hij heeft thuis problemen??

tjaa hetzit dus zoo
ik zit er al best een tijdje mee
er is dus een jonge in mijn klas, ik vind hem al best een tijdje pittig leuk :flushed: maar omdat mn vriendin hem all superlang leuk vind kan ik dus soiezo geen “actie ondernemen”
ik heb alleen het gevoel dat het thuis bij hem helemaal niet goed gaat, af entoe zegt hij zo van : dan heb ik echt problemen met mijn vader. en hij heeft heel vaak blauwe plekken ezno. hij zegt zelf dat het door zijn vechtsport komt
nou heb ik al eenkeer tussen neus en lippen door gezegt dat als het uit de hand loopt ie altijd bij mij terecht kan maar als het straks wel echt een keer fout gaat voel ik me super schuldig dat ik niets gedaan heb( qua praten met hem ofzo) ik weet echt niet wat ik moet doen want ik weet ook niet of ik de juiste persoon ben om met hem te praten hierover( situatie met mijn vriendin en hij heeft wel betere vrienden zeg maar)

sorry voor het lange verhaal maar heeft iemand advies?

iemand?? ik zit er echt mee :flushed:

Lastige situatie. Misschien kun je eens aan je vriendin vragen of zij er iets meer van weet?

Je kunt je vermoedens misschien aan een vertrouwingspersoon op school vertellen.

Erg lastig, je weet niet zeker of hij echt problem heeft toch? Je moet misschien een keer met hem erover praten, hij zal je dan meer vertrouwen. Gewoon eens als je zn blauwe plekken ziet en je bent ergens alleen met hem dat je er naar vraagt.

misschien moet je je er niet zo mee bemoeien. Als hij zegt dat het van vechtsport komt zijn er 2 mogelijkheden. 1. het is echt zo 2. het is niet zo maar hij wil er niet met jou over praten

Jij hebt zelf al aangegeven dat hij bij jou terecht kan.

Dat doet hij niet, dus ik denk ook niet dat hij daar behoefte aan heeft, eerlijk gezegd.

hmm ik weet het echt niet :,(
miss moet ik me idd niet mee bemoeien maar ik denk dat ik het maar tegen iemand op school ga vertellen idd dat kan tochnooit kwaad?

(mijn persoonlijke ervaring) maar bij mij gingen mensen zich bemoeien met dingen die echt niet aan de hand waren. En ik snap heel goed dat je het goed bedoeld en dat je hem heel graag wil helpen maar stel school schakelt jeugdzorg in. Jeugdzorg gaat naar zijn huis terwijl er (hopelijk) niks aan de hand is. Jeugdzorg denkt ‘oh er is een melding gedaan dus er is wat aan de hand’ het gezin zelf trekt altijd aan het kortste eind. Je kan er beter met hem over proberen te praten en het anders van je af zetten.

jaa ik heb het al een keer gevraagd of het echt zo erg ismet zijnvader en toen zei hij weldat het echt kut was hoe zijn vader soms reageerden om zijn woorden maar te gebruiken. alleen toen kwam iemand naast ons lopen en die vroeg iets anders dus…
miss moet ik het nog een keer vragen maar andere hier zeggen dus ook weer dat ik me er niet mee moet bemoeien dus ik weet het niet…

ohh goed dat je dit zegt!! kan ik dat idd beter niet doen!!

Ik weet niet hoe goed jullie contact is maar ga gewoon leuke dingen samen, dan leren jullie elkaar beter kennen en uiteindelijk mocht er iets aan de hand zijn zal hij je dat wel vertellen :slightly_smiling_face:
Succes!

dankjeweel! ik zal het er eerst met mijn vriendin over hebben aangezien ik eigenlijk niet echt met hem af kan/mag spreken van haar omdat zij hem ook leuk vind. maar nu gaat het mij er echt niet om dat ik een relatie wil maar dat het gewoon goed met hem gaat. bedankt voor de tips!

Blijf met hem omgaan, als er echt iets aan de hand is komt ie dan vanzelf wel naar je toe. Als het werkelijk komt door zijn vechtsport dan is er niks aan de hand (hooguit zijn ze daar wat te ruig of heeft hij heel snel blauwe plekken). Als er wel wat aan de hand is dan vertelt hij dat heus niet zomaar aan je, hooguit als jullie wat closer zijn. Misschien is het voor jou niet te begrijpen, maar ook kinderen die thuis worden geslagen houden van hun ouders en willen daar (meestal) niet bij weg.
Maak in ieder geval geen melding bij jeugdzorg tot je het echt zeker weet, want eens een melding is daar echt altijd een melding.

ze moet niet zo zeuren
oke nee snap ik wel haha, als je dr gewoon uitlegd dat je hem wil helpen en dat je een goed woordje voor haar zal doen dan kan ze er weinig tegen hebben lijkt me!

jaa zal ik doen
en @vitani ik snap dat wel en ga ook nietnaar jeugdzorg of school idd!(t zijn wel hele heftige blauwe plekken)