Hij heeft geen geld!

Hey meiden,

Ik zou vandaag op 1e date gaan met een jongen (23jr) die ik al wel vaker heb gezien op feestjes. Net stuurt hij me een appje dat hij vandaag niet kan, omdat hij geen geld meer heeft. We zouden gaan poolen. Ik heb gezegd dat ik ook gewoon alles kan betalen, dat is geen probleem voor mij, of we zouden iets anders kunnen gaan doen…
Maar hij wilt echt niet afspreken als hij geen geld heeft… en ook niet iets anders doen…

Is dit een lamme smoes of wat moet ik hier uit halen ? (echt deze nog nooit gehoord)

Ik zie het niet heel negatief ofzo, maar vooral jammer dat hij nu opeens afzegt

wat denken jullie? liefs!

Mijn eerste reactie, pas ermee op!!
Er zijn teveel voorbeelden van mensen die zich voordoen als, en uiteindelijk uit zijn op je geld.

Beetje vaag wel. Lijkt mij geen reden om een date af te zeggen als je elkaar ziet zitten

Was meer om oplettend te zijn… de afgelopen weken zijn zoveel mensen naar buiten gekomen die te laat het door hadden…

ja thanks! ik zal er opletten. Maar hij geeft juist aan dat hij niet wil omdat hij zich niet fijn voelt om dingen te doen terwijl hij niet genoeg geld heeft.
Het initiatief ligt nu ook bij hem, ga nu niet meer achter hem aanlopen haha.

maar wel gewoon jammer, had me erop verheugd.

Je hoeft ook niet gelijk een date te hebben waarvoor je geld zou moeten uitgeven toch? Als hij je echt graag met jou wil daten vinden jullie daar ook wel een oplossing voor.

Kunnen jullie niet op date wat geen geld kost? Ik snap hem misschien wel, hij vindt het ongemakkelijk als een vrouw voor hem betaald denk ik.

Ik vind het ietwat vaag en zou oppassen. Hoe goed ken je dit “persoon van feestjes” en is er een mogelijkheid dat hij, zoals genoemd wordt, uit is op je geld? Ik zou namelijk anders niet begrijpen waarom je niet met elkaar afspreekt. Als je elkaar ziet zitten dan ga je er toch voor? Al is ‘t maar een rondje wandelen (heb ik bijv. tijdens lockdown wel eens gedaan) of een rondje over de kerstmarkt.

Ja thanks meiden!

Ik vertrouw hem wel, hij wil niet dat de date afhankelijk is van mijn geld I guess. Maar inderdaad, als hij echt op een date wilde, had hij wel iets anders regeld. :broken_heart: hij heeft me nu ook niet meer geappt dus het is dan ook maar beter zo… (wel sad hahaha)

En als het zover komt voor een lening, dan denk ik meteen aan jullie advies!! ;))

Jammer voor je : (

Wat jammer inderdaad!