hij heeft een vriendin....

Ik vind al een tijdje een jongen leuk, maar het probleem is dat hij een vriendin heeft. Hij heeft een jaar lang zn best gedaan om haar te krijgen, en nu het eindelijk is gelukt loopt het helemaal niet lekker tussen hun. Zij doet hem heel veel pijn en hij lucht zijn hart elke keer bij mij. Hij vertelt me dat hij wou dat zn vriendin wat meer op mij leek, dat wanneer zij er niet was geweest hij niets liever zijn willen dat met mij zijn. Hij zegt dat doorgaan met hun relatie niet werkt, maar hij wil het ook niet uitmaken. Hij denkt dat hij echt niet zonder dr kan. Hij heeft een keer een zelfmoordpoging gedaan toen ze ruzie hadden. Ik weet echt niet wat ik moet doen nu? Het gaat er niet alleen om dat ik hem leuk vind, maar ik wil hem ook helpen, want zo heeft het toch geen zin voor hem?

Ten eerste: je moet nu niet gaan proberen om hem te krijgen. Ook al gaat zijn relatie slecht. Hij lucht zijn hart bij jou en je moet hem helpen, maar niet met de intentie om zelf daarna met hem te krijgen. Hij ziet zelf in dat de relatie niet werkt, maar vraag aan hem waarom hij denkt dat hij niet zonder haar kan. (Ook vind ik het iets te dramatisch dat hij een zelfmoordpoging doet toen ze ruzie hadden, maar je weet wat er allemaal verder speelt). Probeer hem te helpen zodat hij gelukkig wordt en probeer daarvoor je eigen gevoelens even aan de kant te schuiven

Dit.

Wat Falathiel ook zegt.
Ik vind het ook ‘apart’ dat hij een keer een zelfmoordpoging heeft gedaan, alleen omdat hij ruzie had met zijn vriendin. Stel je voor: het gaat onverhoopt uit tussen die twee (omdat een van de twee het dan toch uitmaakt) en jij krijgt uiteindelijk toch met hem. Als hij dan een keer ruzie met jou zou hebben, zou dat dan ook betekenen dat hij dan weer een zelfmoordpoging doet? Op zo’n jongen als vriend zou ik persoonlijk niet zitten te wachten…

het lijkt me sterk dat dat zijn enige reden voor de poging was, misschien was het op dat moment gewoon de druppel.

Maar inderdaad, nu niet achter hem aangaan. maar misshien kan je hem wel laten inzien waarom hij de relatie beter kan afkappen.

Oké, misschien ook niet, maar het staat er wel zo. :’)

Hij moet zelf keuzes maken want jij bent ook net objectief. Je wil hem wel helpen, maar stiekem wil je dat hij het uitmaakt, ookal is dat misschien niet het beste voor hem.

Afblijven.

vriendin = afblijven

EN vriendin = afblijven idd!

Dit

En dit

Zoals het hierboven allemaal staat: afblijven. Ik denk inderdaad dat je stiekem hoopt dat hij het toch gaat uitmaken. Dat is echt niet oke. Ja, zo’n indruk krijg ik nu even.

Ga allemaal lekker dramatisch reageren :’) Waar staat dat ze aan het proberen is hem af te pakken?

Iemand die dreigt met zelfmoord na een ruzie in een relatie klinkt behoorlijk manipulatief en zou ik ten alle tijde vermijden. Serieus, jij zal echt geen uitzondering daarin zijn.

Ehm, oké.
Hij ziet zelf ook wel in dat het niet werkt. En als hij jou ook leuk vindt, waarom maakt hij het dan niet gewoon uit? Wat zijn zijn redenen om bij haar te blijven eigenlijk, aangezien hij wel zoveel om haar geeft dat hij bijna zelfmoord heeft gepleegd?
Stel dat het uit zou gaan, zou ik (als ik jou was) alsnog niks met deze jongen nemen. Hij klinkt niet als het ideale vriendje dat zijn hart lucht bij andere meisjes en zegt dat hij hen leuker vindt dan zijn eigen vriendin…