Hij gaat naar de sauna

Ik zit met een issue en zou graag jullie tips en meningen willen weten. Mijn vriend en ik zijn nog niet zo heel lang samen. We lijken ontzettend veel op elkaar en zijn altijd hele goede maatjes geweest en uiteindelijk is de vonk overgesprongen. Onze hele relatie is super, ik voel me fijn bij hem, alsof ik mezelf kan zijn en hij maakt me ontzettend gelukkig. Hij geeft me het gevoel alsof ik de enige ben waar hij überhaupt ooit naar gekeken heeft en alsof ik het enige ben wat hij werkelijk wil.

Maar juist door die zekerheden snap ik niet wat me zo onzeker maakt soms. Hij gaat ongeveer twee á drie keer in de maand met een aantal mensen naar de sauna. Dit begint altijd met een grote groep, maar meestal blijven er maar drie mensen over die werkelijk gaan. Dit zijn behalve een goede vriend van hem ook een goede vriendin van hem. Elke keer als hij naar de sauna gaat, gaat zij mee. Ik wens hem elke keer oprecht veel plezier en zal het hem nooit willen verbieden, maar ik merk dat het me niet lekker zit. Ik krijg er zo’n vervelend gevoel bij als hij met haar naar de sauna gaat en ik snap niet waarom. Het maakt me onzeker en de hele avond dat hij daar is maak ik me druk of er niet iets gebeurd en of hij niet te ver gaat. Ik word er gek van!

Is er iemand die dit herkent of überhaupt iemand die me tips kan geven om daar over heen te komen? En stel ik me werkelijk aan of is mijn onzekerheid misschien een beetje gegrond?

Niet echt tips, maar besef je wel dat het in een sauna ten eerste veeeeeeeeeeeeeelste heet is om ook maar wat te doen, en t daar donker is, je ziet vaak degene naast je nog niet eens zitten. Plus is het niet gescheiden? mannen en vrouwen apart?

Gescheiden is het niet en het is ook donker. Maargoed er is toch nog iemand bij? En zoals jij zegt, het is een grote vriendenkring dus ik denk niet dat jij je druk hoeft te maken hoor. Ga anders een keertje mee?

Onzekerheid komt nooit uit het niets, als je er echt zo mee zit ga dan met hem praten. Meestal zie je wel aan de reactie of er een kern van waarheid inzit. Of bied een keer onschuldig aan om mee te gaan naar de sauna. Kijk of hij en die vriendin misschien apart tegen elkaar doen. Maar het is altijd het best om eerlijk te zij. Hopelijk heb je er wat aan xx

Ga zelf eens mee naar die sauna?

Ik snap wel dat het je misschien niet lekker zit, maar anders moet je dit gewoon een keer tegen m zeggen? Ga zelf anders ook een keertje mee?

Ja het mee gaan naar de sauna heb ik zelf ook wel overwogen, maar dat zie ik echt niet zitten. Het voelt gewoon alsof ik daarmee mijn privacy schendt of zoiets, kan het moeilijk uitleggen. Voel me in elk geval niet fijn bij het idee om daar in mijn naakte lichaam te zitten, dat beeld is van mij en van mijn vriend… Maar ik snap wel dat dat zou kunnen helpen…

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Klinkt misschien hard of lullig dit, maar als hij met andere meisjes had willen flikflooien had hij er niet open over gedaan dat hij naar de sauna gaat met anderen (inclusief een meisje) en/of had hij wel een andere locatie gezocht dan de sauna.

Ik denk dat hij het gewoon heel relaxt vind, om naar de sauna te gaan met vrienden en dat zij gewoon deel uitmaakt van dat groepje, zonder enige bijbedoelingen. Misschien kun je een keertje voorstellen om mee te gaan, kun je direct zijn reactie afwachten. :slightly_smiling_face:

Weet jou vriend hoedat jij je voelt?het belangrijkste in een relatie is praten en vertrouwen

ja ik snap best dat je niet mee wilt.
maar het feit dat hij naar de sauna gaat wil zeggen dat hij op zijn gemak is bij andere naakte lichamen, anders zou hij er niet willen voor zijn plezier. als het lichaam van dat meisje hem helemaal wild gemaakt had was hij niet met jou, maar allang met haar…

Ja, hij weet hoe ik me voel :slightly_smiling_face:. Hij vroeg ook gelijk of een keer mee wilde om te merken dat er echt niets aan de hand was, maar goed zoals uitgelegd zie ik dat niet zitten. Het probleem ligt dus ook absoluut niet bij hem, maar meer bij mezelf en dat is ontzettend frustrerend. Als ik het echt van hem zou vragen zou hij vermoedelijk niet eens meer gaan, maar dat lost het probleem niet op :pensive:. Ik kan gewoon niet plaatsen waar die bizarre onzekerheid vandaan komt.

Nu is hij ook in de sauna en ik zit me gewoon op te vreten dat hij daar naar andere vrouwen aan het kijken is en iemand tegen gaat komen die veel mooier is dan ik ben, echt argh wordt er gek van!

Thanks voor jullie reacties en vragen trouwens :slightly_smiling_face: Helpt echt heel erg om er anders naar te kijken :slightly_smiling_face:.

Ik snap je wel hoor, hij zit daar toch naakt met een andere meid, en ik heb toevallig net een onderzoek gezien waarin gesteld wordt dat meiden en jongens niet ‘gewoon vrienden’ kunnen zijn, laat staan naakt.

Praten is de beste oplossing denk ik.

hij klinkt wel lief, dus zal je niet heel veel zorgen hoeven maken. denk ik
maar probeer er anders met hem over te praten, en anders ga je gewoon een keertje gezellig mee (:

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van een sauna…De meeste mensen zitten daar in een handdoek en ik denk ook niet dat die vriendin open en bloot daar gaat zitten, of wel? Het blijft een saunabezoekje , geen orgie. Ga eens mee, dan weet je wat ze doen.

Ik snap je wel, maar ik denk echt niet dat hij met foute bedoelingen gaat. Zo te horen speelt hij open kaart en zolang dat zo is, zal er hoogstwaarschijnlijk niets gebeuren. In een sauna wordt hij sowieso geconfronteerd met (half-)blote meiden, of dit nou een vriendin is of een wildvreemde; dus zelfs al zou hij alleen met mannelijke vrienden gaan, dan zou het probleem an sich niet zozeer opgelost zijn.
En inderdaad; zoals er al gesuggereerd wordt, is het natuurlijk het beste om zelf eens mee te gaan en te kijken hoe het eraan toe gaat. En ik snap dat dit je wat ongemakkelijk lijkt, maar als je een handdoek omdoet, is het zelfs nog minder bloot dan wanneer je gaat zwemmen in je bikini.

Inderdaad zoals de meesten al zeggen zou ik een keertje meegaan.
Je hoeft niet elke keer mee, maar zo weet je hoe het precies zit, met wie hij omgaat, hoe ze tegen elkaar doen en weet je hoe zo’n avond eruit ziet zodat je je er een beter beeld bij kunt vormen als hij weer eens alleen met zijn vriendengroep gaat.

Maar ik denk niet dat jij je ergens zorgen om hoeft te maken als ik je verhalen zo lees. Hij is eerlijk tegen je en verbergt niets.

Ik heb ook vrienden die een vriendin hebben en ook gewoon met andere vriendinnen, ook 1 op 1, naar de sauna gaan, naakt. En dat is ook totaal vriendschappelijk, die hebben gewoon schijt aan dat naakte, en gaan gewoon voor de sauna en zien het net als een terrasje pakken ofzo.
Ik snap best dat je niet mee wilt, lijkt mij ook helemaal niks. Je moet jezelf gewoon zien te overtuigen ofzo dat er niks aan hand is. Ff stil staan bij jezelf en logisch nadenken en die angstgevoelens wegdrukken met de wetenschap dat je wéét dat je vriend absoluut niks zal doen.

Ik vind het trouwens echt de grootste bullshit ooit dat jongens en meiden geen gewone vrienden zouden kunnen zijn zonder verdere bedoelingen/verwachtingen ofzo. Iemand noemde dat en een onderzoek daarnaar hierboven.

Zijn ze ook naakt? Als ze niet naakt zijn dan vind ik het ook wel vreemd (een meisje en een jongen helemaal alleen samen in de sauna?) maar als ze naakt zijn begrijp ik het helemáál niet dat je accepteert dat hij met die naakte vriendin met borsten en vagina ontbloot samen kan zijn…en hij met zijn zaakje ontbloot :S. Dan vind ik het wel erg verkeerd hoor.

Je hebt een relatie…dan vind ik dat je grenzen moet stellen als het op zulke zaken aankomt uit respect en principe. Het hoeft niet eens zozeer vertrouwenskwestie te zijn. Ik begrijp best dat je je ongemakkelijk voelt bij de gedachte dat ze (half)naakt bij elkaar zitten in een krappe ruimte. Ook al is het een sauna. Hij blijft een jongen en zij is een meisje…betekent niet dat ze gelijk aan elkaar zullen zitten want hij klinkt wel lief en je vriend is eerlijk door te zeggen dat hij naar die sauna gaat met haar. Maar toch vind ik het wel apart. Mijn vriend zou dat nooit pikken van mij ‘hey schat ik ga naar een sauna alleen met een vriend want de rest kon niet komen en ja ik ben naakt dus hij ziet mijn borsten, billen en meer :slightly_smiling_face: maar het is geheel onschuldig hoor het doet hem niets als hij me naakt ziet’.

Hmmm…

Ja dat is wat veel meisjes denken en willen geloven want wij kunnen uiteraard niet kijken in de gedachte van een jongen. Maar meeste jongens denken toch vaak met hun piemel. Want weet jij daadwerkelijk hoe jongens denken over vriendschap tussen een meisje en een jongen? Ik denk het niet, alleen hoe meisje erover denken, je bent er zelf een! Maar een jongen heeft wel vaak bij bedoelingen bij een vriendschappelijke relatie (tenzij je lelijk bent ofzo).

http://www.youtube.com/watch?v=T_lh5fR4DMA Hier is ook een klein onderzoekje waarin dat duidelijk wordt. Natuurlijk is het maar een schooltje maar toch zegt het wel iets.

Een jongen of gewoon een vriend zal natuurlijk ook nooit aan jou toegeven dat ze zo denken. Dus ik heb dezelfde stelling/vraag ook ooit gesteld op een anonieme forum a.d.h.v. dat filmpje en eigenlijk gaven alle jongens toe dat ze toch altijd hopen op meer. En ik kreeg echt meer dan honderd replies. Ze zeiden wel dat ze echt vriendschappen aangaan maar als het op meer zou uitkomen zou geen van allen zeggen ‘nee laten we onze vriendschap niet verpesten!’ (wat meisjes dus vaak zeggen volgens mij…). Tenzij ze een vriendin hebben maar dan zouden ze nog vaak stiekem die gedachtes hebben. Maar veel jongens gaven toe dat ze vrienden zijn en toch aan seks of iets dergelijks hopen/denken. De meeste meisjes die toen reageerden waren geschokt, ik ook…! Gelukkig waren er ook wel jongens die zeiden ‘als ik een relatie heb dan houd ik die gevoelens wel voor me en ga ik niet erop in maar als ik geen vriendin heb is er niet iets dat me zou tegenhouden als het op meer uit kon komen want wij jongens denken nou eenmaal aan zulke dingen’.