Hij heeft me (zonder toestemming) gefilmd

Hoi!

Ik voel me echt fucked-up… Ben al 3 jaar samen met mijn vriend, en hebben zo ons up’s & down’s. Maar ondanks dat zien we elkaar heel graag, en ik weet dat hij nooit tegen me zou liegen. Daarom misschien dat het zoveel pijn deed.

Gisteren waren we wat aan het na-praten na de seks, en toen kwam het er uiteindelijk op uit dat hij ooit eens een skype-gesprek heeft gefilmd. Hij is op erasmus geweest, en toen hebben we 1 keer een seksueel-getint skype gesprek gehad. Hij had mijn toestemming niét om dit te filmen. Nu is dus gisteren uitgekomen dat hij dit wel had opgenomen, en hier op dit moment niet bij na heeft gedacht. Hij heeft die beelden nogmaals bekeken op erasmus, en was die beelden nadien vergeten, maar kwam er een goede week geleden terug op uit en heeft ze dan nog eens bekeken. Ik schaam me immens. Ik ben beschaamd in hem, hij heeft m’n vertrouwen gekwetst. Ookal heeft hij de beelden nooit misbruikt, toch voel ik me echt vreselijk. Ik vertrouwde hem, en daarmee heeft hij toch wel mijn vertrouwen serieus beschaamd, da’s echt niet oké vind ik. Nu, ik was dus extreem teleurgesteld, en dat had hij ook door. Ik heb hem nog nooit gezien met zoveel spijt, zag in dat hij helemaal fout was en dat zegt hij ook continu. Is zelfs beginnen huilen gisteren, en vandaag, omdat hij inziet dat dat niet oké was van hem. Heeft ook meteen de beelden verwijderd. Maar toch, we hebben er al veel over gepraat, en ik ben niet boos, gewoon teleurgesteld. Maar toch voel ik me echt triest, m’n vertrouwen is beschaamd, en dat weet hij…

Wat denken jullie? Ben ik aan het overreageren en is dat totaal niet erg? Ik ben al zo onzeker, en het feit dat hij zo’n intiem moment opnieuw bekijkt… Dat was eenmalig een gunst van mij voor hem, iets wat ik nooit wou dat herbekeken zou worden…

Ik voel me gewoon echt stoem… Het is niet het einde van de wereld, en hij kon veel “ergere” dingen doen, maar dit valt me heel persoonlijk, en heeft me écht gekwetst, maar ik heb schrik dat het helemaal niet erg is, en dat ik gewoon overdrijf. (we hebben er gewoon over gepraat trouwens, ik ben niet beginnen flippen, gewoon heel teleurgesteld). Ik weet ook dat het hem echt spijt, en daardoor heb ik hem gezegd dat ik mijn uiterste best ga doen om het los te laten. Ik weet gewoon niet of dat makkelijk gaat zijn, want mijn vertrouwen heeft toch echt wel een deuk gekr egen… Ik weet dat 't niet meer gaat gebeuren, maar dit heeft me gewoon echt wel gekwetst…

Ik vind dit echt verschrikkelijk eigenlijk. Ik vind dat je niet erg genoeg reageert. Ofja, nee, je moet reageren zoals jij je voelt natuurlijk, maar ik zou veel erger reageren. Je mag gerust ook verdomd boos zijn naar mijn mening.

Dit.

Ik snap niet waarom iemand het recht zou hebben om je te filmen vanaf het moment dat je je seksueel vertoont.

Als ik mijn vriend pijp, mag hij me dus filmen? Of als ik een striptease doe? Want ja, ik vertoon me seksueel. Ik denk dat dat dan toch niet wilt zeggen dat ik wil dat hij dit op eender welk moment kan herbekijken. Of zelfs gewoon dat hij dit soort beeldmateriaal heeft. Wie weet wat hij er ooit mee doet. Als je geen toestemming geeft, mag dit gewoon niet. Het is zelfs strafbaar. Vriend of niet.

Ik vind het ook al heel anders omdat ze er al veel over gepraat hebben en hij heeft gehuild. Tuurlijk is het niet goed te praten. Tuurlijk had hij dat recht niet. Maar hij heeft er overduidelijk heel veel spijt van. Ik zie niet in waarom je dan nog boos zou blijven, want wat wil je nog meer van hem?

Ik kan me ook niet voorstellen dat hij het nog een keer zou doen, ook omdat het nog maar één keer gebeurt is.

Dankje voor je reactie! Ik ben niet boos, nooit geweest eigenlijk. Ik weet ook dat hij spijt heeft en hij weet dat ik m’n uiterste best doe om het te vergeten en vergeven. Ik ga ook niet boos blijven, ik ben gewoon teleurgesteld, en mijn vertrouwen is beschadigd, en ik weet niet of dit gemakkelijk vergeten zal zijn… :s

Jup, dat weet ik… Je hoort het idd echt overal en ik zei 'm dit dan ook; “het was mijn schuld, ik moest dat maar niet doen”. Nu, hij zei dat dit natuurlijk niet zo was, en dat hij alle schuld op hem neemt, maar toch… Gek hé, hoe je blind wordt na een tijdje, en dat je vertrouwen in iemand dan toch plots weer zo “poef”, weg kan zijn…

Dankjewel, echt, dankjewel! Ook voor je andere reacties! Ik weet dat ik mijn best moet doen om het te relativeren/los te laten, is gewoon niet zo makkelijk, maar ik doe wel m’n best! xx

Ik snap je heel goed. Toen ik nog een vriend had, heeft hij ooit foto’s van me gemaakt terwijl ik me aan het omkleden was en ik vond dat ook heel erg. Maar aan de andere kant, het is dus al een tijd geleden en hij had er ook veel spijt van. Hij heeft het nu gelijk verteld toen hij ze weer gevonden had, hij heeft ze verwijderd en toonde echt berouw. Ik zou hem wel vergeven, al snap ik wel dat het even duurt voor je vertrouwen weer terug is.

Dankjewel, ik ben blij dat je me snapt :hugs:

xxxx

Dit is echt verschrikkelijk, hij heeft inderdaad je vertrouwen beschadigd.
Hij heeft wel berouw getoond.
Afhankelijk van hoe sterk jullie relatie is kun je reageren.
Je kan teleurgesteld blijven, en hem de hele tijd met een schuldgevoel laten rondlopen. (ik maak uit je verhaal niet op dat je overwoog het uit te maken o.i.d)
Of je kan hem laten beloven het nooit meer te doen, en hem een beetje geruststellen. Gewoon verder gaan met de relatie. Maar misschien dan toch niet meer voor de camera zo’n dingen doen? voor de zekerheid ofzo…

Dankjewel lieveke! Ik wil er idd geen punt achter zetten, maar heb schrik dat dit pp lange termijn gwn heel veel invloed gaat hebben op ons relatie… Het vertrouwen is gebroken, e’ vertrouwen is iets heel lastigs om terug te winnen…
En heb 'm ook al gezegd dat hij er niet meer moet op rekenen dat ik nooit meer zoiets gaat doen, eigen schuld :stuck_out_tongue: xx

Ik weet zelf ook echt niet hoe ik met de situatie zou omgaan eerlijk gezegd…
Maar ik wens je heel veel sterkte :sob::muscle:

Sterkte! vertrouwen in iemand kwijt raken is heel zwaar en het kan soms best een tijdje duren voor dat weer terug is.
Je wilt gewoon met hem verder gaan, dus dan vind ik ergens wel dat je moet proberen het te vergeten en hem zich er niet meer al te schuldig over moet laten voelen, want dat kan je relatie verder beschadigen.
Ik snap heel goed dat het pijn doet wat er gebeurd is, maar het lijkt me niet dat hij het nog eens doet en uiteindelijk zal je merken dat het vertrouwen langzaam weer terug komt :slightly_smiling_face:

Ik zou woest zijn, teleurgesteld, wantrouwend, etc. Ik vind het echt niet kunnen. Of het nou je vriend is of niet, niemand heeft het recht jou op een intiem moment te filmen. Maar ik vind dat je goed reageert, ik zou dit ook geen reden vinden om het uit te maken als hij echt berouw toont. Vertel hem dat je teleurgesteld bent en je vertrouwen beschadigd is, dan mag hij eens even goed zijn best doen dit te herstellen. Maar zoal ik het lees is jullie relatie sterk genoeg om hier uit te komen!

Het doet me goed om te lezen dat het normaal is dat ik enorm teleurgesteld ben in hem. Hij blijft hem verontschuldigen en heeft 't gevoel dat hij alles heeft verpest. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat niet zo is, maar dat het wel even zal duren vooraleer dat vertrouwen er terug is. Gekgenoeg heb ik niet boos gereageerd, juist heel stil, heel teleurgesteld. Hij zei ook dat dat hem net zo raakte, het feit dat ik zo gekwetst ben… 'tis lastig… :frowning_face: