Hij geeft me niet genoeg aandacht

Hoi ladies,

Ik heb even een nieuw account aangemaakt, hou me liever anoniem. Nu heb ik dus een probleem met mijn vriend:

We zien elkaar alleen in het weekend, omdat we beide doordeweeks studeren. Die twee dagen wil ik dan ook graag met hem doorbrengen, maar het voelt alsof ik dat niet echt doe. Hij zit veel achter zijn pc en hij gamed dan vooral. Ik vind het gamen op zich niet erg, maar dit is al langer gaande en ik heb het vaak besproken met hem. Als we wakkerworden, rent hij meteen naar z’n pc en moet ik heel de dag maar uitzoeken wat ik ga doen. Als ik dan wat leuks voorstel, wuift hij dat weg en zegt hij dat hij geen zin heeft.

Dit is heel lastig voor mij, tuurlijk doen we allebei ons eigen ding, maar die twee dagen mag hij best aandacht schenken aan mij.

Als ik er wat van zeg, is zijn antwoord altijd dat ik niet zo moet zeuren en dat hij “even” een dagje zijn eigen ding wil doen.

Ik ben radeloos, wat moet ik doen? Hou veel van hem en wil hem ook niet kwijt, maar dit zit me echt dwars.

Xxx spaceflower

Ik snap wel dat als hij doordeweeks studeert, hij ook een dagje gewoon even rust wilt en zijn eigen ding wilt doen. Kun je niet met hem afspreken dat 1 dag van het weekend hij de hele dag mag gamen en jullie de tweede dag iets samen gaan doen?

Ik zou het een keer heel hard brengen.
Gewoon op zo’n dag je spullen pakken en gaan. Als hij dan vraagt waarom je weg gaat, kun je het hem uitleggen en vervolgens gaan.
Is misschien lullig, maar misschien ziet hij gewoon niet in hoe kut het voor jou is.
Nogmaals: dit is puur wat ik zou doen.

Of inderdaad een compromis sluiten, zoals Fala zegt!

We hebben ook afgesproken dat de zondag ons eigen dagje is. Ik ben er vrijdag en zaterdag. Heb al een keer m’n spullen gepakt en ben weggegaan, hierna heeft hij sorry gezegd, maar er is nog niks veranderd. Zou echt niet weten hoe ik hem wél kan laten inzien dat dit erg rot is voor mij

Je kan misschien een keer samen gamen met hem en hem op die manier laten zien dat samen iets leuks doen ook tof is. Misschien dat hij het dan inziet?

Ik zou z’n game afpakken en verstoppen

Sorry, maar ik vind dat echt niet normaal. Hij kan toch doordeweeks genoeg gamen? Of doet hij soms een studie waarbij hij elke dag 8 uur op school zit en daarna de hele avond kwijt is aan huiswerk?
Als jullie nou af en toe samen zitten te gamen, prima. Maar de hele dag en dat jij het dan maar moet uitzoeken, dat vind ik best asociaal.

Dat is toch bij de meeste opleidingen? Ik game maandag tot woensdag ook niet omdat ik dan echt met school bezig wil zijn. Ik zou gewoon niet naar hem toe gaan en alleen met hem afspreken als jullie echt iets gaan doen. Ik snap hem namelijk ook wel.

Voor zover ik weet zit je bij de meeste HBO/WO-opleidingen echt niet 8 uur per dag op school. MBO is natuurlijk een ander verhaal.

Hmm maar dan nog, ik zit vandaag van 12 tot 4 en ga ook niet gamen. 'Sochtends slaap je uit en 'savonds huiswerk. Dus ik snap hem wel dat hij in het weekend wilt gamen. Het is niet handig dat TS er dan bij is. Ze kan dan beter thuisblijven imo.

^Thuisblijven in het weekend, het enige moment waarop ze tijd hebben, zodat hij kan gamen? Ik snap wel dat hij doordeweeks wat minder tijd heeft, maar in mijn ervaring gamen jongens die echt van gamen houden ook gewoon doordeweeks zo vaak ze maar kunnen, al is het maar een paar uur.
Mijn vriend houdt ook erg van gamen, maar hij houdt ook van mij dus als we samen zijn een paar dagen gamed hij ook wel eens wanneer ik mijn eigen dingen doe, maar als ik iets wil doen is hij daar direct enthousiast over aangezien hij gamen leuk vindt maar mij leuker dus onze tijd is altijd 50/50 verdeeld tussen iets samen en iets voor jezelf doen. Wat ook gezond is, want ik begrijp de rest wel dat hij wel mag gamen, maar hij hoort het niet hoger te stellen dan tijd met jou.
Ik vind dus dat je meer met hem moet praten. Wat je ook misschien kan doen (alhoewel ik wel vind dat het uit hemzelf hoort te komen) is dingen af spreken om te doen, zodat hij het gamen daar maar omheen moet plannen. Dus niet dat je pas dingen voorstelt als hij al bezig is en hij geen zin heeft, maar gewoon zeggen "laten we morgen een paar uur dit doen"etc. en als het dan niet door gaat heb je trouwens ook meer om hem te tonen dat wat hij doet fout is.

Ja ik bedoel thuisblijven als ze niets gepland hebben. TS is vrijdag, zaterdag en zondag vrij. Dan kan ze toch 1 dag voor zichzelf houden, 1 dag voor haar vriend (en dan een dag volplannen) en 1 dag voor haar vriendinnen bijvoorbeeld. Maar niet automatisch 3 dagen samen met je vriend zijn en dan allebei je eigen ding doen. Dat kan wel, maar alleen als je er allebei achter staat.

^Maar is het dan niet raar dat ze per se wat moet inplannen wil ze aandacht krijgen, aangezien hij het niet uit zich zelf geeft?
Want ik snap je wel je hoeft niet alle tijd met elkaar te besteden, maar het blijft toch wel raar als hij liever de hele dag gamed dan even iets leuks doen. Ik bedoel als je twee dagen in de week met elkaar bent dan kan je toch gewoon wakker worden, samen ontbijten, beetje rustig wakker worden waarbij iedereen zijn eigen dingen doet, en dan misschien 's middags of 's avonds wat leuks samen doen?
Ik snap wel dat ze er last van heeft als je gewoon maar een beetje wordt achtergelaten omdat je vriend liever naar zijn computer kijkt.

Ik denk dat je het misschien ook kunt beperken na één dagje in de week. Persoonlijk vind ik twee dagen achter elkaar ook best veel als je wilt dat hij je 100% aandacht geeft. Ik kan me voorstellen dat hij ook een beetje tijd voor zichzelf wil. Alleen is het niet zo netjes nee om je helemaal te negeren, dus probeer het nog een keer aan te kaarten.

Ik zou het echt niet chill vinden als mijn vriend zou gamen als ik er ben. De hele dag gamen is niet goed voor je, en je hoort je games ook niet boven je vriendin te stellen…
Mijn vriend en ik zijn ook alleen in het weekend samen (vaak maar één dag) en doen dan ook ècht alleen dingen samen, je hebt de rest van de week om dingen voor jezelf te doen (ook met een drukke studie, je kunt heus bijna iedere dag wel even een uurtje voor jezelf in plannen).

Bedankt voor de reacties! We doen als we samen zijn ons eigen ding, niet de hele dag uiteraard. Heb een aantal keer ook samen met hem gegamed, vind het op z’n tijd leuk. Het is alleen zo dat ik leuke dingen vaak 2 weken van tevoren plan en dat hij zelfs dan “nog even moet kijken”. Heb echt het gevoel dat hij helemaal niets meer wil doen met mij. Het enige dat hij in het weekend doet is gamen, als hij dan geen tijd kan vrijmaken voor mij… In het begin van onze relatie maakte hij tijd vrij, kwam hij naar mij toe (wat nu amper gebeurt) en nam hij initiatief om samen iets te gaan doen. Spanning eraf ofzo?

Ik doe WO en heb toch echt minimaal 2 dagen in de week 8 uur uur college en de andere dagen in de week 4/5 of 6 uur. Ken ook genoeg andere studies waarbij dat ook zo is, dus vind het niet zo gek dat mensen dan geen tijd hebben om doordeweeks te gamen.

Maar goed, TS: misschien een goed gesprek met hem voeren? Want na je laatste post vind ik dat je ook wel wat harder mag zijn voor hem. Gewoon vragen om een duidelijk antwoord als hij aankomt met ‘ik moet nog even kijken’. En misschien ook beperken tot 1 dag in het weekend zodat hij de ene dag lekker kan gamen en de andere gewoon met jou doorbrengt. Ipv dat je bij elkaar bent en langs elkaar heen leeft. Maar nogmaals: voer een goed gesprek met hem en maak hem echt duidelijk dat het niet werkt als hij zn eigen ding loopt te doen, jij het moet uitzoeken en hij ook niks leuks wil doen.

Zal dan ook echt de laatste keer dat ik er met hem over praat. Wil ook niet als een zeurpiet overkomen, maar idd wat harder zijn is een goede tip. Als hij niet laat zien dat hij eraan werkt, ben ik waarschijnlijk niet zo belangrijk.

Ps. Hij gamed doordeweeks ook 's avonds. Dus dat doet ie genoeg

Oh dan moet hij niet zeiken over het gamen.
Ja precies maar als je wat harder bent komt het misschien juist minder zeurderig over? Zo van ‘yo weet je al of je dan en dan mee kan naar dit en dit anders ga ik met vriendin x, ik wil het nu wel weten’ ipv om de paar dagen ‘en? Gaan we?’

Maar als hij nooit wat leuks met je wil doen zou ik er wel snel klaar mee zijn eigenlijk. Byebye hoor als zn computer belangrijker is dan zn relatie.