Hij blijft zielig doen.

Het gaat over een vriend.
We praten veel, vooral op msn omdat hij ver woont en ik hem weinig zie. De eerste 3 maanden dat ik hem kende , praatten we heel veel en zijn we echt beste vrienden geworden. En plots vertelde hij me dat hij verliefd op me is…
Ik voelde niets voor hem, ik kon wel iets voor 'm voelen, dat heb ik gezegd, maar hij woont gewoon te ver weg. Ik stelde voor om het uit te stellen tot ik op kamers ging en dus dichter bij hem woonde, en dan te daten.

Die keer dat ik 'm zo afwees werd hij heel depressief, hij klaagde de hele tijd over zelfmoord, viel me lastig met depressieve smsjes waarin hij zielig deed. Natuurlijk voelde ik me oh zo schuldig!

Dan is hij er overheen geraakt, dat dacht ik toch. Tot vorige week. Hij zei weer dat hij van me hield, en ik zei weer dat het echt niet ging en dat we het moesten uitstellen, en dat meen ik.
Weer begint hij zielig te doen en ik kan er niet mèèr tegen.
Ik durf 'm ook niet te negeren of hardhandig af te wijzen omdat ik nu bang ben dat hij zelfmoord pleegt! Hij lijkt me echt mentaal labiel.

Hij is een supergoede vriend als hij normaal doet maar dit gaat niet meer…Ik heb 'm al dikwijls verteld dat hij moet stoppen met zich zo te gedragen!

wat moet ik nu doen?!

misschien tijdelijk het contact verbreken? of wijs hem toch hardhandig af, ik weet het niet…wat lastig zeg…

Ik snap je wel, maar denk je echt dat hij zelfmoord gaat plegen?
Ik denk dat ik had gezegd; nou doe maar dan, als je maar weet dat ik niet van je hou maarja…
Ik denk dat hij je gewoon voor de gek houdt.
Als hij echt zelfmoord zou plegen is hij niet helemaal ‘normaal’ en heeft hij waarschijnlijk iets.
Zeg het anders tegen zijn ouders, en zeg daarna tegen je ex dat je hem echt niet meer hoeft.

Gewoon vertellen hoe je erover denkt.
Mijn vriend woont zelf 200 km verder dan ik.
Maar je moet gewoon eerlijk blijven als je gewoon vrienden wil blijven voor nu.
En gewoon zeggen van wil je alsjeblieft niet zo tegen me doen, want ik zou me kunnen voorstellen dat t stoort.
xx

Jakkes dat soort types.
Door die negatieve uitlatingen wind hij je om zn vinger zodat jij hem niet in de steek laat.
Gatver.

soms denk ik ook dat hij het niet meent dat hij zm pleegt.
maar nouja, ik heb een zm gehad in de familie en ben nu heel paranoia erover en ja… beetje vals van hem om dat tegen mij te gebruiken.

ik heb er al aan gedacht om z’n ouders in te lichten dat hij beetje depri is…
is trouwens m’n ex niet.

mr ik wordt er echt gek van, nu smst hij : wil straks met je praten, maak je geen zorgen over me aub ik voel me gwn slecht

en het irriteeeert me zo

up , heb echt meer advies nodig…

Zeg gewoon tegen hem dat hij de situatie moet accepteren en dat je gewoon niks voor hem voelt. Zelfmoord is meestal toch bluf, ik heb zelf een boel van dat soort mensen op m’n nek gehad en ik ben blij dat ik toen ‘nee’ heb durven zeggen.

ja… ik moet echt gwn van m’n angst afraken dat hij het echt gaat doen.

Wat een dramatisch type.
Je moet gewoon tegen hem zeggen wat je wilt, en als hij het er niet mee eens is… jammer dan :slightly_smiling_face:

Hard zijn.

damn wat klote! Inderdaad meteen ouders inlichten… is echt het beste wat je kan doen! Het is duidelijk dat je last van hem hebt en dat je hem al meerdere keren hebt ingelicht over hoe jij het ziet, als hij hier depri van wordt kan jij daar niks aan doen. Als je zijn ouders inlicht over die ‘zelfmoordaanslag’ die hij wil plegen, schrikt hij er misschien van… Want zo te lezen meent ie het niet echt. Ik denk altijd; mensen die zelfmoord plegen doen het toch wel, die gaan niet eerst luidkeels omroepen; ik ga zm plegen!
Wat klote voor je zeg… Misschien kun je ook zijn vrienden of kennissen die dichter bij hem in de buurt wonen inlichten zodat ze op hem letten.

Inderdaad. Gewoon doorzetten! Dit soort stalky types zijn echt vreselijk & je bent duidelijk niet verliefd op hem. Gewoon stoppen met zijn smsjes antwoorden en hem blokken/verwijderen op msn.
Wat hij daar verder mee doet, is eigenlijk niet jouw probleem, maar het zijne.

ben er nu mee aan het praten
weer een hoop zielig gezeur ( hij is echt emotioneler dan een vrouw met pms) maar ik heb met 'm afgesproken om een tijdje elkaar niet te spreken tot hij over mij heen is.

Goed zo.

Oke, probleem opgelost :slightly_smiling_face:

nice.