hij blijft maar sturen

Hey meiden

Een tijdje geleden (oktober) had ik ergens iets geplaatst dat een jongen verliefd op me was, de zoon van mijn lerares. Ik wist toen nog niet of ik iets voor hem voelde. na ongeveer een week veel met hem te praten en een paar keer af te spreken, had ik door dat het nooit iets tussen ons zou worden. Hij is namelijk helemaal mijn type niet, hij is zeer controlerend en reageert op alles met gaat het wel? en jij bent slim jij kan dit en … Ik heb hem dit ook meteen verteld, dat het niets zou worden tussen ons. Hij zei dat hij het wel verwacht had en ook begreep en dat we nog even goede vrienden zouden blijven.
Vanaf toen is hij elke dag beginnen sturen hoe was je dag? Hallo hoe gaat het? … Echt iedere dag dezelfde vragen en ik word er zot van, dat is nu al 4 maanden aan een stuk en ik weet echt niet meer wat ik er mee moet doen. Ik heb hem al 3 keer gezegd dat het nooit iets tussen ons zal worden, maar toch blijft hij sturen?

Wat denken jullie?
Bedankt

Als je er moe van wordt, hoef je er niet op te reageren.
Als je maar blijft antwoorden, krijgt hij niet het idee dat hij iets fout doet. Het is niet echt fijn voor allebei als jij je ergert aan zijn berichten.

Ja dat heb ik al geprobeerd, maar als ik niet meteen antwoord stuurt hij 2 uur later iets anders of begint hij mijn vriendinnen lastig te vallen.

Heb je hem hierop aangesproken?

Lekker blokkeren dan.

ts: laat het hem duidelijk en zeker weten dat ie echt heel fout bezig is en dat zoiets niet langer doorgaat.
Wees consequent en praat met je vriendinnen hoe ze het aanpakken.
(negeren? blokkeren? reageren en vertellen dat ie fout bezig is)

Kan ej hem niet blokkeren of iets dergelijks?
bewaar de berichten en als de rest niet heeft geholpen, laat iemand er iets van weten.ga het misschien vertellen aan je lerares dat haar zoon nogal foute gedrag vertoont.

Ik heb hem nog niet expliciet gezegd dat hij moet stoppen, omdat ik niet weet hoe.
Negeren en kort antwoorden heb ik al geprobeerd.
Mijn probleem is ook een beetje dat hij in mijn vriendengroep zit en ik het dus niet voor al de rest wil verpesten dat het ineens dikke ruzie is of hij niet meer tegen me spreekt in het echte leven. Ik wil gewoon goede vrienden met hem zijn, maar niet elk moment van de dag met hem sturen. Dat doe ik met niemand. Deze jongen is ook zeer gevoelig en breekbaar dus het zal hem heel hard kwetsen als ik hem vertel dat ik het vervelend vind. Hij heeft immers al een beetje in een depressie gezeten en neemt het zichzelf kwalijk als hij iets doet dat anderen niet leuk vinden.
Ik moet het hem dus op een vriendelijke manier weten te zeggen. Enkele vriendinnen vinden dat ik overdrijf en anderen vinden dat ik het hem duidelijk moet zeggen. Maar wanneer dan en vooral hoe?

Hem aan het lijntje houden is net zo erg. Wees gewoon eerlijk, desnoods praat je er face to face met hem over. Hij zal wel wat zwaardere momenten in het leven krijgen dan dit, hij kan het heus wel aan hoor.