Hij doet afstandelijker, tenminste zo voelt het

Hallo meiden,

Ik ben date sinds twee en halve maand met een hele leuke jongen die ik ken via social media. Hij is 18 en ik ben 16.
We hebben een paar dates gehad en we facetimen elke avond. Afspreken is een beetje lastig aangezien we 120 km uit elkaar wonen en hij professioneel voetballer is dus vaak traint.
Maar voor ons allebei maakte dit niets uit. We klikken enorm goed en heb nog nooit zo’n jongen ontmoet.
We hebben veel gemeen en denken gewoon precies hetzelfde. Ik heb nog nooit een relatie gehad, hij al wel twee. Hij vertelde me dat ik nooit onzeker hoefde te zijn bij hem en dat hij niets raar vond en dat ik hem alles kon vragen. We vertelden elkaar dat we elkaar super leuk vonden en dat we verliefd aan het worden waren. Dit voelde zo goed en ik was elke dag helemaal happy. Totdat afgelopen zondag we hadden afgesproken bij hem thuis. Het was zo fijn, we hebben hele dag op de bank gelegen en geknuffeld en netflix gekeken. Ik heb me nog nooit zo fijn gevoeld bij een jongen. Ik was zo gelukkig. En omdat ik erg respectvol met mijn lichaam omga, had ik nog nooit gezoend. ik wou dat pas doen bij de jongen bij wie ik me echt goed voelde. En ja, hij heeft mij dus voor het eerst gezoend. En ik was in de wolken. Maar 's avonds toen hij me afzette bij het station, deed hij wat afstandelijker. Hij gaf me een beetje een slappe knuffel en normaal als ik in de trein zat whatsappte hij me dat hij me miste en dat hij wou dat ik bij hem was. Maar nu was dit niet het geval. Dit kwetste mij. De volgende dagen is er gewoon iets veranderd. Ik heb het gevoel alsof hij anders doet, minder klef. Niet dat we heel klef deden maar gewoon lieve woordjes en gewoon grapjes maken. En normaal was hij altijd online om met mij te praten…nu gaat hij de hele tijd offline en zelfs tijdens het appen met mij gaat hij offline. Zijn berichtjes zijn ook minder lief. Ik heb hem gevraagd of er iets is aangezien hij zo afstandelijk deed op het station, hij vertelde me dat er niets is en dat dat niet zijn bedoeling was en dat ik me niet zo druk moest maken. Maar het voelt gewoon zo anders. Ik snap er niks van. Normaal facetimen we elke avond en sinds zondag hebben we nog maar 1x gefacetimed. Ik voel me er kapot van, ik ben volgensmij echt verliefd op deze jongen…ik hoop dat ik me het verbeeld dat hij afstandelijker doet want nu vat ik alles zwaarder op. Maar hoe kan het dat hij me eerst uren in zijn armen hield en me zoende, nu opeens zo doet. Zal ik vanavond via facetime nog een x vragen wat er aan de hand is? Want ik heb liever dat hij gewoon gelijk zegt wat er aan de hand is en ik weet waar ik aan toe ben. Please hebben jullie tips, Ik huil gewoon elke dag want ik voel me zo gekwetst.

Xo

inderdaad wat beertje zegt, en misschien is het superduperverliefde bij hem er nu gewoon een beetje vanaf, daar hoeft niks mis mee te zijn. of hij wil na dagen samen met jou gewoon tijd voor zichzelf. en als je iets dwars zit moet je dat gewoon vragen. en misschien denkt hij juist dat jij wat rustiger aan wil doen.

Ik zou het niet nog een keer vragen. Je hebt het al gevraagd en hij zei dat er niks was. Je kunt wel vragen of hij het druk heeft en hoe het met hem is enzo, maar niet ‘‘wat er is’’.

Jaa precies! Vraag hem hoe het met hem is. Waarschijnlijk heeft hij het druk en is het totaal niet z’n bedoeling! Dus maak je geen zorgen :grin:
Het kan ook liggen aan het feit dat je eerst helemaal hotteldebottel bent en dat dat gevoel daarna een beetje afneemt. Ik skypde ook eerst de hele dag door, elke dag opnieuw. Na 2,5 jaar nu misschien 1x in de maand ofzo haha. Dat is heel normaal =)

Dit is denk ik, je eigen onzekerheid… Je bent verliefd, dit beangstigt je, en nu haal je dingen in je hoofd omdat je er gewoon onzeker van wordt. Begrijpelijk! Maar het komt echt goed, je hoeft niet elke avond te facetimen enzo, jongens willen ook tijd voor zichfzelf.

Het kan ook zijn dat HIJ onzeker is en schrikt van zn eigen gevoelens voor jou, dat hij zich om die reden wat afstandelijker gaat gedragen omdat hij simpelweg niet goed weet wat hij er mee aan moet.

Jullie zijn overigens ook nog jong, dan is zo’n afstand aardig wat om te overbruggen.