-
Je kan het hem in ieder geval niet verbieden. Je moet jezelf afvragen of je het kan accepteren of niet.
Als je het kan accepteren, dan doe je dat. En zo niet, dan kan je hem beter laten gaan, want dan zal het alleen maar voor meer frustraties zorgen in jullie relatie. Voor allebei.
Als ie nu al een probleem heeft, zal dat later echt nog veeel erger zijn. Ik zou hem adviseren om eens hulp te gaan zoeken, en anders wat meer afstand nemen.
@klaaar
Wow, dit vind ik best een lastige comment. Je zegt dus dat ik er óf mee moet leren leven, óf het uit moet maken.
Lijkt me nogal lastig in een serieuze relatie.
Laat hem kiezen tussen minder drinken of jou verliezen.
Klinkt misschien heel hard, maar dat is eigenlijk wel waar het op neer komt.
Succes.
Ik zou met hem een gesprek erover beginnen dat je het echt niet prettig vindt ookal heb je dat al eens verteld gewoon elke keer als hij te veel drinkt er weer over beginnen. Je moet het niet gaan verbieden want dat werkt averechts dan gaat het achter je rug om verder kan je niks doen dan praten.
(en ik zeg bewust MINDER drinken in plaats van helemaal niet meer, want je kan hem moeilijk verbieden om ooit nog alcohol te drinken. ) (:
Ik denk niet dat je veel kunt doen. Het is zijn keuze om te drinken, en je kan het hem niet verbieden. Of naja, dat kan wel maar ik denk niet dat dat zin heeft.
Je kan hem nog een keer vertellen dat je het echt niet fijn vind dat hij zo veel drinkt, en of hij het wil minderen, maar daar houd het mee op denk ik.
Ja, dat is het ook. Maar wat wil je anders? Hem dwingen? Dan maakt hij het wel uit. (Tenzij jij echt alles kan flikken bij hem xD)
Want blijkbaar wil hij niet minder drinken, ondanks dat hij wéét dat jij liever hebt dat hij minder drinkt.
En sorry, ik weet dat het echt heel lullig klinkt. Maar ik spreek ook uit ervaring. :’)
Praat erover met hem. Misschien vindt hij dan zelf ook wel dat hij wat kan minderen. Vindt hij dat niet, dan moet je kijken of er een andere manier is waarop jullie beiden gelukkig kunnen zijn.
Maar als hij alleen drinkt met uitgaan is er toch niks aan de hand? Ik bedoel, zo veel mensen drinken (veel) tijdens het uitgaan, maar zolang dat hun dagelijks leven niet beïnvloedt moeten ze dat zelf weten.
Dat dacht ik in eerste instantie ook inderdaad, maar ik ben gewoon bang dat het zijn dagelijks leven op een gegeven moment wél gaat beïnvloeden.
Ik heb een soortgelijk iets gehad met mijn vriend. Ik ben echt anti-roken, en hij rookte best veel. Nu hebben we een compromis gemaakt (omdat ik hem niet wil verbieden te roken natuurlijk, het is uiteindelijk zijn eigen keuze) dat hij alleen in het weekend rookt, en door de weeks niet. Dit gaat nu al ruim een half jaar super goed. Eerst hadden we namelijk echt vaak ruzie over het roken. Door dat we samen een goede afspraak hebben gemaakt hebben we nooit meer ruzie gehad hierover.
Misschien kan jij met je vriend ook zoiets afspreken. Dat hij ipv 10 biertjes tijdens het stappen, 5 biertjes pakt (ik noem maar iets hè, weet niet wat hij normaal drinkt en wanneer hij ‘dronken’ is). Als je samen goede afspraken maakt kom je er wel uit
Bedankt! Door jouw reactie word ik weer een beetje vrolijk;)
Graag gedaan
Ik ben het niet eens met wat veel mensen hier boven zeggen, dat het het een of het ander is.
Wat Morsmordre zegt vind ik wel goed. Ga met hem praten en heb het dan over of hij een afspraak maken goed vind. Als hij écht van jou houd en voor je wil gaan, dan gaat hij echt wel akkoord met een paar biertjes minder!
-
Mmm…je kan hem niet verbieden te drinken, maar misschien wel met hem praten? Dat je het vervelend vindt dat hij veel drinkt.
Hij had ook heeeel veel spijt toen, en hij bood ook aan om een matje oid neer te leggen (als ik niet bij hem in bed wilde). Maar ik had er gewoon geen zin in.
En om je laatste vraag te beantwoorden; hij vind niet dat hij een grens overschrijd of dat het uit de hand loopt.
Het is geven en nemen in een relatie. Je kan niet van hem eisen dat hij niks meer mag drinken. Dus ja, als jij er echt niet mee kan leven dat hij zo nu en dan dronken is, dan moet je hem laten gaan.