Hij is bijna 9 jaar ouder!

Ik heb zo lang getwijfeld ( wie niet?) maar ik kom er niet uit. Ik kan geen goede reden bedenken en ik weet niet waarom? Dus ik zal gewoon beginnen bij het begin.

Ik ben over 2 maanden 18 en ik werk in een restaurant. Daar kwam ik de persoon tegen. Hij was er met zijn broer, de vriendin van zijn broer en zijn ouders. Ik moest ze naar hun tafel leuden en de bestelling opnemen voor de drank. Ik vond hem al gelijk leuk en hij keek al zo ( met een veel zeggende blik naar me) en slimlachte steeds. En na een tijd knipoogte hij elke keer als ik langs liep en ik lachtte terug.
Na een half uur waren de mensen die een stuk verderop (naast) hen zaten weg en moest ik de borden afruimen en de tafel schoonmaken. Toen ik dat deed lachtte hij en zijn broer naar me. Ik vertelde aan een vriendin van mij die samen met mij werkte die dag dat ik die jongen erg leuk en knap vond en dat die steeds naar me lacht en kijkt. Al zegt dat natuurlijk niet veel.
Maar goed ik was dus bezig en nadat ze glimlachten werd er in eens gefloten naar me en toen ik opkeek lachte hij die jongen aan de tafel.
Weer een tijd later hoorde ik van mijn vriendin dat hij aan haar had gevraagd hoe oud ik ben. Zij had dus vertelt. Toen vroeg ik haar of ze aan hem kon vragen hoe oud hij is, en hij is daarkomt het! niet schrikken of van je stoel vallen. hij is 26.
Maar ik dacht toch echt dat die een jaar of 22 of 23 zou zijn.

Ik ben maar verder gegaan met werken aan de andere kant van het restaurant om hem niet te zien. Hij lachte nu niet echt meer naar me dus ik dacht dat wordt niks… maar ik besloot toch naar zijn tafel te gaan en te zeggen waar zijn ouders bij waren dat ik 17 ben en dat ik over twee maanden 18 wordt. Hij lachte naar me en zei ah oke, nou we kunnen wel een keer wat drinken toch? Waarop ik: Ja antwoorde en wegging naar de andere kant.

Aan het eind van de avond voordat ze weg gingen en zijn vader had afgerekend kwam zijn vader naar me toe met 5 euro fooi en hij zei hier dit is van … hij vind je echt een heel leuk meisje weet je dat? Hij vind je echt leuk maarja dat mag ik niet zeggen van hem.
Ik wist niet zo goed wat ik daarop moest zeggen dus ik lachte maar naar hem en toen zei ik: Oh dat is mooi want ik vind hem ook leuk.
Aan het eind van de avond hadden we elkaar nummer en smsten we. Hij smste me die avond nog, en de dag daarna. Het kwam er op neer dat hij echt iets wilde afspreken en lunchen enzo maar pas na twee maanden omdat ik dan 18 ben. Ik smste hem dat ik geen twee maanden kan wachten en hij smste terug dat we dan wat sneller moeten afspreken. Na dat smsje hebben we elkaar 3 of 4 dagen niet smst. Dus ik besloot hem te smsen, om te vragen hoe het met hem gaat en of hij werkt over drie weken omdat ik dan in … ben waar hij woont. Hij smste dat hij het nog niet precies wist en wat ik in gedachten had. Ik smste dat ik dan de hele dag daar ben en dat ik wel heel weinig tijd heb maar moet weten of hij kan en of hij me dat kan laten weten. Hij smste me ik bel je morgen.

maar goed waar het op neer komt is dus dat hij niet gebeld heeft, ik wil echt iets met hem afspreken al is het een drankje om gewoon te zien hoe hij is en of er een klik is. Maar wat moet ik nu? afwachten? Ik weet vrijwel zeker dat hij mij leuk vind maar kan hij nu ineens van gedachten veranderd zijn? Mij te jong vinden? Of moet ik niet zo snel een conclusie trekken en wachten tot hij belt?

Hoe kun je iemand leuk vinden als je elkaar 1x gezien hebt in een restaurant als hij gewoon een klant was? Dat snap ik nooit.

Ik zou er geen moeite voor doen.

Volg je gevoel, maar ga niet met hem naar een plek waar voor de rest niemand is, you never know, er zijn zoveel gestoorde 'kinder’lokkers in deze wereld…

Ik weet niet zo goed wat mijn gevoel zegt. Mijn gevoel zei dat die me zou bellen en dat hij echt wat wilde afspreken want hij keek echt de hele avond naar me. En hij stuurde me die zelfde avond nog een smsje… moet ik hem een smsje sturen of hij het weet? maar dan dring ik er zo over op. Misschien is het beter als ik niks van me laat horen tot hij iets van zich laat horen

Pff ik heb een hekel aan onduidelijke jongens.
Ik zit een beetje in dezelfde situatie alleen het leeftijdsverschil was bijna 5 jaar. We wisten niet echt wat we van elkaar moesten verwachten. Elke keer als ik hem zag, ooit 1 x in de twee weken en ooit is 3 maanden niet, hadden we echt leuk gesprekken. Nadat ik hem weer een avond had gezien gingen we een paar dagen smsen en dan hield het alweer op. Hij liet telkens niks meer van zich horen en zo ging het steeds. Nu heb ik hem 2 weken voor het laatst gezien. We hebben vorige week besloten om met elkaar is te gaan afspreken. Maar sinds een week heeft hij niks meer van zich laten horen.

Volgens mij zijn die jongens te onzeker over het leeftijdsverschil ofzo. Hij liet iig wel echt merken dat hij mij echt jong vond. Hij zei erbij dat het niet te merken was qua gedrag en houding, dat ik een stuk volwassener was dan mijn leeftijdsgenoten. Dus volgens mij heeft hij toch minder interesse in je dan je dacht…

Het klinkt alsof hij is afgeknapt op je leeftijd.
Als ik jou was zou ik even wachten tot hij weer initiatief neemt.
Frustrerend, I know.

@puddingbroodje

Dankje! ik denk dat je wel gelijkt hebt en ik snap jou situatie echt helemaal. Alleen wel raar dat hij me dan smst, hij wist al van de leeftijdsverschil dan had die gewoon niet moeten smsen dat is toch best wel simpel? Maar je hebt wel echt gelijk als hij echt interesse had dan zou die wel bellen en dat heeft die niet gedaan dus dan is het vrij duidelijk voor mij

Raar dat hij pas wil afspreken als je 18 bent. Als ik dat lees vertrouw ik het niet helemaal, maar ja ik heb hem natuurlijk niet ontmoet
Zal idd een keer afspreken, maar als hij verder geen initiatief neemt hem vergeten.
Leeftijd zou niet uit moeten maken als je elkaar echt leuk vind.

waarom jong?
ik weet ben 15 en ga ook met jongens van 20/24 om, mijn tante heeft zelfs een relatie met een man van 20 jaar ouder en zo kan ik nog wel heeeeeel veel andere mensen opnemen met zo’n verschil.
en ik zou hem gewoon even laten, kijken of het van zijn kant komt! mijn vader belde mijn moeder ook pas een week later op.
maar succes he :slightly_smiling_face: ik weet het is frustrerend!

Ik verschil zelf 6 en een half jaar met mijn vriend, ook een ‘groot’ verschil, maar dat is maar relatief… Alsi k 14 was geweest, was hij idd te oud geweest. Ik werd nog 19 toen wij wat kregen, en we wonen nu samen. We zitten totaal op één lijn en zijn echte soulmates. Dus ja, wat zegt leeftijd nou… Het gaat erom dat je in de zelfde fase zit van het leven, als hij bijvoorbeeld werkt en jij pas gaat studeren, dan is dat qua denk en leefkader een groot verschil.

Ik zou gewoon afwachten of hij nog belt, maar als hij je echt zo leuk vond had hij je al waarschijnlijk gebeld. Er is een kleine kans dat hij te verlegen is om te bellen, maar gezien zijn gedrag in het restaurant valt dat wel mee. Dus: zet hem uit je hoofd, en als hij een keer belt kan je wel met hem afspreken, maar vraag hem dan ook waarom hij niet eerder gebeld heeft. Hij moet niet denken dat hij je maar even kan bellen wanneer het hem uitkomt, misschien wil hij wat van je. Je weet het maar nooit… zolang je maar nooit over je heen laat lopen.

Geplaatst op donderdag 10 februari 2011 21:58
Isfet

bijvoorbeeld werkt en jij pas gaat studeren, dan is dat qua denk en leefkader een groot verschil.

Ik ga ook dit jaar pas studeren en hij werkt al. Dan is dat inderdaad een groot verschil. Ik moet hem gewoon vergeten er zijn zat jongens. En als hij ooit nog belt dan is dat prima.

Achja de ene jongen pakt het anders aan dan de andere. En wat er al gezegd werd, haal het maar uit je hoofd. Als hij echt interesse in je had, dan belde hij echt wel.
Want ik ken die jongen dan al bijna een jaar, op 30 april ontmoet. Eigenlijk vanaf het begin was de bedoeling om elkaar beter te leren kennen? Maar echt van afspreken is het nooit gekomeb. Ik heb de hoop ook maar opgegeven en laten varen.

Heel lullig ja, maar volgens mij zijn er echt jongens die je in onduidelijkheid laten vanwege je leeftijd.
Zo praatte ik wel eens met mijn buurjongen en het was vrij duidelijk dat we elkaar wel zagen zitten. Maar zijn moeder is erachter gekomen hoe oud ik nou werkelijk ben, en sinds die tijd doet hij best heel vaag. Ik heb hem verder niet op msn en ik heb zijn nummer niet, maar ik stuurde hem wel een krabbel. Daar reageerde hij heel aardig op en hij stuurde een lange krabbel met wat vragen erin, dus ik stuurde weer wat terug.
En nu heeft hij nog steeds niet gereageerd o.O

Nou ja, het is en blijft altijd stom als een jongen zoiets doet. Maar je hebt er weinig aan als het niet van twee kanten komt.
Dus neem zelf even geen contact met hem op en wacht af. Als hij dan toch wel zeker van de zaak blijkt te zijn belt of smst hij nog met de vraag of je met hem uit wilt, en natuurlijk zijn excuses voor het niet bellen.
Zo niet is het jammer…

Lol ; “maar goed waar het op neer komt is dus dat hij niet gebeld heeft”
D8 dat je meer met die leeftijd zat…

Love makes blind.
Wat maakt het nou uit dat ie 9 jaar ouder is?
Naarmate je ouder word, groeit het verschil kleiner.
Als je hem écht leuk vind, zou ik er gewoon voor gaan.
Ik heb niet gelezen wat er in de begin post staat.

Beetje too much voor mij om te lezen.
Ik weet niet maar over de leeftijd kan ik je wel wat vertellen.

Ik was net 16 en mijn vriend van nu was 24 (net zo oud als me broer)
Maar voor hem was het geen probleem, en ik ken genoeg meisjes die ook een vriend hebben en ook zoveel leeftijds verschil in zit. Soms kan het wat spanningeen geven, want het is en blijft hoger leeftijdsverschil, omdat hij zijn tiener jaren en gekke uitgaans dingen al achter de rug heeft zeg maar, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wat ik wil zeggen, ik ben nu 17 en mijn vriend 25… hoe ouder je word hoe meer die leeftijdsverschil niet te zien is. En ze zeggen altijd toch dat leeftijd niet bepaald of het wel of niet tussen jullie werkt, het gaat om de liefde (volgens mij zeggen ze dat niet echt zo ;p) maar je snapt me wel. En voor filosofische advies over dat bellen niet bellen smsen of niet… Good luck