Hij doet overdreven lief en verwacht dat ik dat ook doe

Heei iedereen. Ik ben een meisje van 15 en ik zit een beetje met een probleem, er zit een jongen bij mij op school en ik app al een tijdje met hem en ik vind hem wel leuk alleen het probleem is dat hij zooo overdreven lief doet bij alles en hij wil ook echt 24/7 met me appen. Het is natuurlijk niet zo erg dat hij altijd heel erg lief doet maar het komt een beetje nep over en het stomme is dat hij verwacht dat ik ook zo terug ga doen. Maar ik ben iemand die niet snel mensen vertrouwd en al helemaal niet snel heel veel complimentjes geef maar als ik er een geef dan betekent het dus wel veel. Dit zei ik dus tegen hem alleen hij wordt soms echt heel boos als ik niet super lief terug doe. Als ik bijvoorbeeld zeg ‘veel succes met leren’ en ik doe er niet van die kusjes poppetjes achteraan dan vind hij meteen dat ik chagarijnig doe terwijl ik het helemaal niet verkeerd bedoel. Het stomme is dat hijdus op school helemaal niet zo is, dan kan ik ook veel meer met hem lachen maar op app doet hij zo voerdreven.

Het andere probleem is dat hij dus wel een vaste relatie wil maar ik weet niet of ik dat wel wil. Ik vind het nu sw nog te vroeg want we hebben nog nooit echt afgesproken ofzo maar ik weet niet of ik sws wel een vaste relatie wil want ik ben niet zo goed in heel lang bij een persoon zijn. Maar nu voelt het net alsof ik hem gebruik ofzo omdat ik weet dat hij een vaste relatie wil maar ik weet het gewoon zelf nog niet zo goed. Wat moet ik nu doen? Xxx

Misschien wil hij dat je zo overdreven lief terug doet omdat hij zijn vrienden het dan kan laten lezen. En als jij er niet klaar voor bent moet je hem ook niet lief laten doen. Als je het allemaal wel leuk en aardig vind over dat hij zo ‘overdreven’ lief doet tegen je en op school veel lacht met je enzo maar je wil geen relatie vind ik dat je hem gebruikt. Sorry dat ik het zeg maar dan geef je iemand valse hoop.

Voor beide problemen zou ik zeggen: wees duidelijk hoe jij je voelt en loop er niet te lang meer rond.

Zeg tegen hem (dus niet via de app of de telefoon) dat je vind dat hij een beetje overdreven vindt reageren en dat jij dat gewoon niet zo bent en dat dit niet betekent dat je chagrijnig bent. Dan kan hij misschien wel boos of raar reageren, maar dan is het zijn probleem vind ik. Hij kan toch niet verwachten dat jij net zo lief (en in mijn ogen een beetje kinderachtig) moet reageren.

Voor het tweede geval of jij hem gebruikt: ik denk het niet, want je bent er zelf toch niet helemaal uit hoe jij voelt en of jij wel toe bent aan een relatie? Vertel hem hoe jij je voelt zoals je het hier ook aan ons uitlegt. Als hij boos reageert, dan is dat in mijn ogen een teken dat alles om hem gaat en dat hij geen moeite doet om zichzelf in jou te verplaatsen.

Als jij het duidelijk overbrengt, dan zou hij moeten begrijpen dat jij eerst gewoon een aantal “dates” wil hebben voordat je meteen aan een vaste relatie wil beginnen (wat ik compleet normaal vind) :slightly_smiling_face:

Blijf gewoon jezelf! Geef sowieso aan dat jij zo bent en dat jij je niet kan veranderen, want daar wordt je alleen maar ongelukkig van.
Tevens zou ik hem ook duidelijk maken dat je eerst wilt afspreken, tijd met z’n tweeën doorbrengen voordat je echt een relatie begint. Het is helemaal niet raar dat je dit wilt, dus hij zal dit echt wel snappen! :slightly_smiling_face: