ik mij kwetsbaar openstel word ik keihard gekwetst. Deze keer weer, bij hem dacht ik wel dat hij echt voor mij ging. Ik weet niet wat ik moet doen, geduldig wachten of gewoon geen contact meer met hem hebben.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Bedankt alvast.

Ik vind dat je je niet gekwetst moet voelen, hij heeft het zelf moeilijk en doet dit niet expres. Ik zou hem vragen hoe hij het verder tussen jullie ziet, vriendschappelijk of helemaal niets? En gewoon geduldig zijn, zijn verdriet moet slijten en dan staat hij weer open voor een nieuwe relatie.

Hij voelt wel iets voor me, maar vindt het veel te snel gaan. Ik schrok er gewoon heel erg van, want eerst was het altijd op werk zo dat hij me aanraakte en contact met me zocht. En dan nu opeens boem, ik heb het nog niet helemaal verwerkt. Ik weet niet of ik nu afstand moet nemen van hem, of ik hem met rust moet laten. Ik heb hem wel gezegd dat ik klaar voor hem zal staan. Daarna hebben we niet meer gesproken.