Hij heeft me gebruikt

Hi dames, ik zit heel erg met iets, en zou jullie mening heel erg waarderen. Het is een lang verhaal dus ga even zitten haha.
2 maanden geleden heb ik op een verjaardag een hele leuke jongen leren kennen, geflirt, nummers uitgewisseld, en daarna ook nog contact gehouden. Al vrij snel kwam ons eerste ‘afspraakje’ en toen hebben we gezoend. Sindsdien zagen we elkaar heel vaak, zo’n 4-5 keer per week. Na ongeveer een maand, kwam van het een het ander en hebben we voor het eerst seks gehad. Ik was toen de tijd al heel erg verliefd op hem, en vond het eigenlijk wel tijd voor een relatie. Ik dacht dat hij er hetzelfde over dacht en wilde wachten totdat hij het aan me zou vragen. Toen ik daar kwam vroeg hij of hij even snel op mijn scooter naar zijn zusje mocht. Omdat hij zijn zusje zo weinig ziet heb ik hem maar laten gaan, hij beloofde binnen 2 uurtjes weer terug te zijn, en aangezien ik het erg goed kan vinden met zijn vrienden die daar ook waren vond ik t niet zo erg. En het werd steeds later en later, toen een van die vrienden werd gebeld. Jahoor hij had een ongeluk gehad op mijn scooter. Hij was in orde en mijn scooter had alleen kapschade, gelukkig. Totdat ik naar huis reed en mn scooter heel veel herrie maakte, zat de uitlaat dus los. Ik een boete gehad van 160 euro voor het geluid. Hij zou de helft betalen. Er moest ook een nieuwe uitlaat onder, 120 euro. Ik moest zelf 40 betalen en mijn ouders zouden de rest betalen. Dat zou dus betekenen dat hij mij 20 euro zou teruggeven. Ondertussen nog steeds geen relatie, ik was het wachten zat en besloot het gewoon te vragen. Toen bleek dat hij niet toe was aan een relatie omdat hij veel stress heeft en omdat hij eigenlijk nog nooit verliefd is geweest. Had ik op zich geen problemen mee, maar toen heb ik wel tegen hem gezegd dat ik dan ook geen zin meer om seks met hem te hebben. Dat vond hij goed, maar hij wilde nog wel graag vrienden blijven. Dat was voor mij moeilijk want ik had wel gevoelens voor hem. Maar ik wilde hem natuurlijk nog wel blijven zien, ergens hoopte ik dat het ooit nog wat zou worden. Ondertussen nog steeds geen geld gezien, en omdat hij her en der heeft gewoond ging hij sinds de laatste 2-3 weken heel vaak naar antwerpen, om, zoals hij zei, oude klasgenootjes te zien. Verder zagen we elkaar nog regelmatig, totdat we een afspraak hadden, ik daar kwam, zn huisgenoot me binnenliet. En hijzelf was nergens te bekennen en zijn telefoon stond ook uit, heb ik nog een aantal uren gewacht, maar nog steeds kwam hij niet. Belde hij me later dat hij onze afspraak vergeten was en in antwerpen was. Ik heel boos natuurlijk, maar hoe verliefd dat ik was heb ik het hem vergeven. Totdat ik vandaag op z’n facebook keek en zag dat hij sinds 28 juni een relatie heeft met een meisje in antwerpen. Toen heb ik gezegd dat ik me gebruikt voelde. Hij zei: take it or leave it. Toen heb ik besloten om te zeggen dat ik geen contact meer met hem wil. Hij had daar volgens mij geen problemen mee. Hij zei: okee. En blokkeerde me daarna op whatsapp. Maar wat ik dus wil weten, sta ik in mijn recht door boos op hem te zijn? En vinden jullie dat ik nog steeds recht heb op dat geld? Als je het helemaal hebt gelezen, heel erg bedankt!
x

Misschien kun je het met je verzekering regelen? En heel veel sterkte ermee, wat een ongelooflijke klootzak!

Ja, of je het recht hebt om boos op het te zijn weet ik niet. Hij had natuurlijk wel gewoon eerlijk moeten zijn over dat hij wel of geen een relatie wou. Maar ik vind dat je sowieso je geld moet krijgen.

Ja idd wat een klootzak zeg!

wat een ontzettende eikel zeg.

ja je hebt nogsteeds recht op je geld.

Ja je hebt recht op dat geld! En ook recht om boos te zijn. Ook om hoe hij reageert enzo op het einde, het lijkt net alsof het hem allemaal niks boeit. Echt rot voor je! Ik weet niet zeker of hij je overal voor heeft gebruikt. Maar ik hoop voor je dat je je geld nog wel terugkrijgt!

Hij heeft jouw scooter kapot gemaakt, dus ik vind dat hij (een deel) moet betalen.

Ik kan eigenlijk niet ergens opmaken dat hij je gebruikt heeft, want voordat jullie voor het eerst seks hadden, heb je hem (naar wat ik lees) niet duidelijk gemaakt dat je er meer zin zag. Toen je wel je gevoelens aan hem bekend maakte, wilde hij je waarschijnlijk niet kwetsen en dacht dus slimmer te zijn door te zeggen dat hij gewoon niet klaar was voor een relatie.

Hij heeft niet netjes gehandeld (door je voor te liegen qua relatie) en daar mag je boos op zijn. Ook was het niet leuk dat hij je liet zitten. Maar gebruikt? Nee, dat vind ik niet.

@KOPJECHINO ja dat is dus een probleem, hij heeft geen rijbewijs, en reed dus eigenlijk onverzekerd

waarom ik me gebruikt voel ben ik vergeten erbij te zeggen, hij zei ook dat hij al 2jaar op haar wacht, dan denk ik. Als dat zo is dan wist je al vanaf het begin dat het niks zou worden, of is dit mijn rare gedachtegang? haha

misschien deed hij het gewoon om de seks, en dacht hij dat jij er hetzelfde over dacht?
dit is niet gemeen bedoelt, maar ik vind het niet slim dat je seks met hem hebt gehad voordat je duidelijkheid had, want daardoor ga je je gebruikt voelen.
en ja jij hebt recht op AL dat geld, en anders gewoon aangifte doen? (ik neem aan dat dat wel kan als hij niet betaald?)

Maar je hebt toch in het begin ook nooit gezegd dat jij graag iets met hem zou willen?

jawel, toen zei hij tegen mij dat hij er hetzelfde over dacht, maar dat hij het langzaam aan wilde doen. Dus nog geen relatie. Ik weet het ik had waarschijnlijk gewoon een bord voor mn kop, omdat ik zo verliefd was.

Ik bedoel voordat jullie seks hadden he, niet nadat. Als hij dat zei voordat jullie seks hadden, heeft hij je daarna voor gebruikt. Als hij het daarna zei, deed hij dat óf om je verder te gebruiken óf omdat hij dacht je zo minder te kwetsen.

nog voordat we voor het eerst seks hadden, heb ik dat tegen hem gezegd.

En het is zo kut, al mn vrienden zeggen dat ik dit niet verdien, en hem uit mn hoofd moet zetten. Maar dat lukt niet, als iemand al zegt: ohh gaat het? Het komt vast goed, wat een klootzak zeg! Dan begin ik alweer bijna te huilen. Ik krijg hem gewoon niet uit mn hoofd

Ik snap dat je je nu heel rot voelt maar dat wordt over een tijdje wel weer beter en dan ga je hem vanzelf een keer vergeten. Echt rot voor je wat er is gebeurd en ik hoop wel voor je dat je dat geld nog gaat terugzien want daar heb je echt recht op!

Thanks meiden! ik ga hem over een paar dagen wel even bellen, en dan zorgen dat ik mijn geld terug krijg! Wish me luck :wink:

Ik kan me niet voorstellen hoe kut dit voor je moet zijn. Maar je verdient beter.
En ik hoop voor je dat je dat geld nog gaat terugzien, want het is wel zijn schuld.

Wat naar voor je zeg en het is zeker een klootzak!
Ik zelf vind dat hij je idd geld moet geven dat zou wel redelijk zijn van hem uit. Maar het probleem is als je dit aan de verzering verteld krijg je van hun geen geld terug omdat je jouw scooter aan iemand hebt uitgeleend en dat is jouw eigen verantwoordelijkheid en hij is niet mee verzekerd. Dus dan zou je eig een smoes moewten verzinnen dat jij erop zat want jij was wel verzekerd toch? En natuurlijk snap ik dat je je scooter uitleende maar bij de verzekering gaat dat zo niet;s

Nja alles is al betaald, zowel de boete als de reparatie. Dus er hoeft geen gedoe meer te komen met de verzekering, maar het is gewoon fijn als hij uit empathie gewoon even wat zou geven ook al is het maar 20 euro