Hoi allemaal,
Ik heb een soort van probleem. Ik vind een goede vriend van mij stiekem best leuk. Hij heeft alleen een vriendin maar ondertussen flirt ie non-stop met me.
Bij mij op het werk zijn alle collega’s eigenlijk vrienden van elkaar. Zo ook S. en ik. Toen hij net bij ons kwam werken kende ik hem nog niet goed. Op zn eerste werkdag snapte hij iets niet dus ik hielp hem en hij zei “Oh dat is aardig!” Ik: “ik ben alleen de eerste 3 weken aardig voor nieuw personeel”. Ondertussen zijn die 3 weken al anderhalf jaar geworden…
Hij zit constant met me te flirten, op het werk maar ook daarbuiten. Maar… Hij heeft een vriendin! Als het alleen bij af en toe een grappige/flirterige opmerking blijft is het prima. Maar dat is niet het geval.
Op het werk knuffelt ie me ineens uit het niets en slaat een arm om me heen. Hij prikt in m’n zij en kietelt me.
Ook buiten het werk om zien we elkaar. We zitten in dezelfde vriendengroep. Ook dan flirt ie met me. Hij brengt me na het stappen altijd thuis en dan zitten we nog een uur bij mij thuis te praten.
Op een avond hadden we een feestje van een gemeenschappelijke vriend. Ineens ging hij me allemaal kusjes op m’n wang geven en toen ineens 1 op m’n mond. Heb hem toen van me afgeduwd en gezegd dat dit echt niet oké is. Hij heeft me nog een andere keer proberen te zoenen.
Ik krijg ook altijd snaplaats van hem. Geen probleem want we zijn gewoon vrienden. Maar soms als ie gedronken heeft gaar dit te ver. Krijg ik ineens foto’s van hem zonder shirt of van z’n kont (met onderbroek hoor gelukkig haha). Op een avond had ik een snap terug gestuurd met “doe normaal!” En toen zag je blijkbaar een stukje van m’n bh op de foto. Ging ie daar over Door dat ie hem wel helemaal wilde zien enzo. Dit is toch niet oké als je een vriendin hebt?!
Hij is ook een keer m’n ‘date’ geweest. Ik had een etentje en je moest een +1 mee nemen. Ik dacht ‘laat ik hem mee vragen want hij zoekt daar toch niks achter’. Het was heel leuk en gezellig die avond en het was helemaal niet ongemakkelijk ofzo.
Maar nu komt m’n probleem… ik vind hem stiekem best wel leuk en weet echt niet wat ik hier mee moet. Hij heeft gezegd dat hij me echt een leuk meisje vind en dat hij het daarom niet kan laten om met me te flirten/knuffelen enzo.
Aan de ene kant wil ik hem uit m’n hoofd zetten want hij heeft een vriendin. Maar aan de andere kant is dat onmogelijk want dat zou betekenen dat we afstand moeten nemen en hij is gewoon m’n beste maatje en daar neem je geen afstand van.
Wie helpt me met dit probleem?
P.s. Sorry voor dit hele verhaal!