Hij is bang om gekwetst te worden

Hello Ladies!

Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen!

Sinds een tijdje heb ik super leuk contact met een super jongen. We begrijpen elkaar super goed en we hebben ook gevoelens voor elkaar. Hij is heel erg bang om gekwetst te worden, omdat dit begin dit jaar is gebeurd bij hem. Het ging erg goed tussen hun, maar zij ging er vandoor met een ander. Dit heeft hem veel pijn gedaan en nu is hij bang om zich te binden.

Zoals ik al zei gaat het erg goed tussen ons, we doen leuke dingen en hebben veel lol. Tot gisteren. Hij zei namelijk dat hij de boot wilt afhouden, omdat hij merkt dat ie veel te bang is dat hij nog een keer gekwetst zal worden.
Hier baal ik natuurlijk enorm van, want ik weet dat ie mij echt te gek vind en ik wil hem helemaal niet kwetsen. Ik weet ook dat ik dit niet zal doen, omdat ik ook al verliefd ben en wanneer ik dat ben, dan ga ik er volledig voor en dat wil ik 'm echt laten zien, maar dan moet hij mij wel de kans daarvoor geven.

Wat kan ik nu het beste doen, want ik wil hem echt niet kwijt!

Met hem blijven afspreken en hem vooral niet pushen tot een relatie. Hij vind je leuk, maar hij moet van die angst af komen en dat kost tijd. Als jij er nu niet net als zijn ex met een andere jongen van door gaat maar bij hem blijft merkt hij vanzelf dat jij wel te vertrouwen bent :slightly_smiling_face:

Geef hem veel vertrouwen en vertel hem vaak dat je gek op hem bent!

Vertel hem eigenlijk precies wat je ons nu vertelt. Laat hem weten dat je hem helemaal niet wilt kwetsen, en je echt je best wilt doen voor een relatie.

Dat weet hij al, dat heb ik 'm namelijk al wel verteld. Maar hij zei dat het voor hem alsnog lastig is, omdat die meid dat 'm heeft geflikt…

Okee… Probeer het dan rustig aan te doen met hem, blijf gewoon leuke dingen doen misschien dat het op een gegeven moment voor hem wel goed voelt om zich toch te binden.

Idd vertellen wat je hier post! En blijven afspreken en laten zien dat jij niet zo bent als dat andere meisje en dat jij wel te vetrouwen bent!

En rustig aan doen en niks over haasten!

Success!

Meid, ik begrijp je helemaal helaas :’) Ik vind een jongen ook superleuk, en hij vind mij ook leuk, maar hij is bang om het risico van een relatie te nemen. Mocht het wel misgaan, dat het dan awkward word tussen ons en zulke dingen. Ik baal ook enorm, en stiekem ben ik ergens ook bang dat het gewoon een ‘‘smoesje’’ is om mij niet af te wijzen…
Beschouw dit maar als een upje :wink: