Hij geeft geen tegengas

Hi lieve meiden,

Ik heb een onwijs lieve vriend. Te lief kun je het wel noemen. De eerste maanden vond ik het heerlijk dat ik zoveel vrije tijd had. Nu nog wel hoor daar niet van. Maar als ik bijvoorbeeld met hem iets heb afgesproken en ik zeg het op het laatste moment af (paar keer met opzet gedaan. i know. ik wou hem testen…) dan accepteert hij dat gewoon. Hij accepteert gewoon alles. Het kan ook komen omdat ik hiervoor een twee jarige ‘relatie’ heb gehad waar ik helemaal niks mocht. Maar ik zou het toch fijn vinden als hij wat tegengas geeft. Ik heb het al met hem erover gehad maar het gaat nog steeds zo.

Hij is echt geweldig hoor meiden en ik voel me ook vreselijk dat ik hier om ‘zeur’ maar op één of andere manier zit het me niet lekker.

So, heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of hem nog duidelijker te maken? Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Huh? Als jij afzegt is het toch niet meer dan ‘beleefd/beschaafd’ dat hij niet meteen boos wordt? Hooguit teleurgesteld, of na een aantal keer iets laten merken. Ik denk eerder dat jij hier een probleem hebt dan hij als ik heel eerlijk ben.

Hm dat is niet het enigste. Maar ik denk toch dat je gelijk hebt hoor. Misschien had ik dit wel moeten horen… Dankjewel ofzo haha

Hoe vaak heb je het geprobeerd dan? Want rond de 3 keer, tjah, daar zou ik ook niet boos ofzo om worden.

Sparrow heeft enigszins gelijk, maar ik snap ook wat de ts bedoeld. Ik zou er gewoon met hem over praten, dat lijkt mij het begin.

Verder kunnen wij niet veel doen denk ik.

Of je hebt gewoon een makkelijk lief vriendje…

Of het intereseert hem misschien weinig, of hij geeft er weinig om dat je afzegt.

Ik snap je punt, een vriendin van mij heeft hetzelfde. Zij heeft nu ruim een half jaar een relatie en nog nooit ruzie of discussies gehad (niet eens over welke film ze zouden kijken!). Dit komt doordat hij haar zó leuk vindt dat hij bang is haar kwijt te raken als hij tegen haar in gaat (nou heeft zij ook niet een hele duidelijke mening, maar toch). Ook is het bij hun zo dat als zij geen zin heeft in seks (heeft ze pas 1× durven zeggen, verder altijd gewoon gedaan ook als ze geen zin had…) en dat zegt, hij gelijk vraagt of ze hem nog wel leuk vindt etc …
Misschien is dit bij jouw vriend ook het geval?
Ik zou er niet tegen kunnen maar ik denk dat je dit voor jezelf moet bepalen.