Highschool Amerika & ouders.

Ik wil dus al heel lang naar Amerika aom een jaartje Highschool te doen, ik heb blogs gelezen, en informatie gezocht op sites die een jaartje Highschool aanbieden. Ik heb mijn ouders hier 5 maanden geleden van op de hoogte gesteld dat ik dat wou, en heb toen gelijk gezegt dat het heel duur is rond de 10.000 euro. En mijn moeder ging gisteren dus ook even op een paar sites kijken, en ze zei toen ineens van ja, het is wel heel duur, en ik denk dat je die droom moet laten varen!! Ik zo, NEEEEE! hallo, weet je hoeveel geld je hier bespaard om dat ik er niet ben, en wat een evaring dat is.

Maar nu wil ik dus aan jullie vragen hoe ik mijn ouders toch een beetje kan overhalen.
xxx

Leef jij je eens in, in je ouders.
Ik zou zeggen: ga werken en verdien die centen bij elkaar om daar te gaan studeren. Deel de prijs met je ouders en laat hen hier niet voor opdraaien.

Het is jammer van je ambitie maar er zijn grenzen.
10.000 euri, amehoela! En dat jij weg bent wil niet zeggen dat jij geen kosten oplevert.

Ik geef je ouders groot gelijk!

Ik ken een aantal mensen die dit ook hebben gedaan en die hebben het allemaal grotendeels uit eigen zak moeten betalen (wat ik ook niet meer dan redelijk vind) dus ik zou zeggen: GA SPAREN!

Inderdaad. Net of jou ouders 10000euro in een jaar vor jou betalen? Dacht het niet he. En dan moeten ze nog paar keer op en neer vliegen naar Amerika (denk dat ze jou best willen zien…)

uhm je kunt je ouders nei overhalen…
ik had hetzelfde en najah ik heb mijn ouders nooit zo ver
gekregen om mij te laten gaan… dus die droom heb ik
inderdaad moeten laten varen…
ik hoop natuurlijk dat het bij jou anders loopt maar het zal moeilijk
zijn je ouders over te halen.
TIP: zelf sparen, kosten uitrekenen die zij besparen als jij er niet bent.
dit tegenover de kosten zetten (reiskosten, visa, zakgeld wat ongeveer 200 per maand zal zijn (van zon site ghaald) )

najah zie maar ls een upp… ofzo

heb je enig idee hoe lang je ouders moeten werken voor 10.000?
De kosten voor jouw zorgverzekering etc lopen ook door terwijl je in
Amerika zit, dus dat maakt het nog duurder.
Ga werken als je het zo graag wil, dan merk je hoe lang het gaat duren
om 10.000 euro te verdienen. Als je zo iets duurs wil moet je er ook
heel wat voor over hebben vind ik

je moet er wel aan denken dat die pleegouders in amerika niks (behalve eten en onderdak) voor jou betalen , je ouders moeten dus ook nog elke maand zakgeld overschrijven , aangezien het verboden is om een baantje te zoeken daar.
Een vriendin van mij zit namelijk nu ook in amerika.
en volgens mij hebben die er geen 10000 euro aan betaald , dus mss moet je is rondkijken bij andere organisaties die ook zulke highschool trips organiseren.
ik weet igg dat je een visum moet betalen , de reis en allerlei administratie kosten.

& @ outofmyLEAGUE: ouders mogen sowieso niet langskomen , dit om te voorkomen dat degene die aan die highschool trip meedoet niet plots heimwee krijgt en mee terug wil. :wink:

dus ik zou zeggen , kijk nog eens goed rond, bestel folders , ga langs op van die dagen dat ze voorlichtingen geven enz.

succes!

Ik heb de helevakantie gewerkt, en werk alke koop avond en zaterdagen en zondagen!.
Ik heb ze ook aangebeoden om ze het over een paar jaar terug te betalen!
xx

http://www.travelactive.n…renigde-staten/kosten/149

kijk hier eens op , dit is al een stuk minder als 10.000 euro xd
want ik neem aan dat jij op EF keek? daar is het idd duurder.

9 januari 2010 is de opendag . haha(A)

edit; oh wacht dat is al geweest -__-

Nee, ik keek op allebei, maat je betaal ong. 6.750 euro voor het programma, maar dan moet je nog een visum, schoolgeld, en zakgeld enz erbij rekenen

ik ga misschien naar die van 3 februari!
xx

maar eronder staat dat die prijs inclusief :
Zakgeld
Schoolboeken
Inentingskosten
J1 Visumkosten
SEVIS visumkosten
Verplichte Verzekering
Luchthavenbelasting
is.
of ben ik nou zo scheel?

Er staat EXclusief! hahahah

Ja je bent scheel want er staat letterlijk:

High School Verenigde Staten is exclusief:

Zakgeld
Schoolboeken
Inentingskosten
J1 Visumkosten
SEVIS visumkosten
Verplichte Verzekering
Luchthavenbelasting

:grinning_face_with_smiling_eyes:

hahahaha , omijngodd.
ik lees het nu pas.
misschien toch maar voor een brilletje gaan :blush: XD

Jij zegt: “weet je hoeveel geld je hier bespaard om dat ik er niet ben”

Weet jij wel hoeveel geld zij uit moeten geven, JUIST omdat jij er niet bent. (10.000 euro is ECHT veel. Ik vind ook dat jij het meest zelf moet betalen, als jouw ouders het geld gewoon niet hebben…)

Misschien kan je je wensen wat bijstellen?
Denk dat je ouders echt wel bereid zijn om in jouw ervaringen te investeren.
Ik woon momenteel al bijna 5 maanden in Spanje om te werken en de taal te leren. Ik had sowieso geld gespaard om een deel zelf te kunnen betalen, maar mijn ouders betalen ook een deel. Dat gaat lang geen 10.000 euro kosten dus misschien kan je iets anders bedenken wat je ook super leuk lijkt?

Dat lijkt me niet, je mag namelijk niet zondag én zaterdag werken, tenzij het zwart is.

Maar om even ontopic te blijven.
Je kan geloof ik ook kiezen voor een halfjaartje Amerika, dat wou een vriendin van mij heel graag.
En ik moet toch zeggen dat ik het vrij egoïstisch vind van je. Reken eens uit hoeveel je ouders moeten betalen aan vaste kosten, hoeveel je studie straks gaat kosten en hoeveel zij hiervoor moeten opgeven.
Ik studeer nu, op mbo niveau zonder studiefinanciering als ik straks studiefinanciering krijg moet ik een baantje zoeken, als ik daar tijd voor heb anders heb ik gewoon geen geld meer om leuke dingen te kopen en kleding en eten voor mezelf. Of ik moet bijlenen. En dan heb ik het nog niet eens over het hbo. Veel mensen die ik ken die hbo doen moeten bijna alles zelf betalen, omdat het gewoon niet te doen is voor hun ouders, heb je enig idee hoe duur een studie is.
En dan wil jij een jaartje gaan loltrappen in Amerika?

Ga liever een goede studie zoeken en dan kan je altijd nog naar Amerika emigregen en daar gaan werken.