Hij heeft een vriendin

Misschien kennen jullie mijn andere topic wel. ‘Wat bedoeld hij nou’.
Ik heb daar steeds updates bij geschreven maar omdat het nu ongeveer 10 pagina’s lang is komen er geen nieuwe mensen meer reageren, of ze reageren alleen op de beginpost haha, dus vandaar dat ik het opnieuw doe. Ik zal het proberen zo kort mogelijk te houden maar ben bang dat dat niet gaat lukken ;p.

Ik ben sinds januari verliefd, smoorverliefd. Op een jongen die ik nu ongeveer een jaar ken. Hij was het vriendje van een vriendin van mij en toen dat na de zomervakantie uitging ben ik altijd bevriend met hem gebleven. Of nouja, bevriend… Ik zag hem bijna alleen tijdens het uitgaan haha, maar dat was dan wel heel gezellig.

In Januari werd het anders, we hadden leukere en langere gesprekken, ik was bij een avondje uitgaan gewoon de hele avond bij hem en het was duidelijk dat er iets was tussen ons, een bepaalde spanning. Waarom er toen niks is gebeurd weet ik niet, kon ik die tijd maar terug draaien…

Op een gegeven moment kreeg hij een scharrel, dat deed me wel ontzettend veel pijn. Hij heeft zo’n 2/3 maanden met haar gescharreld schat ik. Ondertussen werden wij steeds betere vrienden, ik kreeg zn nummer, zn msn, sprak hem vaak en ben 1x met een groepje bij hem thuis geweest. En met de dag werd ik verliefder, ik had nog nooit een jongen ontmoet die zo ontzettend lief, spontaan, grappig en knap was. Hij was perfect.

Niet zo heel lang geleden vertelde hij me dat hij het stop zette met haar. Een paar secondes was ik blij, toen vertelde hij dat dat kwam omdat hij zijn ex weer leuk vond. Hij heeft tot een jaar geleden 2 jaar een relatie met haar gehad. Maar op dat moment was ze te benauwend voor hem zeg maar, hij mocht niet meer met vrienden omgaan, niet meer alleen uit, etc. Toch heeft hij sinds enkele weken opnieuw een relatie met haar. Vorige zaterdag heeft hij me aan haar voorgesteld en heb ik even met haar gepraat, ze is best wel knap en ook nog eens aardig. Verdomme haha…

Ik ben al die tijd alleen maar verliefder op hem geworden en weet bijna zeker dat dit niet zomaar over gaat. Heb hem een tijdje proberen te ontwijken, omdat ik dacht dat dat beter was, maar toen voelde ik me de hele tijd zo verdrietig en ongelukkig… Dat hij mijn leven zo kon bepalen had ik van te voren ook niet verwacht.
Ik miste onze gesprekken, de vriendschap, de dingen die we deden… Ik kan gewoon niet zonder hem, dat bleek toen wel.

Dus sinds 2/3 weken heb ik weer goed contact met hem en ik voel me ook weer een stuk vrolijker, niet omdat ik nog hoop heb, maar omdat ik zijn vriendschap terug heb. Hieruit heb ik opgemaakt dat ik hem dus niet kan en wil ontwijken, dit is geen oplossing voor mij.

Vriendinnen zeggen dat ik naar andere jongens moet kijken want ‘dan is het zó over!’ Ja niet dus. Elke jongen heeft iets niet wat hij wel heeft. En soms vind ik een jongen ook echt wel leuk om mee te praten of om te zien, maar zodra ik dan weer aan hém denk is dat weer over. Hij heeft gewoon alles. deed hij maar iets zodat ik op hem afknap… Maar dat gebeurd steeds niet.

Mijn vraag is niet hoe ik hem en zijn vriendin uit elkaar drijf. Ookal wil ik dat nog zo graag, hij betekend veel voor me en als hij gelukkig is met haar dan moet hij bij haar blijven, hoeveel pijn dat mij ook doet.
Ik weet alleen niet meer wat ík moet. Mijn hele leven lijkt bepaald door hem, hij bepaald mijn stemming, mijn humeur. Ik wil weer mijn oude ik worden, degene die overal van geniet, die zo positief in het leven staat. Ik mis mezelf.
En heel stiekem, heel diep in mijn hart, heb ik hoop dat het ooit nog goed komt. Dat we voor elkaar gemaakt zijn. Maar hoe ik dat moet doen weet ik niet.

Kort gezegt, ik weet niet wat ik hier mee moet. Moet ik eerlijk zijn tegen hem? Kijken hoe hij reageerd? Of juist niet? Ik weet het niet meer, ik weet alleen dat ik hier kapot aan ga.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor het lezen haha!

Dit is mijn oude topic, voor de geinteresseerden;
http://forum.girlscene.nl…_nou/list_messages/226841

Zoiets is gewoon helemaal niet leuk, en het heeft dan ook veel tijd nodig voor jou om er overheen te komen. Zorg voor genoeg afleiding in je leven, ga leuke dingen met vriendinnen doen, en meer advies heb ik eigenlijk niet ^^" ik zou het niet tegen hem zeggen als ik in jouw schoenen stond, maar jij moet doen waar je je goed bij voelt, en als het voor jou zou opluchten als hij het weet is dat goed om te doen.

Als je je vriendschap met deze jongen wilt behouden, die keuze is aan jou, of het niet moeilijker wordt zo… dan moet je het niet aan hem vertellen.
Hij kan er op dit moment toch niks mee. Je moet er niet van uit gaan dat hij het direct uitmaakt met zn vriendin.
Anyway. Ik denk dat je vriendinnen gelijk hebben, je moet naar andere kijken. Wachten tot de liefde naar jou toe komt. Je wordt op een bepaald moment verliefder dan dat je was op hem… En dan ben je over hem heen. Het is hetzelfde als liefdes verdriet. Gun het wat tijd

Je kunt het beter nu niet vertellen hij heeft toch een vriendin als het ooit uit gaat met hun wel. In de tussen tijd moet je het gewoon tijd geven en zo min mogelijk met hem praten en net wat je vriendinnen zeggen met andere jongens omgaan ik weet zeker dat er nog genoeg leuke jongens voor je rond lopen ook al denk je van nu niet

Jaa, gelukkig heb ik een heleboel lieve vriendinnen die me wel afleiden, maar die avonden alleen, of als ik in mn bed lig en weer eens niet kan slapen… Verschikkelijk haha. Nee he? Ik heb ooit met mezelf afgesproken; als het uit gaat, vertel ik het hem. Maar of ik dat dan nog durf? ;p. Bedankt voor je reactie!

–oh dat was voor de bovenste.

De andere 2; Oke bedankt voor jullie reactie! Die gene boven mij; minder met hem praten werkt echt niet voor mij, daar word ik ontzettend depressief door ghehe.

Zou eigelijk zelf helemaal gek worden als ik die vriendin zou zijn, maar verder weet ik het ook niet maar het is super vervelend voor je succes verder!

Dit herken ik heel erg. Maar verder weet ik niet wat je het beste kan doen. Je moet doen wat goed voelt voor jou. Zie dit maar als een upje.

Ik zou afstand nemen en vooral niks proberen, dus hem ook niets hierover vertellen. Want ik bedoel hij heeft een vriendin hij is hartstikke gek op diegene anders was dat nooit aan geweest. Je moet hem vergeten hoe moeilijk het ook is

Gek worden als je zijn vriendin was? Dat slaat nergens op, vind ik wel een vervelende reactie eigenlijk. Ik heb nog nooit iets geprobeerd of zelfs maar geflirt sinds hij een relatie heeft en ik weet ook 100% zeker dat hij niet weet dat ik gevoelens voor hem heb. En die vriendin weet dat ook niet.

En ik vind het heel lief als je een reactie plaatst, of als je het alleen al hebt gelezen, maar ik ga geen afstand nemen, dat voelt gewoon niet goed en ‘je moet hem vergeten’ tja, dat weet ik, maar als ik dat kon had ik dat een halfjaar geleden gedaan, snappen jullie? $

Sorry, ik wil je geen rotgevoel bezorgen. En ik vind het heel goed van je dat je niks onderneemt. Maar zelf zou ik het echt verschrikkelijk vinden als een ander meisje smoorverliefd op mijn vriend was. Ik zou mezelf continu met haar gaan vergelijken, bang zijn dat ze iets zal proberen… Misschien ben jij niet zo, maar ik weet zeker dat er zat meisjes zijn die het wel doen, en ik zou er nooit op vertrouwen dat diegene hem echt met rust laat. Ik zou altijd bang blijven voor geflirt van die kant, bewust of onbewust. Ik denk dat ik altijd bang zou blijven hem kwijt te raken, ook al weet ik dat dat onzin is. Dat is gewoon zo’n onderbuikgevoel wat dan niet weg gaat.

Ja ik heb hetzelfde als @HPfangirl
De helft probeert dat wel te doen… Sommige kunnen er niet tegen en sommige wel
Als jij met hem had en er was een meisje die met hem praat regelmatig en hem leuk vind zou je het ook denk ik niet prettig vinden

Ik denk dat je inderdaad naar je vriendinnen moet luisteren, hoe moelijk het misschien ook is, ik heb ook wel 'ns gezegt dat ik niks meer van jongens moest hebben omdat ik iedere keer werd bedrogen en een dag later ontmoette ik m’n huidige vriendje. Ik zeg dus maar zo: de hoop ik zeker niet over! Tenslotte je bent nog hartstikke jong, geniet van de kleine dingen en ga lekker veel erop uit en ontmoet inderdaad veel nieuwe mensen!

@HPfangirl en xxilikeny
Ik snap het wel hoor! Alleen dat meisje heeft er geen idee van dat ik hem leuk vind. Daarbij heeft hij heel veel meisjesvrienden en zoveel praat ik niet met hem sinds hij met haar gaat. Alleen tijdens het uitgaan en als ik hem tegenkom, via mobiel enzo heb ik al opgegeven omdat ik steeds begon en dat wil ik niet ;p. Alleen als het echt moet sms ik hem nog.
Die vriendin zal geen last van me hebben, dat zweer ik.

@leayved_
Ik wil ook graag naar mn vriendinnen luisteren, en ik zie ook veel andere jongens, maar ik vergelijk áltijd en hij wint altijd.
Maar ik sta er voor open, dus we zullen zien (:

Goed dat je er wel voor open staat! Hopelijk gaat het snel goed met je of krijg je net zo’n wonder als ik, haha! :slightly_smiling_face:

^Dat hoop ik ook heel erg haha, dankjewel!