Hij is 2 jaar ouder..

Hallo,

Ik heb dus een vriendje van 14 en ik ben 12 dat is dus 2 jaar leeftijdsverschil… nou heb ik er persoonlijk helemaal geen moeite mee en hij ook niet we kunnen goed overweg en het is allemaal leuk enz maar dan komen we bij het volgende punt… en dat is “seks” ja… ik zou daar tot aan Mn 16e niet mee willen beginnen en dat betekend dus dat hij pas 18 zou zijn voor zijn 1e x… we hebben het er ook over gehad en hij zegt het zeker vol te houden en dat hij die gevoelens wel dempt intussen tijd, ook had ie gezegd:”als ik er echt op uit was ken ik nog 3 andere meisjes die ouder zijn en heel graag wat met mij zouden willen doen maar ik koos voor jou”. Dus ja hier komt het een beetje op neer is 2 jaar verschil erg ? (Het is namelijk zo dat hij een zittenblijver is en IK een vroege leerling vandaar die 2 jaar…)

Ik denk dat het leeftijdsverschil wel oke is. Maar om heel eerlijk te zijn, realistisch gezien is het echt hoogst onwaarschijnlijk dat jullie 4 jaar lang bij elkaar blijven. Dus ik zou me er niet teveel zorgen om maken…

Volgens mij wist ik op mijn twaalfde niet eens wat seks was

Maak je niet druk, niet teveel over de toekomst nadenken.

+ je zegt nu wel dat je nog 4 jaar wil wachten, maar waarschijnlijk is dat in de realiteit wel anders

Ik wil niet negatief doen ofzo, maar bij deze leeftijden duren relaties echt niet vier jaar lang

Je hoeft er nu nog niet over na te denken wat er misschien ooit in de toekomst gaat gebeuren. (En dan bedoel ik seks, maar ook of het misschien ooit uit gaat)Geniet gewoon van het feit dat je een leuk vriendje hebt. Doe leuke dingen samen. Je bent nog jong, hij is nog jong. Kijk gewoon waar het naar toe gaat.

Zolang hij jou niet pusht seks te hebben terwijl jij het nog niet wil, lijkt het me geen probleem.