hij deed het stiekem ö

Hoi.
Ik heb hier al eens een topic over gemaakt, maar die heb ik laten verwijderen omdat het misschien verkeerd overkwam zegmaar.

Nou, ik ben er 3 weken geleden achter gekomen dat mijn vrendje stiekem rookte.
hij was toen al meer dan een half jaar gestopt met roken (we hebben al andrhalfjaar + 2 maanden), dat deed hij voor zichzelf, maar ook voor mij, omdat ik er niet tegen kan (en dat is geen aanstellerij).
toen ik er achter kwam was ik echt even in shock, k snapte niet waarom hij erover loog, dat vind ik het ergste eraan. waarom kan hij het me niet gewoon vertellen?
nouja, ik probeerde hem te vergeven maar toch blijft het in mijn hoofd.
nu is het ondertussen 3 weken later en zit ik er gewoon nogsteeds mee. ik voel me echt een aansteller >.< maar ik kan er gewoon niks aan doen mja, ik vertrouw hem nu niet meer, ik zou het liefste iedere dag zijn jas en schooltas enzo controleren :l dat doe ik natuurlijk niet, maar toch. ik krijg ook steeds meer het gevoel dat hij meerdere dingen achterhoud en dat hij nogsteeds rookt.
pas stonk hij namelijk weer naar rook, en ik was afgelopen zondag bij hem, en ik moest even wat spullen halen, en toen ik terug kwam (er was verder niemand thuis) lag die pak shag ineens op een andere plek dan dat ie lag toen ik wegging (en nee daar heb ik niet speciaal op gelet, maar het viel écht op) en hij rook helemaal naar tandpasta :’) ging die zeggen nee ik heb me tanden niet gepoetst en geen kauwgum (nja heel raar hoor dat ie zoiets zou ontkennen, dat maakt het extra verdacht, wat boeit mij het nou dat ie z’n tanden midden op de dag poetst? das toch niet heel raar ofzo. het was gewoon een heel simpel vraagje) met praten komen we iet verder, we hebben er al 2x over gepraat zonder enige uitkomst. en als ik erover begin word ie boos.

sorry voor het lange verhaal, maar, help >.<
ik wil het vertrouwen in hem gewoon terug.
soms heb ik trouwens ook echthet gevoel dat ik hem liever dump, maar als ik dan bij hem ben ben ik weer helemaal verlied blabla.

en ik weet het, ik stel me misschien aan ofzo, maar ik kan er niks aan doen, ik ben echt het vertrouwen in hem kwijt

Misschien kan je m een brief schrijven met daarin dat je het kut vind dat ie erover liegt enzo?

Oja, voordat ik het wist van dat roken, moest ik eens iets uit z’ntas pakken (moest niet van hem, maar ik dacht er ineens aan dat er nog iets van mij in zn tas zat) en toen zat er een aansteker in, en mijn oplader zat in zijn jaszak en daar zaten dus vloeitjes in, en ton ontkende die het gewoon keihard.
in het begin toen ik zei dat ik n pak shag in zn jaszak had gevonden ontkende die het ook, maar toen k wel 10x had gezegd dat ik het niet geloofde gaf die eindelijk toe.
ook omdat ie het zoveel heeft ontkent vertrouw ik hem nu minder.

en sorry als er spelouten instaan (oa letters missen) maar het toetenbord is dood.

Maar hij mag van jou dus niet roken? zelfs niet als hij na de tijd zijn tandenpoetst en het niet doet waar jij bij bent? als dat zo is dan is hij misschien niet de goede vriend voor jou. ik bedoel als hij graag wil roken dan snap ik dat hij niet stopt voor jou. en als je het niet erg vind dan moet je hem convronteren met hij feit dat hij tegen je liegt en dingen voor je achterhoudt.

misschien moet je hem toch iets meer gaan vertrouwen? en anders, misschien is ie wel echt zo verslaafd dat ie niet kan stoppen maar jou ook niet kwijt wil, en dat ie het daarom maar stiekem doet. maar dat is eigenlijk geen reden om te liegen xd

ik heb niet gezegd dat hij niet mag roken van mij?
hij kwam helemaal zelf met het idee om te stoppen,
maar nadat ie stiekem heeft gerookt heb i er eigenlijk wel een probleem mee gekregen, is dat eigenlijk raar?

Nee idd haha
ik zou hem echt niet dumpen als die niet ging stoppen hoor :'D
als die echt zo verslaafd is hoeft ie niet te stoppen, als ie maar wel oplet dat ie niet teveel rookt/niet rookt whatever als die bij mij is.
k zou hem daarvoor echt niet dumpen.

Weet hij dit wel?
Want het lijkt me nogal onzinnig om er over te liegen tegen jou, als jij er opzich geen punt van maakt. En hij rookt nu hij het stiekem doet ook niet bij jou, dus als hij het niet stiekem meer doet is dat ook geen punt; want dat doet ie dat lekker nog steeds niet.
Zeg het 'm is, gewoon zo van: Het maakt mij echt niet uit of je rookt of niet, ik dump je er heus niet voor! Zolang je maar niet tegen me liegt of iets voor me achter houdt, over dit niet en over iets anders ook niet.

Of heb je dat al geprobeerd?

Waarom kan je niet tegen roken? Word je dr misselijk ofzo van?
Ik begrijp wel dat je er van baalt, maar als hij gewoon niet rookt waar je bij bent en dat hij zn tanden poetst als je naar hem gaat en hij net heeft gerookt, dan is het toch opzich niet zo’n probleem? Toch xd

Ik zou eens goed gaan nadenken of je nog wel met hem verder wil. Niet omdat hij rookt, maar omdat hij tegen je loog. Ik zou eens goed met hem gaan praten, over wat je voelt etcetera.

nee precies, het is dan totaal geen probleem
het gaat me er ook echt om dat ie loog.

Maar hoe wil je iemand vertrouwen als ie keer op keer tegen je liegt, of dingen ontkend.
Ik vind het namelijk heel kut voor je en begrijp je ook wel.
Maar zeg gewoon duidelijk tegen je vriend dat hij van jou mag roken, maar gewoon niet teveel, niet waar jij bij bent en hijmag er niet naar stinken (:
En vertel hem dat je liever ook hebt dat ie rookt dan dat ie liegt.

Ja zo zou ik het misschien wel kunnen brengen.
maar nu heb ik zegmaar gewoon liever dat ie helemaal niet meer rookt,
ik weet eigenlijk niet niet precies waarom maar, ja ik kan het eigenlijk niet uitleggen ö

Ik weet echt precies wat je meemaakt.
Mijn nu ex rookte & blowde, hij belofde steeds ik stop ik stop maar hij stopte maar niet! Toen zei ik dat ik het anders zou uitmaken en toen is hij dus gestopt ( we hadden toen net 2 weken ofzo =P ) Maar hij heeft dus blijkbaar wel gewoon geblowt, en ook vast wel gerookt. Toen 6 weken na de zomervakantie vertelde die dat hij al rookte sinds de zomervakantie ik was vet pissig. Heb het geaccepteert hij zou niet roken waar ik bij was. Helaas deed hij het constand -.-
Ik wist ook niet waarom ik zo tegen roken was, maar ik wilde het gewoon niet. Maar naja ik zou nog gewoon 1x een goed gesprek met hem aangaan vragen waarom hij erover liegt en dan gewoon afspraken maken :slightly_smiling_face: En vertel ook waarom je het niet wilt enz :slightly_smiling_face:
Success

tis inderdaad kut als je vriendje tegen je liegt.
Praat er gewoon goed met hem over, en vraag hem gewoon om eerlijk voortaan te zijn.
nog succes ermee! xxx

Misschien wilt hij het niet toegeven omdat hij juist bang is dat je dan boos op hem wordt/teleurgesteld in hem bent. Het zijn toch echt zijn keuzes en ik vind dat je het moet accepteren als hij wilt roken.

Ja, praat vooral even met hem.
Dan wordt hij bewust van zijn ‘acties’.
Veel suc6 ;p

bekijk het zo je vriendje rookte niet waar jij bij was om dat jij er niet tegen kan, zit toch iets liefdevolls in niet ?

misschien moet je even teruglezen ^^
als hij gewoon had gezegd dat ie niet kon stoppen ipv stiekem te gaan roken was ik láaaaaaang niet zo boos geworden.

nee, hij loog en deed het achter mijn rug om.
niet echt liefdevol dus.