Hij heeft een Tumor

Heeii Meiden,
Ik ben nieuw op deze site, ik zocht een plek om met meiden te kunnen praten over mijn probleem (het zijn er wel meer, maar dit blijft me dwars zitten) Ik heb een hele leuke jongen ontmoet en al vanaf de eerste keer dat ik hem zag was het raak. Ik ken hem via mijn oude beste vriend. Hij sprak me aan op twitter, best een suf begin, maar hij durfde niet anders, hij zit bij mij op school en hij had dus al veel vaak mij vanaf een afstand bekeken, ik had hem nog nooit gezien. In het begin was het echt een stoere macho boy, totdat ik hem in het echt zag, hij werd ineens heel erg verlegen! We hebben nu al een hele tijd wat, ik ken gelukkig de echte hij. Het is totaal geen macho! hij is juist heel gevoelig en lief! iets wat ik heel leuk aan hem vind, maar wat de buiten wereld niet mag weten. Het probleem is alleen dat er één ding is wat niemand begrijpt. Hij heeft namelijk een tumor (kanker dus) en het zijn nu ‘goedaardige cellen’ wat voor de mensen aan wie ik het vertelt hebt betekent; je hoeft je geen zorgen te maken. Maar voor mij licht dat iets anders, ik lig er nachten van wakker en in de lessen kan ik niet opletten, zodra er iets wat maar een heel klein beetje met kanker te maken heeft in mijn gehoor komt, mijn hoofd denkt nergens anders meer aan… opzich is het niet heel ernstig dat weet ik ook wel, maar ik heb veel ervaring met kanker en dan was het ‘niks ernstigs’ en na twee jaar ging die persoon dood. Ik ben gewoon radeloos, laten we het daar ophouden, ik hoop dat jullie tips of ervaring hebben!

Liefs,
Macy

:upside_down_face: Ik sta te springen voor reactie’s

Zo’n reactie na zo’n bericht?

Goedaardig betekent geen kanker. Als het kwaadaardige cellen zijn is het pas kanker.
Het ligt er ook aan wat voor tumor het is. Waar zit die tumor dan?

Wat vervelend voor je :frowning_face: misschien kun je met jezelf afspreken telkens dat je gaat nadenken erover jezelf te dwingen over iets anders na te denken. Of misschien is het fijn om met iemand erover te praten?

Het zit tussen zn longen en hart in

Huh maar als het goedaardig is dan kunnen ze dat gewoon weghalen toch?

Als het verder niet groeit en hij er verder geen last van heeft hoef je je toch geen zorgen te maken? Ik neem aan dat hij gewoon goed in de gaten gehouden wordt.

Dan moet ie weg, want dat kan dodelijk zijn.

Praat erover met je vriend dat je je zorgen maakt.

Gaan ze de tumor verwijderen? Meestal laten ze op deze plekken tumoren namelijk niet gewoon zitten

Het klinkt nu vast enger dan het is. Tumor is als het ware een ander woord voor zwelling maar omdat zoveel soorten tumoren slechte cellen hebben waardoor het kanker is verbinden mensen het woord tumor dus met kanker.

Dan hangt het er nog vanaf hoe groot die tumor is? En of hij in grootte toeneemt? Uiteraard zal hij daarvoor onder controle lopen.
Misschien is het wel heel klein en onschuldig dat ze het laten zitten.

De arts zal heus het beste weten of dit kan blijven zitten of niet.
Daarnaast is het goedaardig en dat is toch al heel goed!

Misschien moet je eens met hem mee naar zijn arts toe op controle dan kan je je zorgen uitleggen en kan de longarts? je zorgen weg praten.
En zolang hij onder controle is zullen ze ook sneller ontdekken als het wel de verkeerde kant op zal gaan en zijn ze er snel bij als het mis gaat.

Dus praat er over met hem dat je ermee zit.

Roep trouwens niet meteen tegen iedereen dat het kanker is, want dat is het niet.
Ik heb zelf een ziekte waarbij ik overal in mijn lichaam goedaardige tumoren krijg, maar het is absoluut niet kanker aangezien het goedaardig is. Als dit ook kanker genoemd zou worden zou ik dat chronisch hebben en dat is gewoon niet zo.

[fgcolor=#FF4A3F]Jezus, dat lijkt me echt kut. Sorry voor het taalgebruik, maar wow. Jezus[/fgcolor]

Wow…

Het klinkt erger dan dat het is hoor :slightly_smiling_face:. Ik heb er gelukkig niet heel erg veel last van, ik laat de tumoren ook pas verwijderen als ik er veel last van heb.

:grinning_face_with_smiling_eyes: Je doet het zelf ook haha.

OT: Ik zou je vriend echt even vragen of hij het goed uit kan leggen wat er nou precies aan de hand is, eventueel met zijn ouders erbij. Want volgens mij maak jij het erger dan het is. Natuurlijk is het wel erg, maar het is gelukkig wel goedaardig. Misschien groeit het helemaal niet, dan is er niets aan de hand.
Maar ik snap wel dat je je zorgen maakt hoor! Maar negen van de tien keer komen de meeste zorgen door onwetendheid…

[fgcolor=#FFFFFF]ik typ onzichtbaar[/fgcolor]

[fgcolor=#6960EC]Maar inderdaad wat hierboven al is gezegd, om even serieus te reageren[/fgcolor]

Heb je NF2? (als je het niet wil zeggen, negeer dit dan maar)