Hij heeft een vriendin maar flirt met mij

Hoi allemaal,

Ik heb een soort van probleem. Ik vind een goede vriend van mij stiekem best leuk. Hij heeft alleen een vriendin maar ondertussen flirt ie non-stop met me.

Bij mij op het werk zijn alle collega’s eigenlijk vrienden van elkaar. Zo ook S. en ik. Toen hij net bij ons kwam werken kende ik hem nog niet goed. Op zn eerste werkdag snapte hij iets niet dus ik hielp hem en hij zei “Oh dat is aardig!” Ik: “ik ben alleen de eerste 3 weken aardig voor nieuw personeel”. Ondertussen zijn die 3 weken al anderhalf jaar geworden…

Hij zit constant met me te flirten, op het werk maar ook daarbuiten. Maar… Hij heeft een vriendin! Als het alleen bij af en toe een grappige/flirterige opmerking blijft is het prima. Maar dat is niet het geval.

Op het werk knuffelt ie me ineens uit het niets en slaat een arm om me heen. Hij prikt in m’n zij en kietelt me.

Ook buiten het werk om zien we elkaar. We zitten in dezelfde vriendengroep. Ook dan flirt ie met me. Hij brengt me na het stappen altijd thuis en dan zitten we nog een uur bij mij thuis te praten.

Op een avond hadden we een feestje van een gemeenschappelijke vriend. Ineens ging hij me allemaal kusjes op m’n wang geven en toen ineens 1 op m’n mond. Heb hem toen van me afgeduwd en gezegd dat dit echt niet oké is. Hij heeft me nog een andere keer proberen te zoenen.

Ik krijg ook altijd snaplaats van hem. Geen probleem want we zijn gewoon vrienden. Maar soms als ie gedronken heeft gaar dit te ver. Krijg ik ineens foto’s van hem zonder shirt of van z’n kont (met onderbroek hoor gelukkig haha). Op een avond had ik een snap terug gestuurd met “doe normaal!” En toen zag je blijkbaar een stukje van m’n bh op de foto. Ging ie daar over Door dat ie hem wel helemaal wilde zien enzo. Dit is toch niet oké als je een vriendin hebt?!

Hij is ook een keer m’n ‘date’ geweest. Ik had een etentje en je moest een +1 mee nemen. Ik dacht ‘laat ik hem mee vragen want hij zoekt daar toch niks achter’. Het was heel leuk en gezellig die avond en het was helemaal niet ongemakkelijk ofzo.

Maar nu komt m’n probleem… ik vind hem stiekem best wel leuk en weet echt niet wat ik hier mee moet. Hij heeft gezegd dat hij me echt een leuk meisje vind en dat hij het daarom niet kan laten om met me te flirten/knuffelen enzo.

Aan de ene kant wil ik hem uit m’n hoofd zetten want hij heeft een vriendin. Maar aan de andere kant is dat onmogelijk want dat zou betekenen dat we afstand moeten nemen en hij is gewoon m’n beste maatje en daar neem je geen afstand van.

Wie helpt me met dit probleem?

P.s. Sorry voor dit hele verhaal!

Lees even je eigen titel. Lees hem héél goed. En denk dan nog eens na over je ‘probleem’. Wil je überhaupt wel iets met zo’n jongen?

Nee ik wil niks met zo’n jongen, maar ik weet niet wat ik er wel mee moet.
Hij is m’n beste maatje maar doet wel flirterig tegen me en stopt zeg maar niet hoe vaak ik dat ook tegen hem zeg/laat merken. En ondertussen begin ik hem dus leuk te vinden terwijl ik dat niet wil en ik weet niet hoe ik tegen hem moet doen…

Nouja, ik zou nogmaals vriendelijk vragen of hij je met rust wil laten (qua flirten dan) omdat je het niet okee vindt op die manier. En mocht hij dat niet doen, dan kun je altijd zijn vriendin inlichten.

uitleggen dat je het niet vindt kunnen omdat hij een vriendin heeft, als hij dan niet aan een van de twee iets verandert meer afstand nemen.

Het wordt een wisselwerking. Hij flirt met je, jij vraagt hem mee als date, hij heeft ondanks dat alles een vriendin. Hoe zeker heeft hij die vriendin nog? Anders wordt het tijd om het af te kappen of het met hem te bespreken wat hij zelf zou willen?

Nooit iets proberen met een jongen in een relatie. Hij mag dan zo lief zijn, gewoon duidelijk maken dat je niet vindt kunnen dat hij zo omgaat met zijn vriendin.

Besides, wat denk je dat hem gaat stoppen als jij in een relatie met hem bent?

Gewoon nog een keer duidelijk tegen hem zijn dat je dit soort dingen echt niet wilt en als hij dan blijft doorgaan zou ik gewoon de vriendschap verbreken. Hij is dan duidelijk onbetrouwbaar en zulke mensen wil je toch niet als vriend?

-

Dit. Let’s face it, je bh verscheen niet toevallig op die snap :’)

Zoals iedereen idd al zegt, je lokt hem eigenlijk ook een beetje uit waardoor het dus ook een beetje je eigen fout is.

jongen + vriendin = afblijven