Hij geeft in het echt heel andere signalen dan via facebook...????

-

Je bent vijf jaar ouder maar dat zegt niks. Wat is jouw exacte leeftijd? Ik vind dat toch wel belangrijk voor de context.

25

Er zijn verschillende scenario’s denkbaar. De meest waarschijnlijke is dat hij niet van online contact houdt en zich daar ongemakkelijk bij voelt. Dat vind ik ook namelijk.

Wat ook zo kan zijn is dat je toch zijn signalen verkeerd leest. Misschien vindt hij jou wel intimiderend en wordt hij zenuwachtig als hij in je buurt is en weet zich niet zo goed een houding te geven.

De enige manier om hier achter te komen, mocht je er iets mee willen, is initiatief nemen en hem een keer te vragen om een drankje/kopje koffie te doen na het werk.

Ik vind dat je zijn ‘signalen’ raar opvat…
Hij klinkt gewoon als een behulpzame jongen en die ‘seksblosjes(?)’ Heb ik ook vaak als het warm is ofzo of gewoon uit het niets.

En op internet zijn jongens vaak zo, en ik sluit me aan met Isfet, wil je het weten dan moet je het toch zelf doen.

Mee eens. En jongens zijn vaak nooit zo praterig via whatsapp of facebook. Oke er zijn uitzonderingen, maar de meeste praten liever face to face dan dat ze alles moeten gaan typen.

Oke, dat is echt iets geheel nieuws voor mij. Ik zie nu inderdaad ook het algemene topic over jongens en whatsapp.
Als je al een tijd in een relatie zit dat jongens zo zijn op Facebook of whatsapp, dat is herkenbaar. Maar in mijn omgeving, als een jongen in het echt geïnteresseerd tegen je doet of je misschien zelfs leuk vindt, dan laat hij dat via Facebook en whatsapp ook wel merken en gaat hij niet (aardig maar) kortaf doen. Over het algemeen, als iemand kortaf is via berichtjes zie ik dat als een teken van ‘ik heb geen behoefte aan contact met jou’. Maar goed om te weten :wink:

@Demons, wellicht komt dat door mijn beknopte verhaal. Een voorbeeld is dat ik een voorwerp had geleend van de collega die naast hem zat en tegenover mij. Ik wilde het voorwerp teruggeven aan de collega door over het bureau te buigen, hij zat even ver van mij af als de collega en was bovendien met iets anders bezig, maar wilde het voorwerp van me aanpakken voordat die collega überhaupt de kans kreeg. En zo zijn er meer voorbeelden. Voor mij is dat niet ‘gewoon behulpzaam’, maar misschien ligt dat aan mij.

Hoe je het hier neerzet lijkt het gewoon op een behulpzame jongen die jou als een gezellige collega ziet, maar dat kan natuurlijk ook weer anders zijn. De ene houdt van social media en de ander niet, als hij geen interesse op facebook toont zou ik hem daarop met rust laten anders kan het vervelend worden voor hem. En gewoon op het werk gezellig mee praten en vragen of hij een keer iets met je wil drinken. Dan weet je het direct dat hij interesse heeft of niet.