Hij antwoordt nooit

Ik heb een probleem met een vriend van mij, het zit zo:

Hij is ontzettend aardig maar zijn vervelende eigenschap is dat hij nooit antwoordt op smsjes/whatsappjes, veel te laat terugbelt als hij heeft belooft te bellen en niet zelf voorstelt iets te gaan doen. Meerdere vrienden van hem hebben daar last van en ik ook. Zo heeft hij gisteravond gezegd dat hij de volgende dag (vandaag) zou terugbellen, maar het is al 21:09 en hij heeft nog niets laten horen. Ik ben het zat dat ik telkens het initiatief moet nemen; moet ik hem hiermee confronteren of kom ik dan te stalkerig over?

Gewoon mee confronteren. Als hij zelf die dingen belooft, is er niks stalkerig aan.

up

Hem er mee confronteren inderdaad… misschien met meerdere vrienden samen? Gamed hij of iets dergelijks? Een jongen die ik ken deed dit ook en die bleek uit eindelijk gameverslaafd.

Of hij is ergens aan verslaafd, vergeet echt alles of hij heeft het druk met iets

Hij gamed wel en hij heeft veel kenissen, als dit nog langer doorgaat ga ik daar wel naar vragen bij zijn beste vriend

Misschien is hij ook wel gewoon heel druk met school of heeft hij niet echt besef van sociale normen als iets van je laten horen en dergelijke. Sommige mensen zijn nu eenmaal sociaal onhandig of zo… Maar goed, betekent niet dat die mensen niet kunnen leren of dat je ze niet mag aanspreken op hun gedrag.