Hij heeft me afgewezen.. maar nu?

Ik heb een collega die ik erg leuk vind. Hij werkt nog niet zo lang bij ons, maar er was gelijk een goede klik tussen ons. Hij heeft me een keer meegevraagd en omdat ik zijn gedrag niet goed te lezen vond vroeg ik hem wat zijn intenties waren. Hij had niet door dat zijn gedrag als iets anders dan friendly over kon komen. Toen was het awkward voor een week. Toen weer normaal. Toen vroeg hij me weer mee om aan het einde na leuke gesprekken etc me nog een keer te friendzonen. Echter doet hij dat steeds; interesse tonen en dan als ik hem erover aanspreek me afwijzen en dan is het een tijd awkward en zo steeds het cirkeltje rond. Hij omhelst me vaak en lang, zoek contact met me via whatsapp buiten werk, verhuisd van bureau op het werk om dichter bij mij te zitten, geeft me bijnamen, we hebben inside jokes. Goede dingen denk ik dus?
Echter heeft mij verteld dat ie door zijn ex heel erg gekwetst is en dat dat hem nog steekt. Plus dat een vriendin van mij van het werk (meisje 1) met hem op school gezeten heeft, In die tijd had hij een crush op meisje 2.
Een keer toen ik deze jongen vroeg wat hij van mij vond begon hij mij een beetje te vergelijken met meisje 2 (dat ik betere eigenschappen/persoonlijkheid had) maar kapte dat af onder het mom van je kent dat andere meisje niet dus is dat onbeleefd/je zou het toch niet snappen.

2 en 1 zijn nog vrienden en daardoor weet 1 dat deze jongen en 2 nu puur vriendschappelijk zijn en dat deze jongen heel heel heel erg traag is met relaties en dat soort dingen en dat hij aseksueel is.

Veel collega’s valt het enigszins op hoe wij met elkaar omgaan; die denken of dat wij een stel zij of dat we op zn minst daten

Maar hij heeft me een paar keer afgewezen… wat moet ik doen?

Niets. Opkomen voor jezelf en zeggen dat je zijn gedrag verwarrend vindt en dat dus niet meer wil.

Zie je het uberhaupt wel zitten dat hij aseksueel is? Misschien is ie ook aromantisch

Hij heeft wel is eerder een relatie gehad en crushes gehad dus volledig aromantisch is ook niet. En ik vind dat eigenlijk niet erg dat ie dat is. Heeft wel wat intrigerends

Ik zou vooral niet door blijven zeuren, daarmee schrik je hem alleen nog maar meer af. :cold_sweat:

Ja of je zegt er wat van met de kans dat je hem afschrikt en dus kwijt raakt of je geeft hem de tijd. Als je uit een lastige relatie komt is het niet gek dat je daardoor in de war bent.

Ik heb niet het idee dat aanspreken erop helpt. Vrijdag vroeg ik hem bijvoorbeeld en toen zei hij dus dat ie mij niet ‘‘zo’’ ziet. Echter was hij gister de hele tijd onnodig lichaamscontact aan het maken; benen tegen elkaar aan leunen dat soort dingen of zo gaan zitten dat er wel contact ergens moest zijn. Dan denk ik ook zo iets van; wat nou weer?

^Dapper dat je hem die vraag hebt gesteld.
Vreemd gedrag, ik zou hem nogmaals erop aanspreken van; “Goh, ok, je ziet me niet op die manier, maar zou je er dan op willen letten dat je wel gemengde signalen afgeeft?”
Heeft hij inmiddels door dat je hem ziet zitten?