Hij heeft een vriendin, help...

Hoi!
Ik weet niet of iemand dit zo snel leest. Maar ik ben dus smoorverliefd. Op een jongen bij mij op school. En ik heb hetzelfde probleem als een aantal andere mensen hier, hij heeft een vriendin.
Ik heb zonet al een aantal comments gelezen bij bepaalde berichten die overeen kwamen met mijn probleem. En daarin zeiden veel mensen hetzelfde: over dat je hem dan moet vergeten, dat je niet moet stoken en je er overheen moet zetten. Makkelijker gezegd dan gedaan…

Ik zal even uitleggen hoe het komt dat ik mezelf er maar niet overheen kan zetten.
Ik kom op school hij loopt naar me toe en geeft zijn lieve glimlach en begint te praten. Ik loop vervolgens naar mijn les in de hoop dat ik hem vandaag nog een keer ga zien (we zitten niet in dezelfde klas). Dan kom ik hem weer ergens tegen en dan lachen we en raakt hij zo nu en dan mijn arm aan enzo. Ook hebben we contact via sms en internet etc. Ik kan de verleiding niet weerstaan!!
Vriendinnen van mij zeggen ook al dat ik hem een beetje moet proberen te ontwijken en dat ik het contact niet moet opzoeken. Maar dat is zooo onwijs moeilijk.

Het zou fijn zijn als iemand mij hier mee wil hebben. Ik wil ook niet het meisje zijn dat een relatie stuk maakt of zoiets dergelijks. Ik ben zelf ook al een keer op die manier behandeld, een (ex)vriendin kaapte een jongen waar ik iets mee had voor mijn neus weg.

Dus heeft er iemand misschien tips of goede raad of eigen ervaringen voor mij?

Een heel verhaal. Haha, hopelijk niet voor niets geschreven :slightly_smiling_face:

Ja goed… ik zeg toch: afblijven.

Ik denk dat hij het gewoon vriendschappelijk bedoeld en je kan natuurlijk gewoon vriendschappelijk terug praten, maar meer moet je ook gewoon niet doen. helemaal omdat je dus zelf weet hoe het voelt.

Ik weet ook hoe het voelt als er iemand achter je vriend aan zit en daar wordt je gewoon niet vrolijk van.

You: Help
Me: No

Ik zeg altijd dat je moet afblijven van iemand met een vriendin. Maar zoals je het beschrijft kan het zijn dat hij jou ook leuk vind (Het kan natuurlijk ook gewoon vriendschappelijk zijn aangezien hij een vriendin heeft) Praat gewoon met hem, zoals je ook met je andere vrienden praat. Geen geflirt en niet stoken tussen hun relatie. Als hij jou echt leuk vind dan zal hij de eerste stap moeten zetten. Dan heb je niets verkeerds gedaan. Let er wel op dat je niet flirt of stookt want dit kannaar mijn mening echt niet. Mocht hij jou inderdaad ook leuk vinden zorg dan wel dat hij het eerst uitmaakt met zijn vriendin voordat jij iets met hem doet. Dat vind ik wel zo eerlijk. long story short: wacht tot hij een move maakt! en praat er dan met hem over, doe niets achter de rug van zijn vriendin om. BTW als zijn huidige vriendin een vriendin van jou is vind ik sowieso dat je niets emt hem moet nemen, nu niet nooit niet

Gewoon nee. Afblijven. Uit je hoofd zetten.

Ja… Nu ik zelf een vriend heb denk ik echt; back off! Hij heeft een vriendin. Hij is aardig tegen je, maar dat is het en daar moet jij het ook bij laten. Je kan echt niet gaan stoken of whatever, gewoon afblijven en met rust laten. Miljoenen anderen jongens.

Flirt hij met je of niet?

Het lijkt me verstandig om af te blijven,er zijn zat anderen jongens

Afblijven. Een meid die zit te stoken in een relatie is echt heel irritant. En ookal krijgen jullie misschien iets doordat hij met je is vreemdgegaan, weet je ook dat hij niet te vertrouwen is :wink:

Als hij jou daadwerkelijk leuk vindt, gaat hij wel weg bij zijn vriendin. Je geeft zelf al aan dat je niet het meisje wil zijn dat hun relatie stuk wil maken, dus doe dat dan ook niet! Waarschijnlijk is hij gewoon gelukkig met haar, en daar moet je je nou eenmaal bij neerleggen. Ik snap hoe kut het is, maar er zit niks anders op. Zoek geen contact met hem, focus je op andere dingen. Zoek bijvoorbeeld een andere jongen waar je leuk mee kan whatsappen!

Jij mag en kan niks ondernemen. Laat hem naar jou komen, zo meng je je het minst en weet je of hij echt moeite wil doen voor jou. Merk je dat hij echt gevoelens heeft voor je, kan je EERST praten over jullie situatie, dan pas actie ondernemen.
En mja ik adviseer je eigenlijk ook wel je ogen en hart open te houden voor andere jongens. De kans dat je deze aan de haak slaagt is klein. Je zit btw nog op school :slightly_smiling_face: wie weet komen er nog vele betere jongens voor jou.

Dat zegt ze toch zelf ook al? Ze vraagt om tips hoe ze dat moet doen.

Maar goed, ik zou het niet weten. Ik denk dat je in ieder geval moet stoppen om met hem te praten via whatsapp en internet.

Ja dat doet hij dus wel af en toe. Maar ik wil me er graag bij neerleggen en hem een beetje ontlopen. Maar toch komt hij steeds naar me toe enzo en dan kan ik het gewoon niet helpen om erop in te gaan. Dat wil ik niet, maar het gebeurt wel.
Ik ken zijn vriendin niet btw.

Ik weet echt niet hoe ik hier mee om moet gaan.

Hij is gewoon aardig tegen je en heeft waarschijnlijk nieteens door dat het misschien als flirten opgepakt kan worden. Gewoon je op anderen focussen, lopen nog genoeg andere leuke gasten in het rond.

Ik ben het met Oiue eens, dat jij het zo ziet, betekent niet perse dat hij het ook zo ervaart. Misschien is hij gewoon een aardige jongen die onbewust ‘fysiek’ contact maakt

Goed. Inmiddels enige tijd later. Ik ben geslaagd voor mijn opleiding en zie hem nooit meer (waarschijnlijk). Hoewel hij mij nog wel smst and stuff like that. Ik probeer er zo min mogelijk op te reageren maar dat is nog best moeilijk. En het is ook niet leuk om te bedenken dat ik hem niet meer zie. Maargoed… Life goes on :sob::muscle: