Highschool Amerika

heeey,
het is al jaren mijn droom om na de middelbare school een jaar highschool in Amerika te gaan doen. Ik deed in de 1e en 2e klas havo, maar toen ben ik gezakt en ik zit nu in TL-4. Alleen het probleem is nu dat als ik klaar ben met het vmbo ik 15 ben… En mijn ouders vinden me te jong om dan al naar amerika te gaan ( en dat vind ik zelf eigenlijk ook ), en ik zal ook nooit in een halfjaar 7000 euro bij elkaar kunnen krijgen. Dus ik wil nu over anderhalf jaar gaan. Want dan ben ik 16 ( bijna 17) als ik vertrek, en ik heb nog tijd om te gaan werken voor dat geld. Alleen wat moet ik volgend jaar dan gaan doen? Ik wil eigenlijk niet terug naar de havo, dus ik moet naar het mbo. Maar de meeste mbo-opleidingen zijn 3/4 jaar. En ik wil dus maar 1jaar… kan ik dan gewoon 1jaar mbo doen, dan naar amerika, en dan die andere 3 jaar doen? of hebben jullie nog andere opties van wat ik volgend jaar kan doen?

• ik wil echt heel graag. Een vriend van mijn broer heeft dat ook gedaan, en hij heeft me er al alles over vertelt, en nu weet ik echt zéker dat ik het wil-

Alvast bedankt! =D

Kun je voor 7000 euro wel naar Amerika? Ik dacht dat dat echt veel duurder was…

Dat lijkt me ook gaaf alleen duur :3. En ik heb geen idee…
upje (:

ja het kan voor 7000 euro. dat is dan wel exclusief zakgeld. Alleen bij sommige organisatie’s is het vanaf 10.000… maar dan kun je bijvoorbeeld kiezen waar je geplaatst wilt worden.

Ik ben voor 8500 euro naar Canada geweest.
Maar ik weet niet, ik was 16 and my parents paid for me (:

^^Wow, dat moet echt super geweest zijn. Tell us, how was it?

http://www.into-highschoo…/web_into_HS_NL_11-12.pdf
Op deze brochure staat dat een jaar High School in Amerika ¤ 6700,- euro is, maar ik weet niet hoe dat allemaal in elkaar zit.

haah ja geweldig! :grinning:
had wel last van heimwee, maar al de nieuwe ervaringen!

O ddat lijkt mij oook zo leuk!! (maar ik zit pas in de 2de)
Ik zou dan naar de Havo gaan dat is dan 2 jaartjes en dan kan je waarschijnlijk ook beter engels. Maar ik weet niet of je goed in engels bent??

op girlscene is hier wel eens een artikeltje over geplaatst…

deel 1
http://www.girlscene.nl/l…_op_highschool_in_amerika

deel 2
http://www.girlscene.nl/l…_het_met_britt_in_amerika

mijn engels is wel redelijk goed ja. Ik ben gewoon heel erg slecht in wiskunde en economie. En ik heb ze nu allebei in mn vakkenpakket dus die zou ik dan ook op de havo moeten kiezen… en dat wil ik niet (:

dat heb ik al gelezen. Maar daar staat niets over het mbo.

Ik ben at the moment een jaar High School aan het doen in Amerika.
Ik kan het echt iedereen aanraden, het is de beste keuze die ik ooit gemaakt heb!
Ik ben met EF gegaan; www.ef.nl
Het is best duur maar het is het zeker waard, je groeit er zo veel van!
Ik denk dat het niet uitmaakt op welke school je zit (middelbaar of mbo), als je maar redelijk engels kunt en onder de 18 bent. Het ligt denk ik aan de organisatie waarmee je gaat dus goed onderzoek doen! Succes (:

ik zou toch als ik jou was havo doen… Maar dat ben ik. Maar even tussendoor; dan kun je dus niet daaraan meedoen als je vwo doet, want dan ben je immers 18…

@ madememossel: nee, dan zou als je een heel jaar wilt tussen 4vwo en 5vwo moeten gaan.

ik ga misschien een halfjaar in de vierde, ben naar zo’n informatiemiddag daarvan geweest, maar ik moet m’n moeder nog overhalen en met de schooldecaan praten of het kan etc. het lijkt me wel écht geweldig om daarheen te gaan… ook vooral om een jaar te gaan, maar ik denk niet dat m’n ouders dat toestaan.

@ ts: ik zou toch met mbo beginnen.

trouwens, je kunt ook een fulltime baantje zoeken om je geld bij elkaar te krijgen, en voor de rest gewoon heel veel hobbies doen? :grinning:

Als ik mijn VWO-examens heb gehaald ben ik 17 hoor :stuck_out_tongue:

ik vind dat echt zo koel !
met cheerleaders en zo . echt wauw !

haat.
ik wil het ook maar zit op het vwo
en je mag blijkbaar niet als je ouder bent dan 18…