Hij drinkt teveel..

Hee, ik vond dus een jongen leuk maar hij heeft me verteld dat ie echt veel drinkt (met uitgaan, het is niet zo dat hij alcoholist is denk ik) en hij heeft dan ook last van geheugenverlies… Nu heeft hij gezegd tegen een gezamenlijke vriend dat ie mij een leuk meisje vindt, maar hij vraagt me niet om iets met hem te doen. Doet hij deze dingen omdat ie denkt dat ie nuchter niet leuk genoeg is? Ik wil echt dat ie minder gaat drinken, maar als het in zijn hoofd zit…

Ik zou denk ik zelf niet met zo iemand willen. Ook omdat het me heel lastig lijkt om hem er vanaf te helpen gezien het als zo in zn systeem zit(geheugenverlies, en dan moet je nagaan hoe zijn lever en maag dan wel niet zijn)
Daarnaast is zijn gezondheid zijn verantwoordelijkheid en niet de jouwe.

Ja ik heb ook een slechte gezondheid, maar ik wil hem beter leren kennen en ik weet gewoon niet hoe ik dat wil gaan doen… hij zit doordeweeks op kamers en in het weekend stelt hij dus niets voor, omdat hij het dan ook druk heeft. Als ik het zo zie lijkt het alsof het gedoemd is te mislukken, maar ik wil het nu nog niet opgeven. Hoe krijg ik hem in godsnaam zo ver dat ie meer met me omgaat en in nuchtere toestand? En dat ik daar niet mee hoef aan te komen maar dat hij het zelf voorstelt

Ja je kan daar op wachten. Of dat als hij tegen die gezamelijke vriend zegt: 'ja ik vind 'r leuk en zou weleens wat met ‘r willen doen’ dat die gezamelijke vriend dan kan zeggen: ‘moet je wel doen als je nuchter bent’ ofzoiets dergelijks.

ik heb hem mee uit gevraagd… ik weet het misschien stom, maar dan leer ik hem in ieder geval beter kennen en dan is hij nuchter, en dan komt er tenminste vooruitgang (of hij wil verder niks meer of hij vindt me leuker), hebben jullie nog tips?