Highschool Amerika & ouders.

Ik ga de 30e zeker naar de informatiebijeenkomst! :grinning:
xxx

mooi!
& als ik vragen mag, hoeveel geld heb je zelf al bij elkaar gespaard?

ik heb zelf al rond de 800 euro, Maar ik hoef het niet meteen te betalen ofzo hoor, mag ook over een paar jaartjes nog! :wink:

Heeft er misschien iemand ervaring?
xxx

Ik heb ervaring. Ik heb ook wat van mijn ervaring al hier in het topic gepost.

Ik ging vandaag dus naar een informatiebijeenkomst, en ik ga! Nu alleen nog het hele proces. Bedankt allemaal!
xxx

Super! Moet je maar iets laten weten als je een gastgezin hebt!

Ja, zal ik zeker doen!
xx

Ga de hele zomer vakkenvullen :grinning_face_with_smiling_eyes:

hahahahaha, nee ik vul geen vakken, werk bij de v&d!
xx

[i]heb je je trouwens al aangemeld?

ik heb al een gastgezin :grinning:[/i]

Ik wil dat als ik klaar ben met school ook gaan doen! Ik heb het ook al gevraagd aan mn ouders, en die waren er positief over! ( wat ik eigenlijk niet had verwacht! )

hahaahh, nee ik moet eerst even een deel door de decaan van school in laten vullen, maar die was er vandaag niet. Dus dat doe ik morgen. En dan krijg ik denk ik dat hele pakket!
xxx

[i]vet leuk!
alleen niet denken dat highschool is wat je ziet in films he
dat is soms de reden waarom mensen daarheen willen gaan

succes![/i]

:laughing: dat is wel heel erg weinig (ja ik weet dat je het nadehand ook nog mag ’ afbetalen’, maar je wilt je ouders over 3 jaar toch niet meer terugbetalen?)

[b]Ik ben nu 13 , mijn vader gaat naar Los Angeles verhuizen en dan ga ik daar sowieso studeren maar ik gaa ook myn 5e en 6e jaar van vwo daar doen .

heb er echt zin in !

is iemand van jullie naar highschool gegaan of naar usa verhuist,
stuur dan even een berichtjee [aa][/b]
kusje

Ik mag het nog terug betalen als ik kinderen heb, dus dan heb ik nog een heletijd om te sparen, en ik hoef ook niet al het geld zelf te betalen hoor.
xxx

om eerst ook maar met mn eigen verhaaltje aan te komen dan… dit was ook mijn droom eigenlijk, totdat mn moeder langzaam probeerde duidelijk te maken dat dit gewoon té veel geld is. aangezien ik op mn 15e -bijna 16 dan- wilde gaan, vond ze t ook vroeg en kon het ook nog even wachten. ikwas t hier nieeet mee eens, en vind t nogsteeds heel erg jammer, maar nu heb ik afgesproken dat ik deze zomervakantie 4 weken (!) in mn eentje naar een talencursus ga, in newyork -terwijl een highschool year gewoon in the middle of nowhere is, zegmaar… in amerika, maar verder heb je niet echt n keus. logisch want alsof er middenin newyork een gastgezin zou zijn?-
anyway: natuurlijk is het heel erg jammer, maar er zijn ook goedkopere andere oplossingen. ik vind nu namelijk 4weken ook al erg lang, laat staan een jaar…

hoe moet je je moeder overhalen?
om toch dat jaar te doen zul je sowieso érg veel moeten sparen, en ik ben bang dat dat niet binnen een paar jaar lukt, aangezien je nog erg jong bent -iig, dat denk ik, haha-. beginnen met werken is het eerste wat je moet doen, zodat ze ziet wat je ervoor over hebt. ik heb kranten gelopen, daarna kaartjes voor t goede doel verkocht, en nu wil ik bij de v&d werken ookal zeggen ze dat t nieeet leuk is daar; ik moet er iets voor over hebben he… minder shoppen; dat heb ik ook gedaan… ik was en ben een shopaholic, haha, maar sinds een jaartje ongeveer laat ik mn zakgeld én kleedgeld (in totaal maar 50euro, maar toch) naar mn spaarrekening sturen, zodat ik niet eens meer kán shoppen. met geld wat ik verder verdien, shop ik, maar vaak stuur ik ook dát gelijk naar mn spaarrekening. die talencursus kost ongeveer 3,000 euro maar om daar ook nog leuke activiteiten te doen en te shoppen wil ik ongeveer 5,000 hebben. ik hoop tot de 3,000 te komen en als me dat lukt, weet ik wel zeker dat mn moeder, vader en zelfs mn broertje willen helpen. en ik geloof niet dat jouw moeder 't niet zou willen doen, alleen is 10,000 euro natuurlijk een heel ander bedrag… daarom; probeer ook een beetje verder te kijken dan alleen die droom. een jaar is erg lang & 10,000 euro extréém veel geld…

heel veel succes meid! xxx

In amerika is het hoogste niveau toch havo ? Tenminste dat heb ik gehoord van een vriendin van mij , zij woont nu ook in LA.

ik zou het ook wel willen, maar ik mag niet tijdens m’n school.
ik ga dus waarschijnlijk studeren. :relieved:

maar ik zat te kijken bij interlanguage.nl en daar kan je voor 6.500 ofzo, en dan heb jewaarschijnlijk ook al de keuze welk gebied je heen wilt.