Hij heeft contact met zijn ex.

Ik ben er dus via via achtergekomen dat mijn vriend contact heeft met zijn ex.
Het is niet zo zeer dat ik haar niet mag, maar ik vind het gewoon een beetje een raar idee dat hij contact met haar heeft. Ik weet niet goed wat er van moet vinden. We wonen samen, het is serieus tussen ons, dus eigenlijk vind ik dat ik me niet moet aanstellen, maar het vreet wel aan me.
Ik heb er met hem over gepraat, maar hij zegt dat het gewoon vriendschappelijk contact is.
Als ik vraag waarom hij contact met haar heeft, dan heeft ie eigenlijk niet echt een reden.
Verder gaat het wel heel goed tussen ons, het is ook niet zo dat hij contact met haar heeft, omdat het tussen ons niet goed gaat. Verder heeft hij het dus ook niet tegen me vertelt, waar ik wel heel erg kwaad om ben. Hij was bang voor mijn reactie zegt ie, maar toch, je hoort gewoon eerlijk te zijn in een relatie, maar ik kan hem moeilijk verbieden om met haar om te gaan …

Ik snap niet waar je je druk om maakt.

Ik vind dat je alles moet durven vertellen… En waarom durfde hij het niet te vertellen als het toch niet erg is? Hmm… ik begrijp jou volkomen, maar je kunt het je vriend natuurlijk niet verbieden. Blijf hem vertrouwen!

Dit. Als hij zegt dat het vriendschappelijk is, hoef je je er ook niet druk om te maken, hij woont niet voor niets met jou samen :slightly_smiling_face:.

Ik zou er pas echt druk om maken, als hij weer flirterig tegen z’n ex zou doen. Zoals lieve berichtjes sturen, zoals: schatje, misje houvan je.
Zolang dat niet het geval is. Zou ik me nergens zorgen om maken :wink:

Als het echt vriendschappelijk is, kan je het hem inderdaad niet verbieden.

Ik snap wel waar je je druk om maakt. Het geeft gewoon een een vervelend gevoel, zelfs als je weet dat hij niks met haar zal doen… Ik heb hier in het begin ook best veel moeite mee gehad. Een keer is mijn vriend zelfs bij haar blijven slapen (“maar we zijn nu vrienden, dan moet logeren toch kunnen?”), maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat dat voor mij echt te ver gaat. Inmiddels vind ik het geen probleem als hij met haar afspreekt, maar blijven slapen blijft een ‘no go’ voor mij. Ik denk dat er gewoon wat tijd overheen moet gaan (hij en ik zijn nu vijf jaar samen). Ik heb het nooit verboden; verbieden vind ik zeer extreem. Ik vind het wel vreemd dat je vriend het voor je verborgen hield, daar zou ik ook kwaad om zijn.

Ik heb ook nog elke dag contact met mijn ex, gewoon normaal vriendschappelijk.
Niks om je zorgen over te maken.

Ligt er een beetje aan waarom het uit is gegaan.
Als ze gewoon niet bij elkaar pasten, dan kunnen ze prima goede vrienden zijn, maar was meer geen succes. En dan hoef je je dus nergens zorgen om te maken, want hij houdt nu van jou en jullie wonen zelfs samen. :slightly_smiling_face:
Dus ik zou me niet teveel zorgen maken.

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Wel vervelend dat hij het heeft achtergehouden, maar als je vertelt dat je het de volgende keer gewoon graag wilt weten omdat het geen probleem is, zal het de volgende keer niet meer gebeuren. En een reden voor contact hoef je niet echt te hebben toch? Je woont samen en het gaat verder gewoon goed tussen jullie. Misschien hebben ze wat herinneringen opgehaald en houden ze nu contact over hoe het met elkaar gaat. Ze zijn wel deel van elkaars leven geweest.

Vertel hem dat je het waardeert als hij voortaan eerlijk en open tegen je is over dit soort dingen.
Het stiekeme gedoe helpt natuurlijk niet mee als je hem wilt geloven over wat hij zegt.

Ik snap dat het rolt voelt, maar ik denk dat je je vriend wel kunt vertrouwen.
Hij heeft immers voor jou gekozen, en woont met jou samen. :slightly_smiling_face: