Hij gaat iets drinken met een oud studiegenootje, bespreken?

Afgelopen week kreeg mijn vriend ineens een berichtje op Facebook van een, voor mij, onbekend meisje.
Ze vroeg hoe het ging, hoe het werken bevalt en of hij nog steeds in dezelfde plaats woont. Gewoon heel onschuldig eigenlijk. Klaarblijkelijk kennen zij elkaar dus wel degelijk ergens van, maar hebben ze elkaar al geruime tijd niet gezien of gesproken. Hij reageerde hier enthousiast zoals hij is op, en vroeg of ze eens tijd had ‘‘om een bakkie te doen’’.

Ik heb gewoon op de man af gevraagd met wie hij dat ‘‘bakkie’’ gaat doen. Niet met jaloerse ondertoon…maar ik vind wel dat ik als zijn vriendin mag weten wie dat meisje is als ze elkaar blijkbaar zo lang niet gesproken hebben en zij nu contact zoekt. Hij vertelde dat ze van zijn opleiding twee jaar terug was. Prima. Daarna zegt hij…ben je bang dat je concurrentie hebt ofzo?

Ik ben niet bang dat hij stiekem een date plant ofzo, maar ik loop wel steeds met de gedachte…’‘wat als ze elkaar ineens heel leuk vinden na bijna twee jaar nauwelijks contact?’’ Ze zoekt hem niet voor niets op.
Ik wil dit toch nog eens bespreken met hem, omdat het me niet lekker zit en hij er nog niet echt iets over gezegd heeft ofzo. Normaal zou ik deze gedachte wegstoppen, aangezien ik mijn vriend niet aan de ketting wil leggen. Maar hij heeft mijn vertrouwen ontzettend geschaad door een voorval begin dit jaar, en dus ben ik erg wantrouwig geworden, vooral in een situatie als deze.

Sta ik in mijn recht om dit nog eens te bespreken met hem? Hij hoeft zich niet compleet te verantwoorden, maar wil toch graag de bevestiging dat de gedachte die ik erbij heb absoluut niet aan de orde is.

het komt wel een beetje bezitterig over, maar ik snap je wel. misschien kan je een keer vragen of ze toen goed bevriend waren etc. ik snap namelijk best dat hij een goede vriendin nog eens wil zien. en hij heeft niet voor niets niet voor haar gekozen

Het klinkt allemaal vrij onschuldig eigenlijk. Ik heb zelf ook wel eens dat ik met een goede vriend van een paar jaar terug eens afspreek, terwijl ik die een hele tijd niet meer heb gesproken. En sja, het lijkt me dat als hij echt wat van haar had gewild, dat hij niet er twee jaar overheen had laten gaan. Dan was hij er wel achteraan gegaan.

Ik vind dat jij als zijn vriendin er recht op hebt om dit nader te bespreken zolang je het netjes houdt en uitlegt waarom je toch wat meer informatie wilde. Ik haal uit je verhaal dat hij voorheen een foutje heeft gemaakt en dus moet hij er respect voor tonen dat je in deze situatie wat meer informatie wilt.

Kun je het bespreken nadat hij iet sis gaan drinken? Dan kun je gewoon vragen hoe het was en dan kom je er vanzlef achter of hij misschien meer voor haar voelt. Gewoon ook dan eerlijk zijn over jouw gevoel. Maar ik zou nie tnu van tevoren nog eens erop hameren da thij niet mag daten of zo. Zo kan het toch overkomen al sje het blijft bespreken nu je het al gevraagd had wie dat was etc. Hij heef tje ookd e kans gegeven te zeggen wa tje voelt door te vragen of je bang bent voor concurrentie (klinkt misschien wat bot van zijn kant, maar ik snap hem ook wel dat hij graag wil dat je hem vertrouwt).

Je hebt hem gevraagd wat het voor hem betekent, dat moet voldoende zijn.
De gedachte mag je best hebben.
Verder zou me er niet teveel druk over maken, want ze gaan alleen wat drinken.

Mijn vriendje spreekt tweemaal per jaar af met een meisje, oud klasgenoot ook, waar hij vroeger verlieft op is geweest.
In het begin vond ik het niet leuk, stel je voor dat hij weer verlieft zou worden?
Ik heb hem vertrouwt en los gelaten en heb haar nu ook ontmoet.
Had me dus zorgen gemaakt om niks.

bespreken kan nooit kwaad, maar het is geen ex ofzo en het komt onschuldig over inderdaad, omdat hij er ook zo eerlijk over is

Ik weet niet wat dat voorval is, maar ik zou het wel bespreken.

Ik wil het zelf ook niet willen, en hem gewoon vrij laten. Ik ga hem ook absoluut niet verbieden om iets met haar te gaan drinken. Het is gewoon die angst dat er na dit weerzien sinds twee jaar een soort chemie tussen die twee zal blijken te zijn. Eigenlijk is het stom, want onze relatie gaat super.

Maar hij heeft me toen al zo verrast met zijn domme actie. Daar zijn we wel samen uit gekomen, maar ik blijf op mijn hoede.

Eerlijk gezegd, ik zou het niet doen. Ik zou er denk ik geïrriteerd door raken als m’n vriend me vroeg met wie ik wat ging drinken, dat ik zou zeggen dat het zomaar een oud klasgenoot is en verder niks, en dat hij dan later nog een keer zou komen met allemaal vragen.
Ik denk juist dat als je het hem nog een keer gaat vragen het uitloopt op een ruzie of discussie oid, terwijl het denk ik niks betekent.

Nadat hij met haar heeft afgesproken zou ik vragen hoe het was, en dan op een luchtige manier. Als ze daarna opeens heel vaak gaan afspreken of hij op een andere manier raar doet zou ik het er zeker wel over hebben, maar nu, met één keer wat drinken, niet.

Ik zou het wel bespreken met hem, dat het je dwars zit en waarom. Misschien kan hij je dan wel gerust stellen dat het echt gewoon gezellig bijpraten enzo is, en niets anders. Dan ben jij ook gerust als ze gaan afspreken. En misschien komt het bezitterig en irritant over ja, maar als er een voorval is geweest (geen idee wat) maar als het inderdaad zo erg was dan is het toch niet zo raar of gek dat je dit nu wantrouwt. En daardoor gewoon echt zijn vertrouwen wil hebben. En zekerheid, dat het niets anders is.

Natuurlijk kan je het bespreken als je er mee zit, al helemaal door dat voorval kan ik begrijpen dat iets als dit je onzeker maakt. Het hem verbieden lijkt me geen goed idee, maar misschien kunnen jullie bespreken hoe het voor jou het prettigst zal zijn om er mee om te gaan.

het is volkomen te begrijpen dat je bang bent dat ze opeens voor elkaar vallen, dat is gewoon gezonde jaloezie (tenminste ik kan het me heel goed voorstellen, haha). maar ik denk niet dat dat genoeg reden is om het nogmaals te gaan bespreken: dan maak je er ook heel erg een ding van, en dat moet je voorkomen. zo te horen is het totaal geen bedreiging, klinkt heel normaal en natuurlijk zie je dat door dat voorval misschien anders, maar ik denk dat je er niet verstandig aan doet er nog een keer over te beginnen. vraag achteraf hoe het was en maak je vooral niet te druk :slightly_smiling_face:

Oh dat zou ik ook hebben hoor! Zeker omdat het blijkbaar dus al eens is misgegaan, vind ik dat je zeker in je recht staat… En hem ook wel vertrouwen als hij je garandeert dat het geen date oid is… Mijn vriend heeft ook best veel “vriendinnen” en onbewust merk ik ook dat ik daar best wel jaloers om kan zijn.

Ik snap je angst wel, maar ik zou het los proberen te laten. Laat hem gezellig iets gaan drinken, vraag na de tijd of het gezellig was, en that’s it. Ik zou er zelf gek van worden als mijn vriend er telkens op terug zou komen, terwijl ik al gezegd heb dat het gewoon een oude vriend was.

Ik vind het behoorlijk onschuldig overkomen en dus vind ik dat jij nogal bezitterig doet. Je vertrouwt hem zoals je ziet nog niet helemaal. Dat zul je toch moeten proberen, wil je dat jullie relatie werkt. Je kan het er altijd over hebben maar ik zou het hem zeker niet verbieden.
Mee gaan zou ik sowieso niet doen als ik jou was. Je vriend mag toch best een eigen leven?

Thanks meiden! Ja, mijn vriend mag zeker een eigen leven hebben, ik ga hem dit dus ook absoluut niet verbieden. Maar het zou voor mij anders zijn geweest als ik wist dat hij dit meisje sowieso nog wel eens sprak of zag. Uit hun conversatie kon ik opmaken dat zij elkaar écht al een heeeeele poos niet gesproken hebben. Dus ja…ik voel angst omdat ik dan ga nadenken waarom zij nu ineens zo overdreven leuk contact met hem zoek. Dat is het een beetje, in die berichten merk ik aan de hele manier van praten dat ze allerlei bewoordingen zoekt die bij hem passen, om hem zo extra enthousiast te maken ofzo. Misschien wat ver gezocht, maar het druipt er vanaf. Dan gaan mijn voelsprieten dus overeind staan. Vooral nu ze hem net stuurt dat ze hem wel even een berichtje stuurt ‘‘want das handiger’’. Geen idee wat er nu dus besproken wordt. Heb iig besloten er niet meer over te beginnen, dat gaat bij hem waarschijnlijk verkeerd uitpakken. Ik wacht tot hij hopelijk zelf vertelt of en wanneer ze dat ‘bakkie’ gaan doen…en dan zie ik daarna wel weer.