Morgen ben ik drie maanden samen met mijn vriendje, maar het voelt raar de laatste tijd. Het ene moment ben ik zielsgelukkig met hem, en het andere moment heb ik het gevoel alsof het hem allemaal niets uitmaakt. Ik vraag me af wat er is. Ik durf het niet zo goed te vragen, omdat het alleen soms is. Face to face gaat alles wel goed en hebben we het superleuk, maar smsjes en msn is de laatste tijd zo droog en afstandelijk. Wat kan ik doen?
Omg. dat heb ik ook.
hij doet sinds een week kei afstandelijk, zei dat hij geen serieuze relatie wilde, dus ik vond het best, maar nu stoppen ook ineens de smsjes, en krijg ik van die kut afstandelijke smsjes, blabla, of hij smst niet uitzichzelf of hij smst ámper, en met veel moeite…
Dus geef tips mensen x’)
msn is gewoon super kut… ik heb best vaak ruzie met mn vriend, maar alleen over msn. In RL zijn we echt super gelukkig! Miss is die op de pc vaak met hw ofzo bezig? Vraag hem dan een x als ie kortaf doet, waarom hij dat doet! Zo krijg je duidelijkheid…
Mijn vriendje gaat dan zeuren hoe ik daar nu weer bij kom x’]
En ik kan er niet zo 123 naartoe fietsen…
Hij zegt wel altijd ‘ik hou van je’ enzo op msn, maar dan heb ik het gevoel dat hij dat niet meent. Terwijl hij echt totaal geen player is ofzo! Ik heb ook wel het gevoel dat zijn liefde echt is, maar hij uit het zo slecht… Ik kan het niet goed uitleggen, het is zo moeilijk. Hij is inderdaad nogal afwezig, en alles moet van mij komen. Als we dan een hele leuke avond hebben gehad, sms ik hem soms gewoon hoe lief ik hem vind. Dan krijg ik terug, ‘ja ik vind jou ook lief, maar ik ga nu slapen.’ WAT MOET IK DAAR MEE!? Ik snap het niet…
Ik heb dat een tijdje geleden ook gehad, als ik bij hem was ging het allemaal goed, maar via sms/msn was hij bestwel afstandelijk en kortaf. toen heb ik er met hem over gepraat, en hebben we gekeken wat we eraan konden doen, en nu gaat het gelukkig weer goed
MSN/SMS komt sowieso afstandelijk over. Het is niet voor niets zo dat voor maar 7% er gecommuniceerd wordt met woorden; 55% met lichaamstaal en 38% met stemklank.
Daarbij denken de meeste jongens er niet bewust bij na wat ze nou eigenlijk sturen bij een sms of msn bericht; tenzij ze voor het eerst smsen/msnen met een meisje die ze leuk vinden, maar dat is er al snel vanaf. Meiden zijn daar héél anders in. Die zoeken vanalles achter wat er allemaal gestuurd wordt.
Als je er echt mee zit, is het enige wat je kan doen in real life er met hem over praten. En doe dat niet aanvallend! Zeg hem waar je nou mee zit en luister naar wat hij zegt. Je moet jezelf er iig niet over opvreten voordat je het er met hem over gehad hebt. Wie weet valt het allemaal wel harstikke mee en beeld jij je in dat er iets aan de hand is. En als dat niet zo is, dan heb je tenminste meteen duidelijkheid.
Wat je dus NIET moet doen: het erover hebben via sms of msn, en liever ook niet over de telefoon. Dat komt sneller aanvallend over en het is sowieso slimmer om relatie gevoelige dingen in real life te bespreken.
Harpa, I love you x]
Jongens zijn gewoon vreemd af en toe. Eigenlijk hadden er geen mobieltjes en computers moeten bestaan. Kijk waar we ons druk over maken. Jongens zijn nou eenmaal zo over msn en sms. Ze vinden dat ze niet zo vaak ik hou van jou hoeven te zeggen, omdat je dat toch ook zelf wel weet. Je moet het er gewoon over hebben, misschien heeft hij het zelf nieteens door dat hij zo afstandelijk doet. Je moet er niet te lang mee wachten, want een relatie hoort leuk te zijn he!
Thanks girls, makes me feel a lot better!
je denkt vaak dingen die er helemaal niet zijn, daar heb ik zelf ook last van
Ik heb gewoon PRECIES hetzelfde.
Alleen zijn wij over een week 5 maanden samen.
Ik zou niet echt op msn en sms’jes afgaan en als je er echt onzeker over bent gewoon vragen.
Vandaag zei 'ie wel oprecht ‘ik hou van je’, tenminste zo kwam het er wel uit. Toen voelde ik me echt gelukkig met hem. Maar nu op msn is ie zo raar…
Bij mij doet hij ook bot via msn/sms.
Maar ik maak me er wel een beetje zorgen om omdat hij eerst juist altijd spontaan een heel lief smsje stuurde bijvoorbeeld.
Ik heb het wel eens in het echt tegen hem gezegd maar hij zegt dat het niks te betekenen heeft, maar toch blijf ik het raar vinden.
Dat gedeelte is voor mij echt zoooo herkenbaar!
Hij doet dat in het begin omdat het dan nog nieuw is en hij indruk op je wil maken. Op een gegeven moment gaat die nieuwigheid er wel af. Hij gaat ervanuit dat je wel weet dat hij van je houdt en ziet niet in dat je als meisje zoiets als een smsje soms nodig hebt. En als hij zegt dat het niets te betekenen heeft, dan moet je hem geloven. Een relatie is niet voor niets gebaseerd op vertrouwen.
Ik heb zelf al anderhalf jaar met mijn vriend en we zijn nog steeds super dol op elkaar. Maar tegenwoordig kunnen we wel met een mailtje per dag en telefoontje doordeweeks wel door de week heenkomen zonder elkaar te zien (we zien elkaar alleen in het weekend en vakanties). Ja, soms wil ik ook wel eens een lief smsje. Maar jongens zijn veel pragmatischer ingesteld. Zolang hij nog maar lief doet in real life, is er niets mis.
Ik ben nu 1 jaar same met mijn vriend en een keer is precies wat jij zegt ook bij mij voorgekome, ik was erg ziek een hele tijd… we konne toen weinig same doen alleen maar tv kijke ofzo ik kon ook niet naar bove enzo alleen maar onder op de bank ik sliep zelfs onder en dan spreek ik over bijna 4 maande, en in die tijd is het ff heel slecht gegaan zijn gevoel werd daardoor minder (kwam dus niet van mijn kant) ik was heftig depressief door dat ik niks kon alleen maar op de bank ligge en ging vaak soms doen had elke dag huilbuie enzo. en toen ging het ook op msn slecht echt super slecht. stomme antwoorde en dan typte ik een heel verhaal tege hem als hij niet op msn was en dan kwam hij online en dan zei hij ik heb trane in me oge iloveyou enzo en daarna ging het toch weer slecht… dat duurde 3 weke ofzo. alleen als we same ware ging het goed…
Ik heb daarna late merke dat een pauze in de relatie voor mij niet werkte dan kon het meteen afgelope zijn en na goed prate besefte hij dat ook en sindsdien gaat het super dat was toen we het 3 maande hadde nu een jaar en we zijn nog eve gelukkig met elkaar als de dag dat we het krege.
dus praat eens goed met hem en t komt goed
en onthoud msn is niet the real world.
Dat is dus niet zo bij mij, ik en mn vriend hebben nu al bijna een half jaar met elkaar, maar we smsen elkaar bijna evenveel als voordat het aanging, wel iets minder, anders zouden we allebei blut zijn door telefoon rekeningen xD…
Dit stelt me wel een beetje gerust. Dankjewel!