hij houdt niet meer van me

als eerst, sorry er zijn hier waarschijnlijk honderden topics over maar ik moet dit even kwijt

oke ik ben 16 en heb vriend van ook 16 we zijn nu bijna 2 jaar samen
en tot 2 weken geleden ging alles prima we appte natuurlijk uren en hadden ook op school en na school veel lol (nou ook weer niet teveel vrienden en vriendinnen tijd vonden we ook belangrijk)
sinds 1 week, anderhalf deed ie best wel raar hij is niet meer de jongen die ik ken, die mijn vriendje is maar eerder een soort klasgenoot hij deed heel afstandelijk en wilde veel liever met zijn vrienden afspreken dan met mij. Ik vroeg hem dus wat er was hij antwoordde ‘niks ik ben gwn meer mezelf’
daarna hielden we laagcontact dus van uren aan de telefoon naar alleen een goedemorgen
dan was er nog een klein conflict dat ik iets heel graag wilde maar hij dat niet wilde en toen vroeg ik "ik wil het zo graag zou je het ook nie voor mij doen?’ normaal mijn lieve vriend okee voor jou dan nu heel droog ‘nee’ ik schrok hier zo van dat ik zei dat ik naar huis ging en ben weggefietst (normaal als we ruzie hadden gingen we altijd achter elkaar aan om het goed te maken, nu dus niet)
voordat ik weg fietste zei ik dat ik via zijn oude insta dm had gestuurd waar ik mee zat omdat ik het moeilijk vond om het tegen hem te zeggen hij was zijn ww van dit acc kwijt…toch kon ie opeens inloggen en heeft alles gelezen
weer op app…
ik vroeg hem of ie het had gelezen? hij had het gelezen maar zei om eerlijk te zijn dat het niet zoveel met hem doet auww…

gister vroeg ik hem of ie nog wel van me houdt
hij zei jawel, maar minder

vandaag op school
ik heb examenweek maar na de eerste toets had ik 1 uur pauze
ik vroeg of ie rondje mee wilde lopen dus dat deden we ook
het was een beetje awkward eigenlijk ik voelde al dat er wat ging gebeuren
dus ik zei later ik weet waar je mee bezig bent
hij: ‘wat?’
je probeert het zo af te sluiten tussen ons
hij: ‘nee nou oke ja maar ik wil niet te snel gaan en je pijn doen dus ik maak het niet uit maar indd miss dat het later beter zo is’

dit deed me echt pijn dus ik rende weer terug naar school

die middag op app
hij: sorry dat ik dat zei maar weet je om eerlijk te zijn het gevoel van houden van of leuk vinden is weg, maar ik geef wel om je dus wil je niet pijn doen

(dit brak mijn hart vooral omdat we 2 weken daarvoor gwn heel romantisch en leuk uiteten gingen en ik nog bij hem bleef slapen ook)

ik zei ajb dit doet me al zoveel pijn als je het wilt uitmaken doe dat nu dan
hij: nee ik doe niks via app we praten wel face 2 face

dat is dus na mijn examenweek dus ik moet ruim een week wachten op dat ‘praatje’

1. ik kan niet focussen meer op school
  2. het doet zoveel pijn omdat ik gewoon weet dat hij het toch uitgaat maken

sorry voor dit lange verhaal maar het doet me zoveel pijn
ik weet dat dit gevoel niet snel weg gaat en dat ik waarschijnlijk allemaal lage cijfers ga halen maar ik hoop dat iemand wat tips of adviezen heeft hier mee om te gaan

hee meid,

echt jammer om te horen dat het op deze manier (waarschijnlijk) af gaat lopen. Hij heeft inderdaad al aangegeven dat hij het er een punt achter wil zetten, maar wil dit face 2 face doen en niet via app. (dit vind ik sws al wel heel lief, jullie hebben ook 2 jaar een relatie gehad).

ik zou me inderdaad ook niet meer goed kunnen focussen op de toetsweek, maar dit is wel echt belangrijk. zie het als een soort afleiding zodat je niet de hele tijd eraan denkt, ook al is dit heel moeilijk. doe gewoon je best, meer kan je niet doen. Achteraf zal je balen als je er niet alles aan hebt gedaan.

dat het pijn doet kan ik me ook heel goed voorstellen. ik denk dat je gewoon even het praatje moet afwachten, je hebt een week de tijd om je ‘voor te bereiden’ dus schrijf alvast wat vragen/dingen op die je wil zeggen. zo voorkom dat je achteraf denkt ‘oh ik had dit nog willen zeggen/vragen.’

Je moet niet vergeten dat jullie nu allebei in de puberteit zitten. hij verandert, jij verandert. het is dus niet gek dat hij nu ‘meer zichzelf’ is. Al neemt dat natuurlijk niet weg dat hij ineens minder contact met jou moet zoeken.

ik zou gewoon even het gesprekje afwachten en misschien komen jullie er samen uit!

veel sterkte en succes met je toetsen :slightly_smiling_face:

laat je even weten hoe het gesprek ging?

dankjewel voor je reactie!, ik zal je laten weten hoe het gesprek ging

Ik zou het zelf uitmaken. Je verdient het niet dat iemand jou op deze manier langzaam aan de kant zet.

Ik kon het toch niet meer aan te wachten en ik heb vandaag met hem afgesproken bij hem thuis, we hebben rustig gepraat en uiteindelijk maakte hij het uit… wat heel kut is maar het is wel te begrijpen dat je geen relatie meer wilt met iemand van wie je niet meer houdt… wel blijven we gewoon vrienden we hebben vanmiddag gelukkig ook nog kunnen lachen om elkaar

ik heb veel vrienden die er voor me zijn maar het doet heel veel pijn vooral al die momenten die je samen hebt mee gemaakt en door je hoofd dwarrelen en ja ik weet niet zo goed hoe ik dit moet verwerken, ik denk gewoon een kwestie van tijd

Komt inderdaad wel goed met de tijd mop, hou je voor nu lekker bezig met school en je vriendinnen en je zal zien dat je er over een tijd alleen maar met een glimlach aan terugdenkt. En onthoud; huilen mag. :slightly_smiling_face:

heel veel sterkte meis!
gelukkig kan je wel terugkijken op een mooie periode, en jullie hebben het ‘goed’ afgesloten.