Hij is 4 keer vreemd gegaan, moet ik het haar vertellen?

Hey meiden,

Ik zit met een dilemma en vraag me af wat jullie zouden doen. Een paar maanden geleden heb ik via mijn sportclub een jongen ontmoet. Het klikte goed, we voegden elkaar toe op Facebook maar verder niks. Een week later kwam ik hem toevallig op een feest tegen en toen hebben we gezoend. Vanaf toen zijn we met elkaar gaan appen en al gauw zag ik hem zo’n twee keer per week, we hadden ook al gauw seks. Hij zei ook dat hij me echt leuk vond en dacht verliefd op me te worden. Ik kwam al echter snel na de eerste keer dat ik seks met hem had gehad er achter dat op het moment dat ik hem had ontmoet, hij ook met een ander meisje bezig was. Hij zei echter dat ze niet officiëel iets hadden, ze daten al een tijd met elkaar, maar het ging niet goed tussen hen en dus wilde hij daar mee stoppen. Dus ik dacht oke, als ze geen relatie hebben en hij er toch mee wil stoppen met haar, kan ik hem blijven zien. Ik weet dat dit (ook namens mij) niet heel eerlijk was tegenover haar, maar omdat hij zij dat hij geen relatie had + ik niets wist over een ander meisje op het moment dat ik met hem zoende en seks had, ben ik toch doorgegaan met afspreken met hem.

Nu is het sinds kort over met dat andere meisje. Ik ben er nu dus vandaag achter gekomen dat ze gewoon een half jaar een serieuze relatie hebben gehad, ze bij elkaar thuis kwamen & elkaars ouders kenden en gewoon alle andere relatie-dingen. Terwijl hij mij vertelde dat ze GEEN relatie hadden. Ook ben ik er achter gekomen dat hij nog met DRIE andere meisjes seks heeft gehad tijdens haar relatie (voordat hij mij ontmoette). En zij weet dus van niks. Hij heeft haar wel verteld dat hij met een ander meisje naar bed is geweest een keer, maar in werkelijkheid zijn dit dus 4 mensen, plus hij heeft met mij een aantal maanden gedate en seks gehad. Hij heeft haar dus kei hard bedrogen, en hij heeft ook mij voorgelogen over het niet hebben van een vriendin.

Ik ben echt heel erg boos nu, en heb gezegd dat hij haar de waarheid moet vertellen. Dit wil hij niet doen, en ik zit er over te denken om het nu zelf te doen. Ik weet dat het misschien naïef van me is geweest om te geloven dat hij geen relatie had. Maar elke keer dat ik hem erover heb gevraagd, zei hij dat dit niet zo was.

Dus mijn dilemma is of ik het haar moet vertellen of niet. Aan de ene kant is het vet gemeen en gaat ze het super kut vinden natuurlijk, maar aan de andere kant zou ik ook de waarheid willen weten als iemand me bedriegt met 4 andere meiden…

Ik ken haar trouwens verder niet persoonlijk oid, maar weet wel wie het is.

Sorry voor het lange verhaal en niet citeren svp

Het is nu uit tussen ze. Als je het nu vertelt geef je haar als het ware echt nog een schop na zegmaar. Als ze nou nog een relatie hadden zou ik zeggen ja absoluut vertellen want ze heeft het recht om het te weten. In dit geval zou ik zeggen laat het gaan, want ze heeft er nu helemaal niks meer aan om het te weten. Ze gaat zich dan alleen maar nog slechter voelen.

Ik zou het absoluut hebben willen weten. Uit of niet. Want je weet niet met welke rede het is uitgegaan. En het is blijkbaar zo’n slijmbal, misschien neemt hij haar wel weer een keer terug.
Ik heb overigens zelf gemerkt dat het nog makkelijker is om over iemand heen te komen als je dit soort dingen weet. Ik persoonlijk zeg dus, vertel het wel.

Lastig. Maar ik zou het inderdaad ook vertellen.

Ik vind dit een lastige. Het is al uit, ze voelt zich waarschijnlijk kut en dan wordt haar ook nog eens verteld dat hij zijn pik niet in zijn broek kon houden. Aan de andere kant kan het haar ook helpen om over hem heen te komen, maar als ze al onzeker was, zal dit haar nog verder de grond induwen en een slechter zelfbeeld creëren. Ze weet al dat hij haar 1 x bedrogen heeft, dat is al erg dus ze weet al wat voor een persoon het een beetje is. Denk niet dat het bij deze nodig is om van de andere keren te vertellen… Ik zou waarschijnlijk geen jongens meer kunnen vertrouwen na dat nieuws.

Ik zou het juist wel vertellen. Het weerhoudt haar er misschien nog van om te denken: “Oh maar ik hou eigenlijk nog wel van hem!!” en dan als een stomkop terug te gaan naar die gast.

Ik zou het echt als een schop nageven voelen. Je vertelt haar nog even hoe dom, blind en naïef ze is geweest (“Je vriendje is niet met één, maar met vier andere meiden naar bed geweest. Sukkel die je er bent.”) Dus ben het wel eens met Gothic Lunacy. Daarnaast denk ik dat het misschien ook nog wel het vertrouwen in andere mannen kan beschadigen, ze heeft het bij deze vent niet gezien. Wie zegt haar dat haar volgende vriend wellicht niet vreemd gaat? Etc. Stel dat ze toch weer samen komen, dan zou ik het toch wel aan haar vertellen maar zolang het uit is en uit blijft zou ik er geen woorden aan vuil maken.

Ja dit! Ik zou het ook echt willen weten!

Huh, volgens mij lees ik er echt overheen. Maar weet dat meisje dus wel van 1x bedriegen? Ik lees alleen dat het uit is tussen hun.

Ja ze weet dat hij al met een meisje vreemd is gegaan. Ze weet alleen niet dat het vier keer is geweest. Daarom zou ik in dit geval zelf mijn mond houden. Ze weet al dat het een klootzak is.

Mocht ze echter bij hem terug komen… Dan zou ik het wel vertellen.

Oh ik lees het al!

Ja dat laatste ben ik het sowieso mee eens. Maar, TS zal zich waarschijnlijk niet meer veel bezig houden met dat meisje.
Ik weet het dus niet zo goed. Ik had het alsnog zelf wel verteld, puur omdat ik het zelf zou willen weten. Het zou namelijk kunnen zijn dat dit meisje denkt dat 1x vreemdgaan nog wel een kans verdient.
Maar aan de andere kant als ik jullie dan weer hoor, die het niet zouden willen weten (van die andere keren), dan weet ik het weer niet.
Ik hoop in ieder geval dat een ander het wel tegen mij zou zeggen als het zo was.

Bedankt voor jullie reacties!

De reden waarom ik het zou willen vertellen is inderdaad omdat ik het idee heb dat ze 1 keer vreemdgaan misschien nog door de vingers zal zien en alsnog naar hem terug gaat. Maar omdat het dus 4 verschillende meisjes waren, en omdat het met mij een aantal maanden heeft geduurd, is hij dus veel erger vreemd gegaan dan zij nu denkt. Het is gewoon een gigantische klootzak en hij probeert nog een beetje zn imago te redden door haar te zeggen dat hij 1 keertje met een ander naar bed is geweest. Maar ja, ik ben het er idd ook mee eens dat ik ook niet wil veroorzaken dat ze straks nooit meer een jongen durft te vertrouwen…

Hmm moeilijk! Ik zou het niet vertellen aangezien het toch al uit is, als ze nog wel een relatie hadden zou ik het wel gedaan hebben. Mocht ze nou terug gaan naar hem zou ik het wel vertellen.

Ik zou het wel tegen haar vertellen. Natuurlijk komt het wel hard aan maar dan weet ze ook wat voor een lul haar ex is.

Als hij haar nog probeert over te halen om terug te komen zou ik het zeggen.
Het zal klote zijn maar ze verdiend het te weten en ze verdiend beter dan hem

+ dan zal ze minder snel geneigd zijn bij die aars terug te komen

Als ik dat meisje was zou ik het willen weten. Vanuit dat oogpunt zou ik het dus ook vertellen ja.

Ik vind dit een beetje een moeilijke, persoonlijk zou ik het laten gaan. Het is niet jouw relatie, je kent haar verder niet dus ja waarom. Teminste zou ik het nú laten gaan, misschien kan je het na een tijdje vertellen. Het lijkt me dat ze het nu erg zwaar heeft, dus ik denk dat ze geen behoefte heeft aan jou.