Hij gaat zoveel uit..

Hey meiden,
ik heb even wat raad nodig denk ik haha,
ik heb ondertussen zo’n 2 jaar een vriend en dat gaat gewoon nog supergoed!
Alleen de laatste tijd irriteer ik me een beetje aan het feit dat hij min. 3 keer in de week uitgaat en zijn opleiding ontzettend aan het verkl*ten is.
Ook ben ik een tikkeltje jaloers ingesteld en merk ik aan mijn toetsen dat ik me niet goed kan concentreren als hij die avond ervoor de stad is in geweest…
Nu heb ik aankomende maandag een superbelangrijke toets en hoop ik gewoon dat hij bij mij wilt blijven op de zaterdagavond,maar dikke kans dat dat niet gebeurt…
Hoe moet ik hier nou op reageren?

Alvast bedankt…

Groetjes.

Heb je al met hem gepraat dan?

Je kunt hem niet verbieden om uit te gaan… Ik zou nu alvast beginnen met leren, zodat je het zondag alleen nog maar over hoeft te kijken : )

tja… het gaat niet de goede kant op met hem… praat idd rustig met hem of met zijn ouders, misschien kunnen zijn ouders ook met hem praten
En aan de andere kant moet je hem gwn echt vertrouwen dat hij geen rare dingen opstap doet.

ik zou juist niet kunnen leren als mijn vriend steeds bij me was! maar ik zou hem wel duidelijk maken hoe belangrijk zijn opleiding is.

je kunt hem vertellen dat je het niet zo leuk vind, en dat je liever hebt dat ie misschien de zaterdagavond met jou doorbrengt.
maar je moet het hem niet gaan verbieden…

Wat zou je er voor baat bij hebben als jij moest leren en je je vriend in de weg zat die zich bij jou thuis zit te vervelen terwijl jij leert? Dat vind ik gemeen.

Laat hem gewoon lekker stappen en lol hebben. Ik breng nooit een zaterdagavond met m’n vriend door, NOOIT. Omdat hij altijd gaat stappen, ik vind het prima, als hij het leuk heeft.

Ik snap het wel, voor jou is het dan idd geen lekker gevoel als je daardoor wordt afgeleid. Ik zou er inderdaad met hem over praten, uitleggen hoe jij je voelt daarbij, en dat je het dom vindt dat hij zijn leven verkloot.
Hem verbieden is geen optie, maar drie keer per week uitgaan vind ik wel een beetje overdreven, hij kan ook naar de 1 à 2 keer per week gaan?!
Succes ermee iig!

Praat er met hem over. Denk dat dat het beste is

Waarom kan jij niet goed leren dan als hij uitgaat? Dat snap ik niet helemaal…

Meiden, ik was dan niet van plan te gaan leren als hij er is natuurlijk! Dan wil ik gewoon samen een gezellig avondje hebben, maar nogmaals, ik ben nogal jaloers ingesteld en ik weet gewoon dat ik allemaal gekke dingen in mijn hoofd haal als hij in de stad is en hij pas superlaat wakker is die ochtend erna en ik dan al begonnen met leren of dat iig wil… maar goed, de beslissing is al gemaakt, wat mij betreft gaat ie gewoon lekker uit. :slightly_smiling_face: Indd zoals een paar meiden al zeiden, ik moet hem maar gewoon vertrouwen!