Hij heeft een vriendin, maar vind mij leuk, help

Ik wilde jullie allemaal even om raad vragen want ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet aangezien al mijn vrienden niet objectief advies geven. En ja dit is best een lang en ingewikkeld verhaal, toch hoop ik op hulp :flushed:
Als je echt geen zin hebt om dit te lezen, lees vanaf de :flushed:
Er is dus een jongen die ik al ruim twee maanden via via ken, we ontmoetten elkaar omdat ik kaartjes moest kopen via hem en begonnen daarna met praten via fb en whatsapp (ik had zijn nummer gekregen want ik moest hem kunnen bereiken) Nu begonnen we dus steeds meer te praten en we waren een beetje aan het kloten en stuurden dus redelijk flirty, tot erg sexueel getinte berichtjes. Laat ik even duidelijk maken dat dit vanaf hem begon, ik had geen enkele reden om met hem te flirten maar ik nam dus aan dat hij toch geen vriendin had want het was niet fb officieel en ik kende haar niet. Nu was ik dus uitgenodigd voor een feest waar hij djde en daar praatten we even met elkaar en uiteindellijk reisde ik en een vriendin van mij samen met hem, zijn vriendin (BELANGRIJK: ze waren van beste vrienden naar een al 1,5 jaar relatie gegaan maar die was het laatste half jaar open geweest en ze hadden dus beide sexueel contact met anderen) en een paar van zijn vrienden die ik al kende samen terug met de trein. De volgende dag whatsappten we heel veel en opeens zei hij dat hij attracted tot mij was (we praten in het Engels) maar dat hij een vriendin had en dat hij dus niet wist wat hij moest doen. Ik hielp hem en hij besloot het haar te vertellen, ze maakten het niet uit maar er was wel een erge ruzie ontstaan. Die week kwam hij (als vrienden denk ik) langs bij mijn werk (ik sta in mijn eentje in een bijna uitgestorven winkel) want we verveelden ons. Dat volgende weekend maakte hij het echt uit met haar en we praatten er open over. De opeenvolgende weken heb ik hem elke week wel een keer gezien, soms op mijn werk, een keer bij mij thuis en twee keer bij hem thuis. Het ging langzaam van een beetje flirten naar knuffelen, handen vasthouden, aanraken en hij heeft me meerdere keren geprobeerd te zoenen. Ik heb hem toen elke keer echter weggeduwd omdat ik vermoedde dat hij mij (onbewust) gebruikte. Ik kreeg echter langzaam gevoelens voor hem. Vorige vrijdag kwam hij langs bij mijn werk omdat ik het koud had dus hij bracht een joggingbroek. Daar probeerde hij me weer te zoenen nadat hij vroeg wat er nou tussen ons was. Ik heb hem weer niks laten doen en ik was ook niet meegegaan naar het feest waar ik samen met hem en vrienden heen zou gaan.

:blink:Die avond whatsappte hij mij na dat feest dat hij me miste maar ook dat hij dacht dat hij misschien gevoelens had voor zijn ex. Hij vroeg de volgende dag wat ik daar van vond en ik heb hem eerlijk verteld dat ik hem leuk vond en hij reageerde heel begripvol maar verder niet. Ik had ook duidelijk gemaakt dat ik ok was met alleen vrienden. Toch gingen we de volgende dagen verder met whatsappen en die dinsdag hadden we afgesproken na school om de stad in te gaan. Het was heel gezellig en iets minder flirty dan voorheen dus ik dacht dat ik alleen vrienden makkelijk aan zou kunnen. Die avond fbten we echter en hij was midden in een gedachtegang en opeens kwam daar dus uit dat hij me leuk vond, Hij zei daarna “waarom vertel ik dit, ik heb een vriendin” Het bleek dus dat zij om een tweede kans had gevraagd en dat hij geen nee tegen haar kon zeggen omdat hij zo veel van haar hield en “in love was with the past and their friendship” Ik heb tegen hem gezegd dat hij dit aan haar duidelijk moest maken maar we zitten midden in de toetsweek dus hij wilde nog even nadenken. Na een paar dagen (we hielden gewoon contact) vroeg ik hem wat zijn plan was en hij vertelde dat hij niks aan haar had vertel, dat het zijn probleem was en dat hij het met tijd dus zelf zou oplossen. Hij wilde haar geen pijn meer doen en zei ook dat hij vond dat een blokkade van de relatie opruimen zodat je aan het eind samen blijft soms goed was. Hij was van plan gewoon met haar een goede tijd te hebben en het in de zomervakantie alles beter te maken. Ofterwijl ik moet worden opgeruimd en hij wil zijn gevoelens voor mij gewoon lozen. Mijn vraag is dus nu, wat moet ik tegen hem zeggen, wat moet ik doen? Moet ik hem gewoon ditchen en proberen mijn gevoelens weg te stoppen ookal zijn ze wederzijds? Moet ik uberhaupt iets ondernemen of kan ik beter gewoon kijken wat er gebeurd. Hij wil wel nog steeds met me afspreken zegt hij en hij heeft allemaal plannen zoals me leren djen, bovendien heeft hij een kado voor me gekocht en heb ik zijn broek nog, ik wil ook graag vrienden met hem blijven want hij heeft dezelfde humor etc,. OK dit is echt heeeeel lang, maar ik hoop dat jullie kunnen helpen! :frowning_face:

BEDANKT!!

Samenvatting?

Wanneer hij toch voor zijn huidige vriendin gaat, zou ik gewoon zo min mogelijk contact met hem hebben. Want dan heeft hij je denk ik gewoon gebruikt.

Gewoon lezen Foss, niet zo lui doen :stuck_out_tongue:

Uhm ja het is een beetje moeilijk om samen te vatten hahahha ;s jongen die ik leuk vind, vind mij leuk heeft nu echter weer met zijn vriendin en ik weet niet echt hoe ik er mee om moet gaan of wat ik tegen hem kan zeggen.

Bedankt! Ja dat dacht ik eigenlijk ook het probleem is dat ik eigenlijk wel vrienden met hem wil blijven en hij verwacht volgens mij gewoon dat zijn gevoelens voor mij PATS BOEM weg zijn zegmaar. Maar ik wil ook niet dat ik daar dsn mee zit terwijl hij gewoon al weer over mij heen is.

Heb het toch maar gelezen. Ben t eens met Falathiel. Wellicht dat je vrienden kan worden zodra je gevoelens weg zijn

hmm okay bedankt! En stel hij gaat niet voor zijn vriendin of hij blijft zo flirty tegen mij doen ( daar is best een grote kans op, vorige keer dat ik hem zag had hij ook al met haar), moet ik dan gewoon nee zeggen?

Maar je zou wel het contact een stuk kunnen minderen en wanneer je merkt dat je gevoelens weg zijn het contact weer wat meer kunnen opbouwen als gewoon vrienden. Hopelijk krijg je dan niet weer gevoelens. En als even helemaal geen contact meer helpt, dan moet je dat tegen hem zeggen. Dat moet hij dan maar begrijpen. Wanneer hij dat niet begrijpt is het een eikel :’). En je zal niet tegelijkertijd over elkaar heen komen. Dat is onmogelijk. Altijd is er een sneller over de ander.

Ikzelf zou dan nee zeggen. Hij had/heeft ook al een open relatie met een meisje en misschien wil hij dat dan ook wel met jou. Weet niet of jij er tegen kan dat hij dan andere meiden gaat zoenen/seks mee hebben terwijl hij met jou samen is? Daarnaast vind ik dat hij wel ERG snel wisselt. Ik zou er geen vertrouwen in hebben dat hij bij mij zou blijven

Goed dat je niet toeliet toen die wil zoenen omdat je toen het gevoel al het dat hij je misschien wel gebruikte… Nu hij uiteindelijk toch voor zijn vriendin (ex) heeft gekozen blijkt dat hij meer voor haar voelt dan voor jou, misschien was dat alleen maar spel voor hem omdat het tussen hem en zijn vriendin niet goed liep? en zocht hij afleiding bij jou…
Ik zou afstand houden tussen jullie, zorg dat je gevoelens voor hem met de tijd zullen verdwijnen, er is ergens wel een jongen die echt voor jou alleen gaat en niet voor 2 personen gevoelens heeft maar alleen voor jou!
Als hij echt vrienden wil blijven met jou dan laat hij dat wel blijken ondanks dat je afstand van hem neemt.

Ja dat lijkt me inderdaad een goed plan. Ik ben alleen bang dat ik hem gewoon helemaal verlies omdat alles sws voor mijn gevoel zo snel ging. Ik heb ook geen enkele reden om hem te zien aangezien we niet heel dichtbij wonen en niet naar de zelfde school gaan. Het feit dat we straks zomervakantie hebben helpt ook niet echt haha maar thanks (:

Ja dat was ook waarom ik hem eigenlijk nooit mij liet zoenen haha, maar het rare is dat hij zelf al voordat we ook maar iets van leukvinden hadden zei dat hij niet zo snel iemand leuk vond. Daarom vond ik het zo moeilijk toen hij me zei dat hij gevoelens voor me had die niet allen op een sexuele manier waren.

Bedankt! Ik hoop dat ik op het juiste moment zo verstandig kan zijn haha. Ik ben gewoon ban g dat mijn gevoelens de overhand nemen en dat alles nog ingewikkelder wordt…

Je hebt het anders al heel goed volgehouden :slightly_smiling_face:. Andere meiden waren er al op ingegaan. En het zal helpen wanneer je hem dus niet meer ziet :slightly_smiling_face:

Neem voor jezelf dan afstand van hem, reageer even niet op hem zodat je de gevoelens de tijd kan geven om te verdwijnen.
Als je zelf denkt dat je er aan toe bent om vriendschappelijk met hem om te kunnen gaan zoek dan contact.
En als je afstand van hem neemt merk je gauw genoeg wat het voor hem was, laat hij niks meer van zich horen etc dan weet je voor jezelf genoeg dan was het alleen maar spel/uitdaging voor hem…
Als hij zoveel van zijn vriendin houdt en jou als een gewone vriendin ziet dan zal die moeite doen om die vriendschap te behouden en wil die je niet verliezen…
Als hij contact blijft zoeken als daarvoor zeg dan duidelijk nee! hij brengt jou niet alleen in onzekerheid ermee maar ook bedriegt hij zijn vriendin die hem een 2de kans geeft doordat hij niet trouw is aan 1 meisje…

Bedankt dat ga ik proberen! Maar uhm hij heeft haar een 2de kans gegeven, zij was degene die ontrouw was. Oh ok misschien zegt dat al genoeg hahahha

Hmm bedankt (: Ik zal de volgende keer dat hij vraagt om af te spreken gewoon nee zeggen en kijken hoe lang het duurt tot mijn gevoelens weg zijn haha (: