Hij bedriegt m'n beste vriendin

Hoihoi,

Ik heb eventjes wat raad nodig. Mijn beste vriendin is er 3maandjes tussenuit, binnen 1 maandje komt ze weer terug. Nu heb ik echter gehoord dat haar vriendje haar verschillende keren heeft bedrogen. Hij heeft ook vaak geprobeerd mij te zoenen, maar dat ging dus niet door. Na hem te confronteren met alles wat ik wist, gaf hij het ook allemaal toe. Hij bedriegt haar blijkbaar al maanden (ze zijn nu een jaar samen), zowel wat betreft kussen als seks en ik weet hier nu dus van

Ik weet niet of ik het haar nu moet vertellen of als ze terug is. Iedere dag denk ik er verschillende keren aan en voel ik me ongelofelijk lullig omdat zij van niets weet… Ook omdat hij bij mij geprobeerd heeft en ik niet wil dat hij m’n vriendin één of ander verhaaltje, dat niet klopt, gaat vertellen. Wat denken jullie? Nu eerlijk zijn of wachten tot ze terug is (binnen vijf weken dus)?

-

Sowieso niet nog een maand wachten. Dat is echt hartstikke lang om zoiets te verzwijgen.

Ik zeg; pas vertellen als ze terug is. Je moet je voorstellen dat het een hel is om te weten dat je vriend je bedriegd terwijl jij ver weg zit en eigenlijk niks kan doen, ik bedoel ze kan niet naar hem toe om te praten, ze kan helemaal niks. Misschien is ze inderdaad boos dat je het pas verteld als ze terug is, maar het is echt beter voor haar. En; je bent dan gelijk bij haar om haar te troosten. Nu kan dat niet.

Ik zou het haar wel vertellen. Een maand langer dan nodig is in de waan gelaten worden dat je al een jaar een leuke lieve vriend hebt terwijl hij eigenlijk maar wat in de rondte neukt lijkt me verschrikkelijk. Ik zou ook flink boos zijn als m’n vrienden me niks zouden vertellen terwijl ze het wel weten.

Ik zit in een soortgelijke situatie, maar bij mij is hij mijn beste vriend en gaat het dus niet om het meisje (die ik op zich wel mag, maar thats it.) Ik heb hem beloofd niks te zeggen en aangezien ik zijn vriendschap voorop stel doe ik dat ook niet.

Echter, jouw situatie is anders… ik zou toch voor je beste vriendin kiezen. Het haar vertellen. Je wilt toch niet riskeren dat je voor die dude haar kwijtraakt?