Hij dwingt me...

Heei meiden x,

Ik heb laats afgesproken met mijn bijna vriendje. Bijna omdat we nog niet officieel wat hebben maar wel al meer zijn dan vrienden. Maar de laatste keer dat hij hier was was het allemaal een beetje vaag. We zaten een film te kijken en hij sloeg zijn arm om me heen. Je weet wel hoe het gaat, maar na een tijdje had ik heel even ruimte nodig dus ik haalde zijn arm weg. Hij deed zijn arm gewoon weer terug, na nog een paar keer zei ik dat ik het warm had en even ruimte wou. Maar hij zei nee kom gewoon en dwong me om bij hem te zitten. Hij hield me zelfs vast, toen ik wou opstaan om drinken te pakken hield hij me tegen zodat ik gewoon niet weg kon. Ik heb twintig keer gevraagd of hij me nu los kon laten want ik had dorst. Maar nee hij bleef me vast houden. Zelfs toen ik echt boos werd. Hij gaf me een kus in mijn nek en op mijn hoofd maar ik had hier dus helemaal geen zin meer in. Toen hij weg was waren mijn gevoelens voor hem verdwenen. Nou, niet helemaal eigenlijk… Ik voel nog steeds wat voor hem maar minder, Een stuk minder. Dit is de tweede keer dat hij me tot dit soort dingen dwong. Misschien zag hij het als grap misschien ook niet. Ik moet toegeven eerst giechelde ik nog een beetje maar na een tijdje hield het lachen op en werd ik wel echt pissig. Toen liet hij me ook niet los. Niet duidelijk genoeg geweest misschien? Maar het punt is nu dus dat ik niet weet of ik nog wel een relatie wil met deze jongen… Hij heeft ook al vele kansen gehad om me te vragen maar heeft hij niet gedaan. Hij weet wel dat ik hem leuk vind. We hebben dus nog GEEN relatie. Mijn vriendin zegt negeer hem gewoon niet meer op zijn berichten reageren e.t.c Maar ik voel me hier niet echt goed bij… Het lijkt mij dat negeren nou ook niet de beste manier is. Maar aan de anderen kant durf ik het ook niet aan hem te vertellen omdat ik bang ben dat hij boos zal worden… Hij verteld dit dan natuurlijk aan zijn vrienden en zijn vrienden en die ken ik ook goed en die zijn dan dus ook boos op me. Nu is mijn vraag wat jullie zouden doen in deze situatie?? Wees alsjeblieft eerlijk ook als ik me compleet aanstel ofzow.

XX Sophia

irritaties in een relatie zijn vaak al fataal,
laat staan voor dat je uberhaubt een relatie hebt.
leg hem eerlijk uit dat je er toch niet aan wilt beginnen door je twijfels en omdat je niet genoeg voelt voor hem. Beter meteen eerlijk zijn, dan dat je hem een soort van aan het lijntje houdt en hem achteraf kwetst

Ik snap dat je het door zijn (naar mijn mening) rare gedrag niet meer ziet zitten. Vertel hem dit eerlijk. Ik hoop echter wel dat hij hier normaal op reageert.

[size=2]Je zou met hem kunnen praten maar als dat niet werkt dan zou ik hem met rust laten, nu laat hij je niet los maar misschien als jullie wel een relatie zouden krijgen dwingt hij je tot andere dingen zoals seks wat je misschien niet wil.

Hem vertellen waar de grens ligt en wanneer je ook pissig wordt, hij moet luisteren want dan is het niet meer grappig. (weet niet of ie het grappig bedoelde)
btw, denk dat iedereen toch weet als iemand serieus zegt dat iemand moet stoppen, het ook moet gebeuren?

anyway,
vertel dat aan hem, wees consequent en als ie nog over je grenzen gaat, het er ook mee ophoudt.

of je van hem houdt of niet, als iemand niet je grenzen respecteert = contact verbroken.
'k hoop dat ie geen misbruik ervan maakt omdat je hem leuk vind en jij hem niet zo snel zou willen laten gaan.

Bedankt voor alle reacties :flushed:

Ik ga denk ik wel met hem praten… Het was misschien ook wel als grapje maar op een gegeven moment maakte ik echt duidelijk dat hij moest ophouden en hij ging maar door.

EDIT:

Ik heb hem weer een berichtje gestuurd om met hem er over te praten. Ik zeg hi en ongeveer een uur twee uur later reageert hij met hi, toen reageerde ik niet binnen een half uurtje (Ik had het niet gezien) En zegt hij gelijk dan niet en nu negeert hij me volledig. Ik zit bij hem op school dus ik zie hem zo ie zo elke dag.

Hij heeft duidelijk geen respect voor jou grenzen, nu al niet, laat staan als hij straks een stap verder wil en jij hier nog niet klaar voor bent.

Wees duidelijk tegenover hem en denk goed na of je verder met hem wilt als hij nu al geen respect voor jou grenzen heeft. Het lijkt maar iets kleins, je niet los willen laten, maar hiermee begon het ook met mijn ex en het bleef hier helaas niet bij…

Hiermee wil ik je niet bang maken, hij had gewoon een verkeerde mentaliteit, toch wil ik je wel gewaarschuwd hebben. Hij hoort jou grenzen namelijk te respecteren, ook al is het iets kleins.

Dat hij je nu negeert, zegt dat niet genoeg?

^ ^

Bedankt voor het delen, dat moet een nare ervaring zij geweest… Xx
Ik ben alleen zo bang dat hij dingen over mij gaat rond lullen op school. Ik denk eigenlijk niet dat hij zo is maar ik verwachtte dit ook niet van hem… Toch heeft hij dit gedaan.

Ik zou de gedachte “wat als hij dingen rond gaat vertellen” loslaten. In dit soort situaties altijd eerst aan jezelf denken. Het kan zijn dat hij het voor de grap deed, maar als ik dit zo hoor vind ik er toch een naar randje aan zitten. Persoonlijk zou ik niet verder gaan met hem. Mocht hij dingen gaan rond vertellen op school dan is dat natuurlijk heel vervelend, trek je daar niet veel van aan want jij weet hoe het echt zit.

Bedankt voor de tip Precious, Iedereen bedankt trouwens :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het een beetje een grapje was. Zeg dit gewoon eerlijk tegen hem, en spreek nog eens met hem af. Niet meteen opgeven om zoiets kleins.

Vertel het hem eerlijk, als hij geen rekening met je houdt is hij het niet waard.

Wtf rare gozer

Het valt me inderdaad op hoe het hier snel als een ‘grapje’ wordt gezien, want zo komt het totáááál niet op mij over! hij klinkt echt als een rare gast en ik zou eerlijk gezegd zo snel mogelijk hem gaan dumpen en vergeten.

dat is echt niet normaal hoor. als hij eens gewoon normaal gaat doen ofzo

Wees gewoon eerlijk naar hem, zeg er wat van want is niet normaal wat hij bij jou deed.

Je moet je grenzen wel aangeven anders kan iemand net zo makkelijk misbruik er van maken,dat mag je echt niet pikken wat hij er van vind dat is aan hem maar het gaat het om jou.

Als is je beste vriend of vriendje of wat dan ook,hij mag zo iets niet dwingen of het komt van zelf of niet maar dwingen is toch over je grens heen gaat dat wil je toch niet bespreek dat alsjeblieft met hem dat je hier mee zit.