Hoi,
Ik heb een probleem.
Ik heb een heel lief vriendje, maar hij durft niks.
Dit vind ik echt heel jammer.
Op school durft hij me soms geen eens aan te kijken!
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt!
Hoi,
Ik heb een probleem.
Ik heb een heel lief vriendje, maar hij durft niks.
Dit vind ik echt heel jammer.
Op school durft hij me soms geen eens aan te kijken!
Hebben jullie tips?
Alvast bedankt!
Zelf dingen proberen zodat hij wat zekerder wordt.
spreken jullie welleens af?
't lijkt me heel sterk dat hij bij jou bijvoorbeeld heel vrolijk tegen je doet heel lief en opschool je niet eens aankijkt.
Ja, maar als we bijv. naar de bioscoop gaan, kijkt hij de hele tijd voor zich uit. Echt heel soms kijkt hij even naar me …
Hmm, dat klinkt een beetje vreemd…
Hoelang zijn jullie al samen?
En is hij over het algemeen een verlegen, terughoudende jongen?
Zelf initiatief nemen! Misschien schrikt hij zich dood, maar hallo, daar moet hij maar aan wennen hoor.
Nou, al best wel lang, maar ja, hij is best verlegen. 1x op een schoolfeest was het heel leuk en hebben we de hele avond gedanst enzo. Maar nu doet hij niks meer …
Hmm, dat maakt het toch nog wel een tikkeltje bizarder, in mijn ogen…
Probeer zelf initiatief te nemen, ‘leidt’ hem, en maak dingen besprekbaar.
Heb je hem wel eens verteld, dat je het jammer vind dat hij zo weinig initiatief toont, en je amper durft aan te kijken?
Ik vind het wel vreemd, zeker omdat jullie toch al een tijdje samen zijn…
Heb je zelf een andere verklaring voor zijn gedrag?
En is dit iets van de laatste tijd, of had hij dat al vanaf het eerste moment?
haha dit vind ik nou een leuke reactie
maar ik ben er mee eens!
praat er over met hem
Ik vind niet, en zeker niet lullig bedoelt hoor, maar dat je hem je vriendje kan noemen als hij je geeneens aankijkt. Ik zou met hem gaan praten, misschien zit iets hem dwars?
Nou, hij is vanaf het begin al best verlegen. Maar via msn durft hij veel meer te zeggen. Miss is hij wel bang dat hij helemaal rood word ofzo? Maar we zijn ook nog niet heel oud ofzo, dus miss is het ook wel de leeftijd?
Nou, hij is vanaf het begin al best verlegen. Maar via msn durft hij veel meer te zeggen. Miss is hij wel bang dat hij helemaal rood word ofzo? Maar we zijn ook nog niet heel oud ofzo, dus miss is het ook wel de leeftijd?
Heeft hij wel vrienden?
Of broers en zussen? Misschien voelt hij zich zekerder als je in een vertrouwde omgeving afspreekt dus bij hem thuis of met een vriend erbij…
Als hij helemaal geen vrienden heeft en ook moeite heeft om contact te leggen met andere jongens en meisjes is hij misschien wel autistisch… Weetje wat dat is?
oeehh een vriend van mij is ook zo verlegen! alle 2 z’n ex’en hebben het uitgemaakt omdat ie zo deed. praat er met hem over, hijs gewoon onzeker en verlegen, en jij kan hem helpen door erover te praten met hem!
Hoe oud zijn jullie dan?
Ik heb in de brugklas ook zoiets gehad met een jongen, hij was hartstikke lief en durfde op msn wel veel te praten, maar in het echt waren we allebei zooo verlegen… Dat lag ook heel erg aan mij! Maar als jij dat probleem niet hebt kan jij er het best wat aan doen! Als jullie wat meer afspreken en bij elkaar zijn raak je veel meer aan elkaar gewend en durft hij ook meer. Maar als je nooit die stap neemt gebeurt er ook niks.
Succes
Hoe oud zijn jullie dan, als ik mag vragen?
Ja, eigenlijk heeft hij heel veel vrienden & zussen. en nee, hij is niet autistisch. (ja ik weet wat dat is. haha ) Maar idd, ik zal maar een x met hem gaan praten …
Leuk ‘vriendje’ zeg.